Wat kan ik het beste kopen.

• Topicstarter Topicstarter looneystyle
  • Startdatum Startdatum
L

looneystyle

Guest
Naar lang zoeken en kijken en alles uit te vogelen zit ik te twijfelen nu tussen de Esky Belt CP V2 en de Esky Belt CP CX.
Mijn budget is maximaal 250 euro voor een heli en het liefste wil ik een CP want ik wil op den duur zowieso 3d vliegen.
Ik vind de V2 mooier maar heb een gevoel dat de CX beter is.
Ik ben een beginnenling en heb in principe alleen maar ervaring met een coaxiaal, maar coaxiaal vliegen lukt echter uitstekend, zolang ik maar niet buiten kom ;)
En ik weet dat CP vliegen heel anders is dan coaxciaal, de simulator is echter ook al besteld haha.

Mijn vraag is dus, welke van de twee kan ik beter kopen?
Of kan ik beter compleet voor een ander model gaan.

Graag jullie mening hier, en als je iets afkraken wil graag ook even duidelijk uitleg. Slechte ervaringen zijn dus ook echt welkom.

waarom geen KDS? Heb je toch iets meer helicopter in je handen, is een CP met lader, 2,4 GHz zender, accu en valt binnen je budget.
450S RTF met 2,4 GHz zender, metalen frame & HH gyro - €*249 : Op Voorraad!
Ik heb ook voor dezelfde keus gestaan en nadat ik ze beiden in handen had gekozen voor de KDS.
Let wel vliegen met een CP is toch iets anders als een co axiaal. Ik was ook van mening dat ik aardig kon vliegen met een co axiaal, maar wat een geweld met een KDS (wel verschrikkelijk mooi)

Hallo Looneystyle,

De keuze tussen cp belt v2 en cp belt cx is niet zo moeilijk. Beide toestellen zijn technisch identiek. het verschil zit alleen in de body. De cx heeft een gesloten body.
Het frame en alle onderdelen zijn hetzelfde.
Als ik jou was zou ik gaan voor de belt v2 en voor het geld dat deze minder kost ten opzichte van de cx of KDS , reserve onderdelen bestellen.
Je gaat crashen, hoe dan ook, dan heb je redelijke kans dat de body van de cx gelijk kapot is. Mijn advies: koop een v2 en als je het vliegen redelijk onder de knie hebt dan bestel je een losse body voor 26 euro.

Wat jj de bom schrijft klopt natuurlijk wel maar dan heb je een vliegende heli van betere kwaliteit maar dan zit je aan de limiet van je budget en kun je geen reserve onderdelen mee bestellen.

Die sim is een hele goede keuze, veel simmen geeft je gevoel voor de sticks en de heli maar echt vliegen is toch heel anders.

ALS je gaat voor de belt v2 hou er dan rekening mee dat de servo's niet van al te goede kwaliteit zijn, als je geluk heb vlieg je er een maand mee als je pech hebt zijn ze kapot na de eerste harde landing.

De meningen zijn hierover natuurlijk verdeeld maar de belt is zeker de moeite waard.
Mijn ervaringen zijn in ieder geval goed.

Groet en succes met het maken van de juiste keuze.
Andreas

Tja... goedkopere helicopter is goedkopere onderdelen. Maar een goedkopere helicopter oppimpen met duurdere onderdelen wordt ook geen succes. Dus vandaar de keuze van een duurdere helicopter. Als 250 euro je maximale budget is waarvan je ook nog reserve onderdelen moet kopen dan zou ik inderdaad de raad van Andreas opvolgen.
Maar de KDS blijft toch meer helicopter dan de Esky's

Hoi Looneystyle,

Ik heb zelf ook ervaring met de Belt cp v2 een leuke heli maar als je 3d wilt gaan vliegen zal deze echt tekort schieten.
250 euro is een leuk budget voor iets op te bouwen dat beter is dan een belt cp v2.

