Wat is er beter aan Big Scale dan aan nitro?

  • Topicstarter Topicstarter ward.walks.on.nitro
  • Startdatum Startdatum
In zekere zin is een ABC motor inderdaad ook een 2-takt motor.
Want de motor maakt ook geen gebruik van kleppen
Krijgt iedere cyclus een arbeidsslag
Werkt ook op het principe van de expansieuitlaat
Enigste verschillen zijn
1: ABC motoren krijgen hun arbeid dmv zelfontbranding door een gloeiplug
2: krijgen hun mengsel binnen via de krukas ipv via reedvalves(klappetten,membramen).
Dit even ter info voor de leergierigen onder ons.
 
hallo iedereen

ik ga misscien ook overstappen op bigscale

ik kom uit de electrowereld, maar ik moet ver rijden (met de fiets ;) ) om te kunnen racen.

zo ongeveer aan elke kant van mijn straat kan ik lekker bashe (een soort oerwoud zeg maar)

ik wil graag mijn hele electro zooitje omruilen...

cyclone met brushless en goede accus, lader, allemaal extra onderdelen enzo

ik probeer nu te ruilen voor een fg ht edition

verstandig???
 
hallo iedereen

ik ga misscien ook overstappen op bigscale

ik kom uit de electrowereld, maar ik moet ver rijden (met de fiets ;) ) om te kunnen racen.

zo ongeveer aan elke kant van mijn straat kan ik lekker bashe (een soort oerwoud zeg maar)

ik wil graag mijn hele electro zooitje omruilen...

cyclone met brushless en goede accus, lader, allemaal extra onderdelen enzo

ik probeer nu te ruilen voor een fg ht edition

verstandig???

Een HT Edition is inderdaad een goede keus, ik neem aan dat je inmiddels weet waarom. Alleen ruilen zal wel moeilijk worden, beter kun je je elektro gewoon verkopen.
 
Ja ik weet inmiddels waarom ;)

Het ruilen gaat met een beetje geluk wel door... anders maar verkopen.

Het gaat om een vrijwel nieuwe auto, dat is te zien op de fotos die ik heb gezien.

Ik heb geen idee hoeveel een bigscale aan waarde verliest na 3x rijden...

met andere woorden, hoeveel is zo'n auto waard (alle alu delen zijn nog onuitgepakt, 3x gereden, erg schoon)

mocht het doorgaan dan plaats ik foto's :)
 
Hallo iedereen!


Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland
Ik heb deze advertentie op het oog.
Is dit wat? Ik kan echt geen informatie vinden over deze auto!
Er staat in de advertentie "volledig uit alluminium", dus wel een degelijke auto?
Er staat ook "banden met ringen", maar wat houdt dat in?
Maar is dit wat? En wat is de prijs die ik er maximaal voor moet geven?
Beter dan een marder?
 
Hallo iedereen!


Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland
Ik heb deze advertentie op het oog.
Is dit wat? Ik kan echt geen informatie vinden over deze auto!
Er staat in de advertentie "volledig uit alluminium", dus wel een degelijke auto?
Er staat ook "banden met ringen", maar wat houdt dat in?
Maar is dit wat? En wat is de prijs die ik er maximaal voor moet geven?
Beter dan een marder?

Nog iemand ervaring met deze auto (HARM BX-1)? Of info, of een prijs die ik er maximaal voor moet geven? Ik weet namelijk niks over deze auto, en als het goed is ga ik volgend weekend kijken voor een testrit. Nog dingen die bij deze auto snel stuk gaan waar ik op moet letten? Alle tips e.d. zeer welkom!:)
 
harm is iets moeilijker om aan stukken te graken maar is wel goede wagen ...
zou maximum 500 euro voor geven in goede staat wel :)
 
harm is iets moeilijker om aan stukken te graken maar is wel goede wagen ...
zou maximum 500 euro voor geven in goede staat wel :)

Bedankt voor je reactie! :)
Maar passen onderdelen van bijv. Marder of Attack niet op de BX-1?
 
Klopt het dat je met een nitro niet zo lang kan stilstaan?
Dus motor aan maar dan niet laten rijden, het zou namelijk zo zijn dat hij dan echt kokend word..
Ik weet niet of dit kwaad kan...?
Bigscale heeft dit niet zegt men..
 
...als ie op een mooie zomerdag een tijdje niet meer loopt zeker... ;)
 
Laslo heeft een Propech Promax rs .. dat is gewoon een nitro ..

Big-scale is alles met een 23cc of meer 2takt benzine (euro95~98 met olie) motor.
 
Klopt het dat je met een nitro niet zo lang kan stilstaan?
Dus motor aan maar dan niet laten rijden, het zou namelijk zo zijn dat hij dan echt kokend word..
Ik weet niet of dit kwaad kan...?
Bigscale heeft dit niet zegt men..

Ik vraag mij echt af wie dit soort verhalen de wereld in slingert....

De temperatuur van iedere motor zakt bij stationair omdat er per tijdseenheid veel minder arbeidsslagen zijn en de ontbrandingen niet zo heftig. Nee, een nitro motor gaat er echt niet kapot van maar kan wel vol lopen en afslaan, een symptoom die met goed afstellen wel tegen te gaan is.
De temperatuur van een stationair lopende nitromotor kan tot onder de 70 graden liggen als de bedrijfstemperatuur normaal op 100 graden ligt

De carbeurateur van een bigscale is wat geavanceerder en zorgt bij stationair ook voor een betere toevoer. En omdat extern de ontsteking wordt opgewekt die niet door een te rijke afstelling tegengewerkt kan worden zal de stationaire loop ook betrouwbaar blijven.
 
Back
Top