Wat kan ik hier aan doen?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SlashBash55, 26 nov 2015.

  1. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Gebruik ook cheap-ass hobbyking servo's in mn durango dex210's
    Uit mn hoofd zijn dat de bluebird bms621MG. Snel, sterk en metal geared. Kost rond de 20 euro volgens mij
     
  2. SlashBash55

    SlashBash55

    Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Berichten:
    72
    ik stuur, maar dan glijdt hij rechtdoor. Hij hobbelt niet, dus het zijn geen steentjes. Meestal stuurt hij scherp in, gaat hij compleet rechtdoor, en stuurt hij weer een beetje in. Als ik van het gas af ga, krijg ik juist overstuur, maar dan ga ik ook veel te traag, terwijl ook maar een klein beetje gas onderstuur veroorzaakt.

    Ik denk ook een nieuwe servo nodig te hebben omdat degene die ik nu heb ook heel erg traag is, en dat merk in de "responsiveness" van de auto. Er zit nogal wat vertraging tussen, en daarbij voelt het vreemd genoeg ook alsof ik maar deels controle heb over de auto.
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.550
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Om maar even uit de weg te werken..... Er zitten geen driftbanden op?? Of andere banden die minder grip hebben?

    Ik denk toch nog steeds dat de basis instellingen niet goed zijn. Juist doordat je nu ook zegt dat hij overstuur heeft als je iets je gas lost.
    Heb je dit probleem altijd gehad of onlangs iets aan de auto veranderd waarna dit probleem op kwam zetten?

    Zelfs met een langzame servo moet hij sturen als jij dat wilt.
    Dan gaat het iets trager maar hij gaat wel.
     
  4. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    Deventer
    Het is rond de 10 graden buiten, behoorlijk vochtig, op een stuk asfalt (nieuw of oud?) dat geeft al behoorlijk weinig grip. Verder lees ik een Camaro body met giga spoiler....

    Kun je de hele auto wel gaan verbouwen, maar grip ga je niet krijgen. Haal voor de gein die spoiler er eens af, kijken wat de auto dan doet.

    Ik verzeker je dat een standaard auto met een standaard servo prima kan rijden, rest is finetuning om het beste eruit te halen.
     
  5. SlashBash55

    SlashBash55

    Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Berichten:
    72
    De enige reden dat ik een Servo nodig heb is omdat hij toch al traag was, en er zitten race-slicks onder. Ik zal kijken wat hij zonder spoiler doet. Hij heeft dit probleem altijd al gehad, ja. Weten jullie ook wat ik dan precies aan de setup zou kunnen veranderen?
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.550
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Daar heb je alles wat je nodig hebt..
    Even zoeken op het net..
     
  7. SlashBash55

    SlashBash55

    Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Berichten:
    72
    Bedankt, zal even kijken.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.862
    Locatie:
    Rotterdam
    vergis je ook niet in wat jouw stuurtechniek voor invloed heeft.

    als ik bij mijn 1:1 auto op volgas spontaan 90 graden het stuur om gooi, schiet hij ook rechtuit.
    doe ik dat met beleid, komt hij al een stuk verder...
    gooi ik dan in zo'n te snel genomen bocht opeens het gas erop (op heb een achterwielaangedreven auto) komt de achterkant om..
    alles met gepast beleid. evenwicht zoeken in het ding.

    zelfs bij een goed gebalanceerde 1:1 auto heb je over en onderstuur.
    vaak zie je dat men bij insturen nog een haartje rem heeft, om druk op de voorwielen te krijgen
    dan rustig gas erop, om overstuur te voorkomen.

    probeer je tijdens het volgas optrekken een bocht in te sturen, zul je merken dat dit een stuk minder goed wil. onderstuur..

    daarom zegt men ook regelmatig dat evenwicht en vloeiend rijden (waarin dus regelmatig goed gebruik wordt gemaakt van de rem) belangrijker is dan continu volgas overal doorheen knallen.
     
  9. SlashBash55

    SlashBash55

    Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Berichten:
    72
    Dat begrijp ik ook. Ik leer daar ook een boel van wat me allemaal verteld wordt, ook tips om te rijden. Iemand vroeg alleen aan mij of hij een keer of hij mijn auto mocht proberen, omdat hij zag dat ik moeite had om precies langs de apex te rijden. toen viel hem op dat de auto erg "lui" reed, en toen ik die van hem mocht proberen moest ik er zelfs aan wennen omdat het niet eens dezelfde auto leek. Het leek bijna alsof hij simpelweg meer grip had. Dit was niet zo, want we hadden precies dezelfde banden, maar zelfs op lage snelheid merkte ik dat het sturen veel sneller, scherper en responsiever was. Dit bleek grotendeels door de servo te komen(daarom was het ook sneller) dus daar keek ik eerst naar. Ik ga hem ook nog goed afstellen, ik heb de guide online gevonden.
     
  10. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.207
    Locatie:
    Rotterdam
    bedenk wel dat de TT-01 niet een auto is waarbij je een (zeer)snelle servo nodig heb omdat de snelheden toch nooit echt heel hoog zullen worden
    een standaaard servo is meestal ruim voldoende, zelf gebruik ik savox 351 servo's
     
  11. SlashBash55

    SlashBash55

    Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Berichten:
    72
    Bedankt voor de tips. Ik was ook niet van plan om al te veel aan deze auto uit te geven, maar dat komt vooral omdat ik geen vast inkomen heb naast zakgeld ;)
     
  12. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.207
    Locatie:
    Rotterdam
    dat is een voordeel van de TT-01, je kan voor relatief weinig geld heel leuk rijden.........
    prober in 2016 eens te gaan kijken tijdens een wedstrijd om de Tamiyacup, kan je goed zien hoe veel fun je kan hebben met een TT-01
     
  13. SlashBash55

    SlashBash55

    Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Berichten:
    72
    Zal ik zeker doen. Rijdt een van jullie toevallig in Deventer? Ik ga er waarschijnlijk woensdagavond heen.
     
  14. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    Deventer
    We willen je niet teleurstellen, maar in de winterperiode wordt er nauwelijks buiten gereden. Om dezelfde redenen als ik hiervoor al heb genoemd: kou en vocht geven al weinig grip. Ik denk dat pas begin maart weer gereden gaat worden op de buitenbaan, nu rijdt de club binnen in Diepenveen, Mini-Z Volgende week op vrijdagavond, Hof van Salland op de eerste verdieping.
     
  15. SlashBash55

    SlashBash55

    Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Berichten:
    72
    Oke, dan weet ik dat :)
     

Deel Deze Pagina