De Belt cp is een redelijk nerveuze heli en al snel kom je er achter dat je de meeste zaken wilt vervangen, te beginnen met de lader welke 6 uur laadt.

Ik kan je aanraden een hk 450 (gt) aan te schaffen en alle onderdelen los bij te bestellen. als je iets meer budget ter beschikking had had ik je ivm. de stabiliteit van de heli zelfs een 500 aangeraden maar dat gaat even niet op.

In het heligedeelte op dit forum heeft Hugow een topic over het opbouwen van deze heli, waarschijnlijk ben je nog goedkoper uit en heb je nog betere of gelijkwaardige onderdelen ook.
je krijgt op ebay al een leuke 2.4 ghz digitale 9 kanaals tx/rx combi voor ongeveer 80 euro (incl. verzenden)

De hk vliegt veel stabieler dan een belt cp en is, mits je de gt aanschaft, ook geschikt voor meer 3d werk.

Succes...

Ik zie hieronder twee heli's voorbij komen de KDS-450s en de HK 450.
Weet iemand waar deze heli's te koop zijn?
En wat zij de prijsverschillen?
Ik vlieg zelf coaxiale Big Lama buiten en wil nu wel direct overstappen naar CP. Dit lijken mij beide goede opties die betaalbaar zijn en minder nerveus als de kleinere toch?

ik wil je echt niet ontgoochelen maar ik zou ABSOLUUT niet voor Esky gaan.
Neem even de tijd om te zoeken op dit forum met de zoekterm "Esky"

er zijn honderden posts over mensen die er afstellingsproblemen en slechte ervaringen mee hebben, om nog maar te zwijgen over de andere ellende die iedereen ermee meemaakt.

Dat was nou net de bedoeling van de fabrikant maar weinigen snappen de bedoeling volgens mij ;

Namelijk, laat ons een heli op de markt brengen die veel belooft maar weinig in huis heeft, wedden dat de onderdelen meer opbrengen die ze later zullen bestellen dan de eigenlijke waarde van de heli.

Ironisch, ik weet het maar ik spreek uit ervaring, been there, payed a lot and i never wanne go back !

Spaar een beetje door voor een beter systeem, je bespaart jezelf een hoop frustratie.

Just my five cents though ;-)

enkele links met problemen, :

belt-cp-instabiel-idle-up
belt-cp-v2-problemen-alweer
afstellen-gyro-belt-cp
belt-cp-v2-hobbelt
http://www.modelbouwforum.nl/thread...ingen-links-naar-rechts.111524?highlight=belt
problemen-met-belt-cp
belt-cp-gaat-eigen-leven-leiden
http://www.modelbouwforum.nl/threads/probleem-belt-cp-v2.107011?highlight=belt
http://www.modelbouwforum.nl/threads/esky-belt-cp-cnc-head-probleem.106231?highlight=belt
heeeeeeelp-u-b-met-mijn-belt-cp-omg-antwerpen
http://www.modelbouwforum.nl/thread...groen-en-nu-al-problemen.74464?highlight=belt

Nu stop ik, op de zoekterm Belt problemen, vond ik 235 pagina's ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Crazykuki,
Zag al op het forum dat je veel ervaring had met heli's.
Heb je nog tips voor mij als beginnende vlieger met enigne coaxiale ervaring?
Ik vlieg nu sinds een tijdje met een Big Lama.
Erg leuk echter wil nu wel over naar meer uitdaging.
Wil wel de FP overslaan en direct naar de CP gaan.
Nu is mij aangeraden dat de iets grotere modellen niet zo nerveus zijn en iets rustiger echter veel duurder.
Wie heeft er tips?

Ik kom op de forums verschillende keren de HK450 of KDS-450s tegen.
Dit lijken mij zelf goede opties.
Wat zijn hiervan de verschillen?
waar zijn deze te koop? Kom enkel op buitenlandse site's

hoor graag?

