Wat is er beter aan Big Scale dan aan nitro?

• Topicstarter Topicstarter ward.walks.on.nitro
  • Startdatum Startdatum
na dit topic gelezen te hebben.. en vooral de stukken over het afstellen.. zit zelfs ik te denken om bigscale te gaan.

ik word nie goed van dat afstellen van nitro motortjes en IDD ik word af en toe gek van de nitrolucht..
even snel een half uurtje crossen voor de deur zit er nooit in, want je moet steeds maar weer afstellen.. en tijdens t rijden zelf slaat de nitro(bij mij dan ) wel eens af, net op n 100-200 meter van je af.. en kan je da pokkeding weer op gaan halen.

dat 1x afstellen, 1x starten en dan 30 min rijden staat me wel aan.
maar dan wil ik wel meteen een goede kopen.
iemand een idee?

Afstellen vane en nitromotor is iets wat je moet leren, als het echt zo *** was zou je er toch ook niet wedstrijden mee kunnen ridjen als ze om de paar meter uitvallen:confused:

Ik mis het geveol in de lucht dat je controle over de auto hebt.

Lkker raggen is leuk met een Big-scale, dat is gewoon waar...

Greetz,
Joram

hoe zit het eigelijk met die goedkope hummer/buggy bij nitrotech?

zijn die goed of echt crap?

hoe zit het eigelijk met die goedkope hummer/buggy bij nitrotech?

zijn die goed of echt crap?

Ik heb er zelf geen hoor, ik heb zelfs (nog:D) helemaal geen bigscale, maar heb er enkel slechte verhalen over gehoord. Iemand op het forum heeft/had 'm, maar die vertelde dat 'ie echt héel slecht is. Dus daar kan je beter vanaf blijven, als je luistert naar de mensen op het forum.

Als je goed wil beginnen en niet veel kapot wil rijden ... en je hebt eventueel het geld, koop dan een hormann HT-1 , 2e hands op MP bijv. (rond de 800 euro heb je hem wel compleet)
Heb er zelf ook altijd mee gereden en niet kapot te krijgen!!

En met je topic naam , wat is beter ......Ligt er maar aan waar je je zinnen op zet, ik ben van nitro naar bigscale gegaan dan weer naar nitro , dan weer bigscale etc.
Ik rijd nu even weer geen bigscale , maar misschien is de maand mei wel weer een bigscale maand voor me, en schaf ik er weer 1 aan , maar het word dan zowiezo weer een hormann.
Want koop je bijv. weer een FG (offroad) dan moet je weer delen veranderen (alu) om hem rijbaar te houden. (ik krijg nu weer mensen op me dak die dat niet vinden, maar het is wel bekend dat het wel moet)
Dus daarom een hormann , die is al alu!

Laatst bewerkt:
nou henry ik ben het toch volledig met je eens. Ik heb zelf mijn marder ook helemaal in alu gekocht ( steeds via mp ) dus prijs viel wel mee.
Maar achteraf had ik beter voor een paar centen meer een ht1 of ht2 kunnen aanschaffen ( ik heb 600 eu uitgegeven aan me marder en hij is bijna vol alu )

gr,
levi

vol allu ?? voor 600?? da is ie toch 2dehands neem ik aan,niet ??
nou henry ik ben het toch volledig met je eens. Ik heb zelf mijn marder ook helemaal in alu gekocht ( STEEDS VIA MARKTPLAATS ) dus prijs viel wel mee.
2ehands dus.

Ik heb nu deze auto op het oog: Marktplaats.nl > Fg Marder Carson 27 cc - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw
De nodige alu delen zitten er al op, niet? En voor 30 euro extra een Graupner C4 erbij. Is dat wat? Ik kan er op het forum niks over vinden om je niet op 'C4' kan zoeken, want de zoekterm moet langer dan 2 letters zijn. Ik vraag me vooral af hoeveel bereik ik hiermee heb, want de zender die ik standaart bij mijn savage kreeg had veel te weinig bereik.
Maar de carson attack, dat is wel wat? Of is een FG marder toch van betere kwaliteit?

toevallig ik heb mijn fg marder ook bij hem gekocht ( carlo ) aardige vent.
de carson attack is ook van prima kwaliteit alleen hij heeft een andere tandwielverhouding als de fg marder en veel onderdelen verschillen.
De attack trekt beter als fg maar topsnelheid licht veel lager. ( zal 70 gaan )

Crap. De merken met enigszins betaalbare auto's zijn FG, Carson en MCD. HPI heeft de Baja maar die is alweer wat duurder.

