Wat is een goeie auto??

Bij de Marder gaat het om de bekende onderdelen: versterkt difhuis, alu motorsteunen, alu meenemer en beter luchtfilter. Bij een HPI Baja zijn er ook de zwakke plekken, ik geloof dat het ook hier met name de aandrijflijn is. Niet voor niets heeft HPI de SS uitgebracht waar een aantal zwakke plekken aangepakt zijn.
 
Eigenlijk is het enige wat je bij een Baja standaard zou willen vervangen is de koppeling voor een Elcon versie (geldt ook voor de FG's), een Alu clutchbell houder, de uitlaat en de wheel extenders.

Voor een FG: Differencieel, aandrijfplaat, koppeling, rem, luchtfilter, motorsteunen, A en B bok (bevestiging draagarmen voor), tandwielmeenemer en de uitlaat.

Dit zijn de essentiele dingen maar er is nog wel wat meer te bedenken. Voor gewoon een beetje op het gras heen en weer rijden zijn beide auto's stock wel aardig (Baja wel wat beter) Verder heeft de Baja een veel beter weggedrag dan de FG's.

Ik zeg dit niet omdat ik een Baja heb maar omdat ik een eerlijk vergelijk kan maken omdat ik beide heb (gehad). Ik ben nu nog een Elcon Marder aan het opbouwen maar weet al dat deze het kwa rijden niet redt tegen de Baja. Hij zal wel een stuk mooier worden :D
 
Dus opzich qua onderdelen vervangen voor alu maakt het mekaar niet zo heel veel uit? Iedere wagen heeft zo z'n eigen + en - punten. Einde april haal ik er 1 op, maar door antwoorden en tips van anderen ga je al snel twijfelen:P. Als ik het helemaal niet meer weet als het zo ver is trek ik nog even aan de bel:). Mvg Dennis
 
Tja... de Marder of Baja Buggy zijn ook wel leuk, maar toch heb ik liever iets met grote wielen er onder ghehehe. Vind dat veel leuker namelijk. Als ik een wagen haal straks dan schaf ik gelijk maar de te vervangen onderdelen aan.
 
Is inderdaad een goed idee, om gelijk de te vervangen onderdelen te vervangen.
bijvoorbeeld: als je met je standaard diff blijft rondrijden, en je tandwielen gaan er aan, ben je 100+ eu kwijt, of je moet net mazzel hebben er 1 2e hands te vinden.
 
aan frankyman:
u zegt dat motorsteuntjes 60 euro kosten
nu zou ik ze graag willen voor een marder met 26cc maar welke moet ik dan hebben?
klein of groot of moet ik er dan ook nog eens 2 hebben?
groetjes daan
 
Oke, het is bijna zo ver:D. Met een beetje geluk haal ik een FG MT deze week op. Nou wordt er gezegd dat bijv. bij het derde tankje je eerste tandwielen al zijn versleten. Ik moet er zowiezo eerst is mee leren rijden voor dat ik echt vol gas ga. Ik haal hem wel RTR met Hightech Agressor. Dit schijnt dus geen top kwaliteit te wezen maar voor het leren rijden lijkt mij dit in de eerste instantie wel geschikt. Nou is mijn vraag dus; kan het kwaad om met de standaard RTR uitvoering eerst te rijden zonder gelijk iets te vervangen? Mvg Dennis
 
Oke, het is bijna zo ver:D. Met een beetje geluk haal ik een FG MT deze week op. Nou wordt er gezegd dat bijv. bij het derde tankje je eerste tandwielen al zijn versleten. Ik moet er zowiezo eerst is mee leren rijden voor dat ik echt vol gas ga. Ik haal hem wel RTR met Hightech Agressor. Dit schijnt dus geen top kwaliteit te wezen maar voor het leren rijden lijkt mij dit in de eerste instantie wel geschikt. Nou is mijn vraag dus; kan het kwaad om met de standaard RTR uitvoering eerst te rijden zonder gelijk iets te vervangen? Mvg Dennis

ideaal zou wezen als je direct de aandrijfplaat vervangt voor een alu aandrijfplaat en zo zijn er nog wel een paar onderdelen ,maar je kunt ze ook pas gaan vervangen als ze stuk gaan.

wel zou ik meteen onderdelen van je kunstof diff direct vervangen voor alu onderdelen
is namelijk een stuk goedkoper dan als je wacht tot je komplete diff sneuveld.
de winkel waar je de mt koopt kan je daar vast iets meer over vertellen.
 
En dan nog meer geld uitgeven als bij een FG zeker om het ding goed rijdend te krijgen ? :p:p ;)

Als ik zie wat er allemaal aan die dingen verbouwd (lees regelmatig mee in zowel het HTdraadje als het Baja draadje) moet worden :rolling:


Ik denk toch dat je wat beter moet lezen ;)

De fg mt heeft mij zeker meer gekost aan onderdelen dan de baja, en persoonlijk vind ik de baja beter in elkaar zitten en over de wegligging maar niet spreken :D
Persoonlijk vind ik dat fg te lang op het zelfde concept door fiets en iets nieuws zou welkom zijn.

Ik begrijp best dat als je een fg hebt en er word negatief ten opzichte van de baja geschreven dat je in de verdediging schiet.
Ook ik WAS zo ;)
 
Maar geld dat vervangen van de genoemde onderdelen voor alle FG modellen? Hier ga ik wel van uit namelijk. Maar zoals het diff heeft toch niet gelijk veel te lijden als je er mee op de weg gaat rijden of zie ik dat verkeerd.
 
Met een marder zou je best een tijdje met het standaard diff kunnen blijven rijden, ivm de kleinere banden.
Met een monster, met de grote banden, komen er meer krachten op het diff te staan, nu hoor je wel eens van mensen die er geen problemen mee hebben, maar als het gebeurd ben je ongeveer 130 euro kwijt.
Dus ik het zelf ook het zekere voor het onzereke genomen,en mijn diff omgebouwd naar alu;)

Frankyman
 
Met een marder zou je best een tijdje met het standaard diff kunnen blijven rijden, ivm de kleinere banden.
Met een monster, met de grote banden, komen er meer krachten op het diff te staan, nu hoor je wel eens van mensen die er geen problemen mee hebben, maar als het gebeurd ben je ongeveer 130 euro kwijt.
Dus ik het zelf ook het zekere voor het onzereke genomen,en mijn diff omgebouwd naar alu;)

Frankyman
lol dit valt best mee.
Ik rij nu al 4 weken met een jetrpo v2 uitlaat met standaard diff,heb hem vorige week opengehad en was nog in perfecte staat.(heb een fg mt btw)
 
Ik weet dat je een fg mt hebt... ken je wel van een ander forum;)
maar dat zeg ik dus.... de ene heeft er sneller last van als de ander, hangt van meerdere dignen af... ondergrond, rijstijl, motorblokje, en uitlaat idd.
Maar ik heb gewoon op save gespeeld en hem omgebouwd naar alu, geen controles meer etc of hij nog wel heel is.

Frankyman:D
 
Ga ik ook nog doen hoor.
Gewoon voor de zekerheid inderdaad.
Maar dat gebeurt wel als ik klaar ben met mijn mt-st ombouw.
 
Dus als ik het zo lees is het 't beste om nog een kleine 2 weken door te sparen dat ik bij wijze van €450,- heb en daar van gelijk het nodige alu te halen. (stukje nuttige info Fritsie:D thnx.
 
Back
Top