Wat is een goeie auto??

Maar is dit wel een goeie optie dan? Ik heb er dan wel mee gereden maar buiten dat heb ik geen ervaring met de bigscale. De MB (pro) is in ieder geval groot, lomp en ziet er mooi uit. Ik koop hem zowiezo nieuw en niet RTR. RTR ben je al snel €150 verder. De zender gaat een GRAUPNER SPEKTRUM DX3.0 worden. Dit schijnt een goeie zender te zijn die kwalitatief ook van een vrij hoog niveau is.
 
Ik heb zelf de spektrum dx2 en bevalt me prima!! het enige verschil is de 2 of 3 kanalen.
Als je de auto nieuw koopt, moet je vrij snel al een aantal dingen vervangen voor alu, denk aan:
differentieel
tandwiel mee-nemer
motorsteuntjes
aandrijfplaat

Deze dingen moeten eigenlijk zsm vervangen worden, omdat deze te snel slijten.
Met de grote banden, zou ik gelijk het differentieel vervangen, omdat daar meer kracht op komt te staan dan bijvoorbeeld bij een marder, door de bandenmaat.

En waarom zou een bigscale geen goede optie zijn?? Je hoeft hem eigenlijk maar 1x aftestellen, en ik ben zelf ook begonnen als complete newb, maar dankzij dit en het www.rcbigscaleforum.nl ben ik veel te weten gekomen, en op de forums zijn altijd wel mensen die je willen helpen:D
 
Wat voor extra kosten krijg je dan als je de genoemde alu onderdelen er bij koopt? Supersnel slijten zullen ze bij mij niet gelijk doen. Moet er immers toch eerst mee zien te leren rijden en in het zand ga ik ook niet gelijk. Het schijnt wel zo te zijn naar wat ik heb gelezen dat de MB het meest zand buiten laat omdat hij goed is afgesloten... klopt dit?
 
nou ja.... je moet ongeveer rekenen op het volgende
diff ombouw 60E
meenemer 20 E
motorsteuntjes 60 e
en alu aandrijfplaat+ tuningsrem 80 eu, maar dat hoeft niet meteen, want ik rij nu ook nog steeds met standaard, maar het is wel raadzaam gelijk bij de aanschaf van je auto een ander luchtfilter te kopen bijvoorbeeld een HR of RN met die laatste rij ik zelf:D is een geweldig ding.
Of de mb veel vuil buiten houdt, ik had mijn kap altijd met onderbak zitten, maar dat raad ik je af, want dat is super onhandig met sleutelen, en houdt juist het vuil BINNEN, de MB wordt van binnen wel minder vies, omdat hij hoger ligt als een marder, maar vies wordt hij wel hoor!!
gewoon even schoonmaken na het rijden.
 
Dat schoonmaken, houd dat in dat je dus weer alles helemaal uit elkaar moet halen of puur alleen de grote zichtbare onderdelen goed moet reinigen. Ga ook proberen mijn GS te verkopen ergens. Als die MB er is, denk ik dat er nog weinig gereden wordt met de GS.
 
Schoonmaken is een piece of een koekie ;)

Radioplaat (incl. alles) eraf , luchtfilter afdekken en spoelen maar :p

Voordeel is dat alles groot is en schroefjes daardoor goed bereikbaar zijn , daardoor heb je je radioplaat er zo af ...
 
Savage, wat bedoel je met spoelen? Gewoon onder de kraan of zo:p. Met een luchtspuit schoonmaken is wel een optie, maar niet mijn favoriet. greetz
 
plus dat het water tussen je assen kruipt en daar lekker gaat roesten
na een regenrace moet je echt je hele auto uit elkaar gooien of wat je vergeten hebt te kuisen , zal je in de steek laten op de volgende wedstrijd
 
