Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

laatste aanschaf: nieuwe motor voor m'n neonblaze... :rolleyes:
de oude hield het niet lang vol....

die maar:

niet die 2 kleinen in de achtergrond, die zijn iets ouder, maar vliegen ook goed
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe aanwinsten van helicopters, wie heeft er recent wat nieuws gekocht ? :)

Halle mede vliegers,

Zomaar een open topic gestart, en dan leek het me leuk om te laten weten welke nieuwe aanwinst ik heb gehaald.

OP maandag deze helicopter besteld, en vandaag binnen :

Wasp V4 250 CNC RTF inclusief koffer en zender

Het is bekend dat dit soort heli's heel fel zijn in de vliegerij, maar dat maakt het leuke er juist van.

Zie de foto's :

full

full

full

Er zullen in de toekomst wel meer komen in de hangaar, maar dan zal ik eerst de vrouw lief moeten aan kijken (hahahah)

Toch leuk om te weten wat zoal de vliegers onder ons bezig houdt :)

Mijn laatste koop was
AS350 Ecureuil voor mijn T-Rex 450 Pro.
Deze vliegt in vergelijking met mijn vorige schaalromp (Airwolf)
Stukken beter.

dsc6561s.jpg

dsc6425n.jpg

dsc6424z.jpg

dsc6418b.jpg

dsc6415x.jpg

En binnenkort word deze gevlogen met een 3blad rotorkop.

Van welk merk is die romp? ziet er leuk uit, en ik heb nog een "duur" drieblads bladensetje liggen (uit een gecrashte vierblad) dus daar moet ik ook ooit een goede bestemming voor vinden....

Groet, Bert

Van welk merk is die romp? ziet er leuk uit, en ik heb nog een "duur" drieblads bladensetje liggen (uit een gecrashte vierblad) dus daar moet ik ook ooit een goede bestemming voor vinden....

Groet, Bert

Was ook het eerste dat ik dacht Bert. Ziet er verdomd goed uit!
Nog nooit erg onder de indruk geweest van de meeste kant en klare rompen maar deze ziet er op de fotos alleszinds top uit :)

Was ook het eerste dat ik dacht Bert. Ziet er verdomd goed uit!
Nog nooit erg onder de indruk geweest van de meeste kant en klare rompen maar deze ziet er op de fotos alleszinds top uit :)

De Romp ziet er ook in het echt mooi uit,
ook het vliegbeeld is mooi moest wel de lipo iets meer naar voren bevestigen en 5 gram lood voorin plakken.
Verder ben ik er zeer tevreden over. Vliegt ook mooi stabiel, blijft goed op hoogte hangen in een hoover zonder de pitch te veel te bedienen.

dscn0133v.jpg

dscn0132l.jpg

dscn0131k.jpg

Tip (aangezien je toch al FBL vliegt) zet er een mooi 3-blads kopje met een setje halfsymetrische Spinblades op....

Daar ga je spontaan blij van worden (niet van de prijs, wel van het vliegen ermee :D)

Groet, Bert

COOL!.... ben benieuwd naar foto's, filmpjes en je ervaringen!

Groet, Bert

+1 ben zeer benieuwd :D
het is echt een juweel om te zien.

hij lijkt nogal op de mijne qua opbouw:
full

deze is er allang niet meer, maar die look van dit heli type, blijft gewoon mooi :cool:

groet,
Hoogvlieger

Zender Spektrum DX8
Leuk ding met spartaanse opzet of moet ik zeggen omzet.

Ik vlieg mode 1 en moet dus ombouwen. Dan moet je de knuppels aanpassen en daarna de zender softwarematig omzetten op mode 1.
Als je dat doet dan vraagt de zender de knuppels te hercalibreren. Einde hoofdstuk ombouwen.
Met programmeren later wil je functies aan schakelaars toewijzen dit lukte alleen bij de schakelaars aan de voorkant van de zender. Bovenop links en rechts zijn niet in te schakelen. Tot ik erachter kom dat je voor die vier schakelaars de meegeleverde stickers bij de schakelaars moet plakken om ze van naam te veranderen. Waarom niet stekkers wisselen of nog beter dit ook softwarematig te doen? Primitief!
Dat deed mijn 16 jaar oude MPX 3030 al beter.

Ik heb nu ook nieuw de Blade mQX en de 120SR.
Al met al blij dat ik nu aan de slag kan met BNF en alles op mijn wensen kan aanpassen. :smile:

Back