Het rijtje moet zijn FG , Carson , Hpi .. Dan komen de merken zoals MCD en Hörmann ;)

Voor de prijs van 1 MCD koop je bijna 2 Hpi Baja's hoor ......

Heb er toevallig 1 (MCD Baja 1000) hier in de kamer staan die ik aan het opbouwen/inrijden ben ;)

Het plastic van de MCD vind ik pas echt crap. Als je daar streng naar kijkt breekt het al in tweeen. Ook de wielen breken waar je bij staat. Het plastik is veel te hard en daardoor buigt het niet mee maar breekt het spontaan af. Onderdelen zijn niet heel goed te krijgen.

Rij eigenschappen zijn wel aardig (4WD) maar mooi is anders. Voor dat geld koop je een hele mooie Baja met alle hop-ups die noodzakelijk zijn en hou je nog een bulk geld over. Ik zou het wel weten :D

Nou sorry maar dat is een gevalletje B*llsh*t ;)

Heb er zelf al mee gereden en het plastic breekt echt niet als je er een beetje streng naar kijkt ....

Dat was bij de hele oude versie's zo , de nieuwere versie's hebben plastic waar zowel FG als HPI een puntje aan kunnen zuigen :p

Ik heb hiervoor ook een savage gehad, gekocht voor 350 euro. Ik werd op den duur moedeloos van het constant afstellen van dat ding en als een ff liep kon je weer opnieuw beginnen als intussen de temperatuur of luchtvochtigheid was veranderd... had weinig geduld en vond dat afstellen niet echt een uitdaging (wilde gewoon rijden, punt uit!) dus heb hem na een half jaar voor 500 verkocht, wel met veel upgrades en reserve onderdelen die ik voor bodemprijzen uit de USA heb laten overkomen.

Heb diezelfde dag voor 450 euro een standaard ogende FG MT gekocht met zender alles die prima reed etc. Heb er reeds zo'n 400 euro in gestoken aan upgrades (alu, stalen tandwielen etc) en reserve onderdelen en heb er mede daardoor de laatste tijd haast geen kosten meer in hoeven steken. Af en toe verlies ik nog wel een schroefje uit een voorfusee maar beetje superlijm erbij en ook die raak je niet meer kwijt.

Ik mishandel de wagen aardig goed. Hij vliegt alle kanten op, elk heuveltje is de aanleiding tot een dot gas geven waarna de 30.5cc met tuningpijp hem vaak in een meermalige salto laat eindigen.. op de wielen terechtgekomen? --> Verdergaan met die banaan! :)
Ik rijd zeer lomp, niet nauwkeurig en zit net als een BMW of VW Golf rijder alleen maar hard gas te geven of hard te remmen; doseren is iets wat deze rijders, door hun geweldige arrogantie en overmoedigheid, namelijk niet kennen maar deze rijstijl vind ik weer prachtig om te doen met de MT! :) (zelf ben ik een saaie Alfa Romeo rijder maar dat terzijde...).

Ik wil niet meer naar nitro terugwillen. Het afstellen is een koud kunstje bij dit ding, 2-takt zat me al in het bloed vanwege m'n meerdere Honda MTjes/MBtjes en Yamaha DTjes van 20 jaar geleden en het opvoeren ervan (die goeie ouwe tijd!) :D
Een 2-takt maakt misschien niet zoveel toeren als een nitro maar ik kan je garanderen dat het fungehalte er niet minder om is... het is gewoon meer rijden dan sleutelen en afstellen. En dat geluid he.... grrrrrrrrr! :D

Investeer een paar honderd euro in de alu onderdelen en stalen tandwielen en je houdt kosten over die te overzien zijn en sleutelen is dan alleen maar voor kleine dingen als schroefje vervangen en af en toe een goedkoop stuk van je rolkooi vervangen.

Porto

Laatst bewerkt:
Back