Idd ga voor een KDS. Spaar anders ff door voor een KDS 450 C. Heeft nu een 7 kanaals zender en een nieuwe betere staartservo. Is volledig van alu en glasfiber.

Kijk eens bij hobby maniac.

Maat van me heeft er 2 weken geleden een gekocht en is echt een super heli.
Hij had totaal geen heli ervaring en met alleen 1,5 maand simmen hoovert zijn heli perfect nu zonder training gear.

Krijg iig meer reacties dan ik verwacht had hier, maar dat is alleen maar beter natuurlijk.

Maar zoals ik nu alle verhalen lees denk ik dat de Esky Belt echt niet meer word, heb een boel gelezen of het forum nu en jongens wat een problemen met zon ding, dat haalt echt wel alle plezier uit het heli vliegen, vooral bij beginners.

Ik wil dus echt gewoon een CP heli, en mijn budget is echt maximaal 250 euro, meer wil ik er eerst niet aan uitgeven, ik ben en blijf nog wel een poosje een beginner natuurlijk plus het is een hobby.
Maar mijn budget is echter puur de heli zelf, als ik onderdelen nodig ben zie ik dat wel later of wanneer er iets stuk gaat, en dat gebeurd toch haha.

Dus wat is de allerbeste keus voor max 250 euro

En wat is nou precies het verschil tussen KDS en HK heli´s?
En hoe zit het met de kanalen, 3 5 7 9 kanalen, ik lees veel maar snap niet helemaal waar het allemaal goed voor is.

En wat vliegt makkelijker en stabieler, ik wil namelijk een goede stabiele heli die vrij makkelijk en prettig te besturen is, met niet al te dure onderdelen.
Ik wil geen 100 euro in de maand kwijt zijn aan onderdelen namelijk.

Ik hoor en lees ook veel dat bv de belt vrij zenuwachtig is, zoiets wil ik absoluut niet.
En daarbij is het mij ook duidelijk dat ik geen Esky wil, hoewel ik ze wel heel mooi vind.

En hoe zit het met laden en vliegtijd allemaal, wil geen zes uur laden voor 15 min vliegen, dus wat voor oplossingen zijn daar allemaal voor.
Waarschijnlijk extra accu´s maar wat nog meer allemaal?

En mijn belangrijkste vraag is waar moet ik allemaal op letten bij aanschaf van een heli, wat zijn gewoon belangrijke dingen.

Als je kiest voor een KDS maak je in ieder geval een veel betere keuze dan bv Esky rommel.
Gezien jouw budget zeg ik jou ga er maar voor ;-)
MAAR........vooral zorg voor een ervaren piloot die jou kan begeleiden.
Momenteel heb ik me ook ontfermd over een man die nooit vloog met heli's en die nu een identieke Raptor 50 zoals de mijne kocht, we hangen aan de kabel en ik vang zijn "euh" momenteel ontbrekende ervaring op :-)
Succes dude, GO for it and have fun

Met goede begeleiding en ervaring van iemand die naast jou staat komt het zeker en vast goed, ofwel kies je voor een club wat ook een gezellige en vooral leerzame ervaring is !

Mvg

Kurt

P.S: mocht je in mijn buurt wonen, ontferm ik mij graag om jou het één en ander bij te leren

Laatst bewerkt:
volgens mij zitten we in het zelfde schuitje.
Ik ben ook benieuwd naar de verschillen tussen tussen de KDS en de HK?
Hou me op de hoogte van je ervaringen ben erg benieuwd.
Ben zelf ook op zoek naar ervaren heli piloten in Oost nederland om me te assiste

Ik zou eerlijk gezegd niet vor een KDS gaan om een simpele reden, het zijn allemaal namaak trex'en uit China, waarschijnlijk komen ze zelfs uit dezelfde fabriek....

