Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Gaan Jullie vandaag ook? Ik wou vandaag gaan kitesurfen maar het is op het randje met de wind, anders wil ik vandaag ook wel langskomen....

Yep, ik was het wel van plan en denk om plm 13:00 op het veld te zijn. Maar het zal wel een rustige middag worden....

Groet, Bert

Okee nougoed ik kom dan morgen wel, morgne is er ook minder wind dus daarom ook stabielere beelden.
Is het overigens ook OK als ik morgen bij jullie een vliegtuig ga testen? (deze moet zijn maiden nog krijgen)

haha, beter lezen: ik heb je 15 min geleden al een PB gestuurd en daarin staan straatnaam en plaatsnaam....

Morgen nog minder wind? hier is het momenteel vrijwel windstil....

Helaas, vliegtuigen zijn bij ons no-no i.v.m. onze geluidsrapportage die van het kleinere vlieggebied van heli's uitgaat. Of dat vliegtuig vervolgens electro is doet daarbij helaas niet ter zake, vliegtuigen vallen domweg buiten onze vergunning. Sorry (persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen maar ik neem geen risico's met die vergunning)

Groet, Bert

Dat mag ook, je bent beide dagen wat mij betreft hardstikke welkom!

Groet, Bert

PS: hou nu op met antwoorden, ben bezig de kar in te laden :D

Whoops, we zijn een beeeetje offtopic, ik dacht dat dit het "beslommeringen" topic was.

Nougoed een nieuwe aanwinst: een octocopter voor het serieuze luchtopnames maken.

Al een paar weekjes in huis, de Solo Pro 270, de opvolger van de SP V1/2. Wel nog met flybar, maar vliegt duidelijk anders en soepeler dan de eerdere NE heli's in deze lichtgewichtklasse.

Net gezellig bij een tuincentrum geweest, en ik zag een mooie koffer in de aanbieding voor de onderdelen van de helicopters. Kosten : 20 eypo's

Heb eindelijk eens 6 Hyperion lipo'tjes besteld voor men mCPX. Blijft toch een geweldig dingetje, zelfs om buiten wat mee rond te racen :)

Datum besteld: donderdag 15 maart, 2012
Artikelen
1 x SIM - Mini DIN (Esky, CoPilot, enz) (INT89684-ESKYMN) €6.99
1 x Phoenix RC Simulator! (PHOENIX-SIM) €89.99

Beter dan direct een CP heli en crashen :P

Rctechnics stond met +5 stock dus heb er 5 besteld daar. Zijn heus nog winkels die ze hebben hoor. Ben ze nog al 'in stock' tegen gekomen :)

Heb eindelijk eens 6 Hyperion lipo'tjes besteld voor men mCPX. Blijft toch een geweldig dingetje, zelfs om buiten wat mee rond te racen :)

Ik heb er ook 4 van. En ben tot nu toe er blij mee, ondertussen al 150 vluchten per accu mee gedaan en nog steeds veel power. Alhoewel, ik heb soms het probleem dat de motor uitvalt.. Ofwel door de accu's, ofwel ligt de oorzaak bij de hoofdmotor..
Nano techs heb ik nog niet uitgeprobeert dus ik zou niet weten hoe de prestaties zijn van die tov de hyperion's (maar dit weekend ga ik eens testvliegen met nano techs van een clublid)

Ik lees overal dat de hyperions echt wel de beste koop zijn dus gewoon maar enkele besteld. Heb de originele mCPX lipo's eens 3-tal weken niet gebruikt en nu zijn ze voor de vuilbak.. :rolleyes:

Ik zal wel laten weten hoe de prestaties zijn Nanotech Vs. Hyperion ;)

Ik merk ook wel dat de stock lipo'tje lang niet zoveel power hebben ;) Vroeger was het verschil niet echt merkbaar maar nu beginnen de stocks af te haken ;)

Back