Als je voor een nieuwe auto wilt gaan kijken kan ik je Hobbythek (Hobbythek RC-Car-Online) in Krefeld (D) adviseren. Is een eindje rijden, maar daar heb je ook wel wat voor. Zij hebben alle modellen van zowiezo FG, maar ook andere, gebouwd in de winkel staan zodat je ze eens goed kunt bekijken en vast kunt houden.
Om een FG redelijk bullitproof te krijgen zijn er een aantal onderdelen die je het beste zo snel mogelijk kan vervangen door aluminium onderdelen, zoals motorsteunen, differentieel en eventueel de aandrijfplaat.
Hobbythek onderschrijft dit en levert de verschillende FG's als HT-edition, heb hier even een voorbeeld voor je: FG Baja Buggy, HT edition - 1pce. - Hobbythek RC-Car-Online
Hierbij krijg je voor een kleine meerprijs enkele van de meest noodzakelijke vervangdelen in aluminium meegeleverdt, en deze hoef je dus achteraf dan niet meer aan te schaffen, zie link: Unbenanntes Dokument
Ook aan bigscales gaat het een en ander kapot, daar ga ik niet over liegen. Ligt er ook aan wat je met de auto gaat doen, off road lijdt meer dan on road. Zie op bashes regelmatig auto's meer airtime maken dan rijden en sta er dan ook niet van te kijken dat het een en ander kapot gaat. En wat al aangegeven is onderhoud is een belangerijk deel van deze (mooie) hobby
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zelf meestal naar Krikke in Groningen. Pitstop heeft opzich voor een goeie prijs de MB Pro staan waar ik zelf voor ga. Ik ben niet echt iemand die gelijk op volle toeren de zandbak in gaat. De MB is er wel op gebouwd maar ik hou het liever een beetje bij asfalt en misschien heel af en toe is een keer het zand in en daarna gelijk goed schoonmaken. En net zoals je zegt, off-road slijt inderdaad een stuk sneller.
 
Ben al een poosje aan het snuffelen op internet voor de MB (Pro). Na meerde sites te hebben gezien kan de prijs soms flink uitschieten. Gister kwam ik op een site terecht (welke weet ik zo niet meer) waar beide MB's met 8 schokbrekers stonden. Normaal heeft alleen de Pro toch 8 schokbrekers of kan dat per winkel nog verschillen? En is er iemand die ervaring met de pitstop-shop heeft? Ik ben daar al snel €170 goedkoper uit voor de Beetle dan bij Krikke. Mvg Dennis
 
Na aanleiding van m'n laatste post ben ik nog even wezen kijken welke site het nou was. Nu blijkt dit PKracing te zijn. Wie kan mij vertellen of dat schokbreker verhaal nou wel of niet klopt en zo niet, is dan de gewone MB om te bouwen naar de 8 schokbreker versie. Mvg Dennis
 
Na aanleiding van m'n laatste post ben ik nog even wezen kijken welke site het nou was. Nu blijkt dit PKracing te zijn. Wie kan mij vertellen of dat schokbreker verhaal nou wel of niet klopt en zo niet, is dan de gewone MB om te bouwen naar de 8 schokbreker versie. Mvg Dennis

Volgens mij klopt dat niet. De standaard Monster Beetle is een Marder met andere kap en andere wielen. De Monster Beetle Pro heeft net als de MT en ST 2 schokdempers per wiel en de zijpanelen e.d.
 
Ja precies, dat dacht ik dus ook al. Maar is het wel mogelijk om toch op de standaard beetle de 8 schokbrekers te plaatsen of kom je dan meer in de buurt van de ombouw versie of compleet nieuw voor of achterstel?
 
Het is maar net wat je wilt.

Ik heb zelf een Marder en heb een MT gehad. Ik heb nu de HPI Baja 5B, dit is een heel leuke auto die erg sterk is. Als jij zegt "De MB is er wel op gebouwd maar ik hou het liever een beetje bij asfalt en misschien heel af en toe is een keer het zand in en daarna gelijk goed schoonmaken" Dan zou ik eerder een Marder kopen en daar onroadbanden bij.

Toch een tip, kijk ook eens naar de HPI Baja (dus niet de FG Baja)
 
Toch een tip, kijk ook eens naar de HPI Baja (dus niet de FG Baja)

En dan nog meer geld uitgeven als bij een FG zeker om het ding goed rijdend te krijgen ? :p:p ;)

Als ik zie wat er allemaal aan die dingen verbouwd (lees regelmatig mee in zowel het HTdraadje als het Baja draadje) moet worden :rolling:
 
En dan nog meer geld uitgeven als bij een FG zeker om het ding goed rijdend te krijgen ? :p:p ;)

Als ik zie wat er allemaal aan die dingen verbouwd (lees regelmatig mee in zowel het HTdraadje als het Baja draadje) moet worden :rolling:

Laar ik het zo zeggen, ik had ook een Marder maar ik heb er spijt van dat ik niet eerder de Baja heb gekocht ;) Om een Marder 'Hoogtij-proof' te maken moet je er heel veel geld in stoppen :rolleyes:
 
maak voor mij dan eens een lijstje wat jij in een marder zou moeten steken, om hem hoogtij proof te maken, en een lijstje wat je eventueel in de baja moet steken.
En ik hoor vaak bij baja's dat ze koppelingen vreten??
 
Back
Top