KDS doet er een zender bij en een ander stickertje op en doet er vervolgens $$$$$ bovenop. De HK zul je even uit Hongkong of via ebay moeten bestellen maar je zit wel directer bij de bron (natuurlijk is HK ook een stickerplakker maar deze hebben geen eigen distrikanaal en bouwen zelf niets samen) en je bent vrij in de keuze in onderdelen.

Ook zijn de reservedelen super goedkoop.

Wel kan ik aanraden voor de 450 gt te gaan, voor deze paar euro extra is dit een veel completere heli.

Ervaring en Setup

Ik vlieg zelf al enige maanden met de HK450MT en de HK450 v2 in een Augusta A-109 romp. Dit zijn echt mooie mechaniekjes. De HK450MT heeft al dik 8 vlieguren er op zitten.
Als beginner zal ik echt gaan voor de HK450GT. Dit heeft echt alles wat je moet hebben. Stel hem lekker rustig in. Maak een kruisje met 4mm cabon staafjes en pingpong ballen en gaan met die :banana:.

Als setup gebruik ik:
  • 3 HXT900 op de tuimelschuif
  • GWS Naro+ D sero op de staart
  • Hobby King 401B AVCS heading lock gyro
  • Turnigy 450H 2218H 3450kV motor
  • 11 Tands pinion (wel extra bij bestellen part #F050)
  • Towerpro H40A of Turnigy Plush 40A regelaar
  • 2200mAh 3S1P 20C Zippy LiPo paketten

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Rob

Ik zou eerlijk gezegd niet vor een KDS gaan om een simpele reden, het zijn allemaal namaak trex'en uit China, waarschijnlijk komen ze zelfs uit dezelfde fabriek....

als ik me niet vergis, komt het allemaal uit de aziatische landen. en een goede namaak hoeft niet slechter te zijn dan het orgineel. en ik zelf vind veel goeds over de KDS 450. uiteraard ook probleem gevallen, maar die zitten bij elk merk. en als ik vaak verder lees in de probleem topics, komt het vaak op gebruikers fouten of slijtage uit. dus zo slecht lijkt me een KDS niet.

als ik me niet vergis, komt het allemaal uit de aziatische landen. en een goede namaak hoeft niet slechter te zijn dan het orgineel. en ik zelf vind veel goeds over de KDS 450. uiteraard ook probleem gevallen, maar die zitten bij elk merk. en als ik vaak verder lees in de probleem topics, komt het vaak op gebruikers fouten of slijtage uit. dus zo slecht lijkt me een KDS niet.

mee eens, KDS is zeker niet slecht. Maar ik denk dat je 'Xplorer' verkeerd begrepen hebt? Hij bedoelt dat HK nagenoeg gelijk is aan KDS, alleen goedkoper en makkelijker in onderdelen. Dus waarom voor KDS gaan?

Zelf heb ik uitgebreid gezocht naar de verschillen, en ben erg weinig tegengekomen. Wilde eerst ene KDS, omdat alles in 1 compleet pakket zit. Conclusie voor mij was dat HK goedkoper was, makkelijker in onderdelen en meer mogelijkheden. HK kreeg uiteindelijk meer positieve ervaringen op het net, internationaal dus wellicht iets vertekend; ik denk persoonlijk dat HK meer verkocht wordt dan KDS.

Dus heb voor een HK gekozen. Zelf alles bij elkaar zoeken is niet moeilijk, en je kunt je eigen wensen in motor, servos, etc meenemen. En je eigen zender; persoonlijk was ik niet zo happy met de KDS zender.

Ik heb nu de HK450 en ben zeer tevreden, mooi machientje. Als je meteen de essentiele onderdelen bijbestelt ben je echt goedkoop uit. Kun je makkelijk een keertje crashen voor het geld. Echt een aanrader!
(ook de 500 size van HK, uit DE warehouse lijkt me een goede keus! geen wachttijden voor de TNT douane en zeer scherp geprijsd.)

