Wat is een goede zender voor een electro heli?

• Topicstarter Topicstarter Sanny78
  • Startdatum Startdatum
hij vroeg ook om een goede zender,....

met alle respect hoor, maar denk dat ie zoals gezegt beter iets meer uit kan geven, gaf maarten dus zelf ook aan voor een iets uitgebreidere zender met in iedergeval een timer,...

Dat hiervoor klopt allemaal, maar de ervaring leert dat je pas na verloop van tijd weet wat je echt wilt hebben en dan zit je met je duurdere spullen.

persoonlijk vind ik dat echt dikke onzin wat je daar zeg maar ok, ervaring leert juist dat je op een forum om advies vraagt en hij krijgt hier hele mooie radio's voorgeschoteld waar je echt een flinke tijd mee vooruit kunt, jij zit nu met met je zender waar je ook op verliest dus ja,...

mocht je nog een uitgebreidere zender willen dan ga je naar heel andere prijsklasses waarvan hij al aangegeven heeft, dat hij dat te duur vind....

en dan nog zijn de populaire modellen makkelijk weer te verkopen...

maak gewoon een laadkabeltje van dat ding en laad die accu gewoon met je lader die je daar nu ook voor gebruikt...

anders kun je gewoon bij de elektra zaken wel van die adapters halen...zon soort reis stekker ofzo...

toch nog een klein vraagje , bart.

Met zo,n laadkabeltje hoeveel ampere en hou lang ongeveer aan de lader??

bvd

tja weet niet meer precies hoeveel ampere dat ladertje was...

als je een eigen lader gebruikt ligt t er natuurlijk aan met hoeveel ampere je laadt...

laadt nu mijn eigen zenderaccu (2000mah nimh futaba ff9) met een half C ofzo, hoe lang t precies duurt weet ik eigelijk niet....

Ik heb zelf een DX7 en die functioneert prima, geen brownouts / lockouts
Heb nergens last van, en vind het een fijne zender om vast te houden.
Wel eens gehoort van een gebruiker uit NL/Belgie met zo'n brown-out??
Zo ja, meld je a.u.b.

Eric

Ik kan dat alleen maar beamen. Ik had een Futaba FF7 1024 PCM voordat ik de DX7 kocht en eigenlijk ging ik er vanuit dat storingen en gewoon bij hoorden maar nu ik meer dan een jaar met de DX7 vlieg nog nooit één storing gehad. En dan de reactiesnelheid: Het is alsof je heli aan je vingers vastzit.

Hmm, ik vlieg zelf normaal met een 14MZ en heb de 6EX 2.4ghz voor "er bij" maar op zich is het een prima zendertje hoor! Geen timer inderdaad (eierwekkertje van 2 euro + dubbelzijdig plakband eh voila!) maar om te beginnen is hij ideaal.
Qua prijs is hij gewoon echt BIJZONDER gunstig en dan kun je later altijd nog een "duurdere" zender kopen.

Overigens is de DX-7 dus niet meer legaal te verkrijgen, Spektrum ook niet... en Graupner IFS zou ik niet in investeren, dus dan kom je snel uit op Robbe/Futaba. Het mooiste is natuurlijk een T12FG of een 14MZ met 2.4ghz module, maar als beginner zou ik je altijd de 6EX 2.4ghz aanraden... doet alles en zeker voor elektro goed genoeg om voorlopig vooruit te kunnen.

Ik moet overigen wel zeggen dat het verschil 6EX - 14MZ HEEL erg groot is qua sticks, reactiesnelheid, mixers.. etc... maar dat is logisch, het prijskaartje is ook 1700 euro hoger voor de 14MZ.

Cheers,

Richard

ps. als je een 6EX 2.4ghz verkoopt na een jaar verlies je misschien 100 euro, koop je een duurdere zender dan verlies je meer... dus of in 1x echt iets goeds kopen OF gewoon lekker een instapmodelletje die ook alles gewoon doet wat nodig is.

Laatst bewerkt:
Nou heren ik ben d'r uit hoor... Het wordt de 2.4Ghz FF7 van Futuba.

Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips en adviezen!

Groet,

Sander.

Waar heb je dit vandaan? Bij mijn weten zijn die gewoon te verkrijgen bij mcm distribution uit Belgie.

Ik dacht dat graupner ze niet meer verkocht ivm goedkeurig e.d. Als het echt zo is dat ze nog steeds actief ingevoerd/verkocht worden dan heb ik het fout.

Cheers,

Richard

Van wat ik begrepen heb had MCM Distribution eerder een importcontract dan Graupner, en is hierdoor iets van problemen ontstaan oid.

Nu heeft Graupner IFS en kan Spektrum eruit denk ik.

Ik heb alleen niks gehoord met wat ik met mn spullen doe die eventueel gerepareerd moeten worden??

en niet te vergeten, prijzen van de ontvangers.... daarom heb ik voor dx7 gekozen. voor 49$ heb je een 6ch ontvanger. als je meer dan 1 heli hebt, is het zeker moeite waard om ook naar de prijzen van de ontvangers gaan kijken.

en niet te vergeten, prijzen van de ontvangers.... daarom heb ik voor dx7 gekozen. voor 49$ heb je een 6ch ontvanger. als je meer dan 1 heli hebt, is het zeker moeite waard om ook naar de prijzen van de ontvangers gaan kijken.

zeker belangrijk, dit heeft voor mij ook meegespeeld met de keuze van mijn 2.4ghz module voor mijn FF9, maar de keuze is al gemaakt door de TS.

Back