Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Wegens een gigantsche crash afgelopen zondag met de Trex 700N 3G FBL,door dat de tail bladhouder boutje was gebroken:(:(,heel wat onderdelen.:confused:

teveel om op te noemen maar was €380,- kwijt:onweer:
door een simpel 3mm boutje wat is gebroken:rolleyes: van €0,30

Maarja het is en blijft een mooie hobby:D:D

Greetz,

Jeroen

ik ben niet bekend met de boutprijzen maar ik mag hopen dat je daar 12.9 grade bouten gebruikt en niet de bouten van de bouwmarkt?
Bedoel je overiges de bout voor de bladen of de bout die in de hub gaat voor de bladhouder?

ik ben niet bekend met de boutprijzen maar ik mag hopen dat je daar 12.9 grade bouten gebruikt en niet de bouten van de bouwmarkt?
Bedoel je overiges de bout voor de bladen of de bout die in de hub gaat voor de bladhouder?

Het was het standaard inbus boutje van de set voor het vast zetten van de tailbladhouders op de hub nee en zeker geen boutje van de bouwmarkt

maarja sh.t happens,even wachten op de spareparts en dan weer opbouwen

Uit zichzelf gebroken?
Als je hem opnieuw opbouwd er op letten dat met dat soort bouten vast=vast erg belangrijk is.
heel goed ontvetten, locktite erop en met een imbus schroevendraaier (Align setje) vastzetten.
Niet met twee imbussleutels aan de gang gaan.
Zet je er veel teveel voorspanning op namelijk.

Groet,
Eric

Uit zichzelf gebroken?
Als je hem opnieuw opbouwd er op letten dat met dat soort bouten vast=vast erg belangrijk is.
heel goed ontvetten, locktite erop en met een imbus schroevendraaier (Align setje) vastzetten.
Niet met twee imbussleutels aan de gang gaan.
Zet je er veel teveel voorspanning op namelijk.

Groet,
Eric

Thanks voor de tip Eric,

Ik denk dat dat ook gebeurt is met de bouw,waarschijnlijk te vast gezet met 2 inbus sleutels,locktite,ontvetten is vanzelf sprekend.

Ik ga wel de kunstof tail bladhouders van de 600 gebruiken ipv de Alu bling,bling dingen die er standaard op zitten,er zijn betere ervaringen mee zo te lezen op de forums.

Thanks,

Jeroen

Had u'm gisteren al,
de Wasp 100 ..mCPX er achter als vergelijk voorbeeld...

Uit de doos vliegt ie best al aardig, je kan in principe hooveren en de zender weg leggen
(trekt wel wat naar links natuurlijk).

Alleen ben ik absoluut (nog) niet tevreden met de tail blade brak al af toen ik de heli omstoten ,
en echt alleen de heli op tafel , al denk ik zelf dat er al wat mee was want de reserve is best flexibel ?!

Groeten Ray....

Laatst bewerkt door een moderator:
Een MCX2 gekocht voor men vader :)

Net zelf ff mee gevlogen, toch een superfijn ding om mee rond te racen. Ga hem morgen alleszinds meenemen naar de zaal. Leuke afwisseling op de mCPX :)

Hopelijk binnenkort ook een Gaui X2 om mee te nemen. (Wacht nog ff op nieuws voor men servo's te kunnen bestellen)

Metalen swashplate voor mn MSR aangeschaft, alsmede 2 hyperion accutjes om weer te kunnen vliegen :)

Groeten

Gaui X2 kit met scorpion motor
3 x MKS DS92 voor cyclic
1 x MKS DS95i voor tail
BeastX V3

Nu nog aant twijfelen of ik een YGE of Kontronic minijazz ga steken als ESC :)

Zal wel een gaaf dingetje worden! :)

Jij niet alleen :) Hopelijk krijg ik alles snel binnen :)
Zal wel voor volgende week zijn. Ben weer veel teveel aan het kopen voor de heli hobby ;)

Heb me zo'n mCPX koffer besteld ook :)

Idd. Iemand bij ons in de club heeft een winkel en die heeft em voor me besteld. Zal het wel zien als ik hem binnenkrijg :)

Zal je laten weten hoe hij bevalt!

Jaja... ondertss toch maar ook een YGE 30A ESC gekocht voor de Gaui X2... zucht :)

Het voordeel is wel, ik kan me niet echt voorstellen welke upgrade ik er later nog voor zou kunnen kopen ;) Straks doe ik nog winst! hehe

vandaag kwam m'n laatste aanschaf binnen: kabeltje voor m'n aerofly simulator

Flybarless Conversion voor de compass atom 500 besteld, toch eens FBL proberen op een wat grotere heli dan de mxp x :) voornamelijk toch voor minder onderdelen in de rotorkop (oxiderende flybar er uit ;) ) en de iets langere vliegtijd. Het zal toch een week of twee duren voor die in huis is en het zal dan toch wel met een estab als een beastx ofzo worden.

Een raptor 30 van Ed hier op't forum!

DSC_0557.jpg

Back