Overigens zegt HK de (sommige) helis in opdracht te laten bouwen, dus lijkt een 'eigen' merk. Ik denk dat ze wat meer zijn dan een 'stickerplakker'. Maar de vrijheid in onderdelen en electronica maakt het wel aantrekkelijk.

oké, dan ben ik mogelijk ook overtuigd. ik zelf ben namelijk ook op zoek naar een geschikte eerste grotere heli, en zoek eigenlijk door gebrek aan begin kennis een rtf toestel. dus compleet afgemonteerd, vliegklaar, én met zender. dus batterijen erin, en vliegen. KDS levert dat. en zo'n HK toestel moet je idd helemaal zelf samen stellen en afmonteren. maar ik heb het geluk dat iemand in mijn buurt hulp heeft aangeboden. dus mischien dat deze persoon mij ook kan helpen een HK toestel helemaal af te monteren en af te regelen met een eigen zender. ik ben ook een beetje verliefd geworden op een dx6i zender. mischien dat dit voor mij ook een combi kan worden. maar voor nu ben ik nog een beetje KDS minded.

oké, dan ben ik mogelijk ook overtuigd. ik zelf ben namelijk ook op zoek naar een geschikte eerste grotere heli, en zoek eigenlijk door gebrek aan begin kennis een rtf toestel. dus compleet afgemonteerd, vliegklaar, én met zender. dus batterijen erin, en vliegen. KDS levert dat. en zo'n HK toestel moet je idd helemaal zelf samen stellen en afmonteren. maar ik heb het geluk dat iemand in mijn buurt hulp heeft aangeboden. dus mischien dat deze persoon mij ook kan helpen een HK toestel helemaal af te monteren en af te regelen met een eigen zender. ik ben ook een beetje verliefd geworden op een dx6i zender. mischien dat dit voor mij ook een combi kan worden. maar voor nu ben ik nog een beetje KDS minded.

niets mis met KDS hoor; als je een totaal pakket wilt is het een mooie set. Afregelen zul je denk ik toch nog zelf moeten doen (met hulp dan). Mooie heli. Vliegklaar zijn ze geloof ik nooit. Volgens mij leveren sommigen hem wel uit met extra afstelservice tegen betaling. Overigens als je hulp hebt van ervaren heli vlieger is dat echt aan te raden; dan leer je zelf hoe je hem afstelt. Dat zul je toch moeten doen als je ooit (waarschijnlijk :-) ) een keer crasht.

edit: ik heb ook zeker voor HK gekozen voor de goedkope onderdelen, servos, etc. Die heb ik dus nu genoeg reserve. En de goedkope 2200 Lipo (8,50)... die is nergens goedkoper te krijgen. Dus alles in 1 keer besteld.

DX6i is een goede (beginners) zender, dus zeker beter dan de standaard KDS zender in mijn optiek. Ik vond ook de koffer bij de KDS wel mooi; maar die is natuurlijk ook los te koop voor andere 450-s.

Denk dus wel ook aan reserve onderdelen als je een koopt; meteen mee bestellen is echt wel handig, dan kun je sneller weer vliegen mocht er wat gebeuren. Op het forum kun je wel vinden wat je zo in voorraad moet hebben (bladen, shafts, gear, tail boom, etc)

Wellicht dat je ook eens moet kijken naar een 500 size heli als eerste heli. Velen zeggen dat dit toch stabieler vliegt dan de 450, en valt met prijzen nog wel mee (wel iets duurder). Kunnen anderen vast veel beter op adviseren dan ik. En zoals heeeeel vaak gezegd hier; eerst op de SIM leren....

Laatst bewerkt:
je schrijft "HK de" ?? doel je hiermee op een duitse site ?? zo ja, welke dan ?? want ik zie ze meerendeel in Hong Kong te koop staan. en idd, barebone tussen 40 en 60 dollar. maar de verzending uit Hong Kong duurt me te lang. dus als het uit Duitsland kan is dit een beter optie voor mij, en mogelijk ook voor topic starter "Looneystyle".

Back