Wat kan ik hier aan doen?

Gebruik ook cheap-ass hobbyking servo's in mn durango dex210's
Uit mn hoofd zijn dat de bluebird bms621MG. Snel, sterk en metal geared. Kost rond de 20 euro volgens mij
 
je meld onderstuur.
dan ga ik er van uit dat je ziet dat de wielen ingestuurd zijn, maar dat de auto gewoon rechtdoor schuift?
Als dat echt zo is, hoeft je servo natuurlijk het probleem niet te zijn.. kan het ook gewoon zijn dat hij continu wegschuift aan de voorkant.

Onderstuur is een kwestie afstellen van de auto..
afstellen toe in/out, camber etc.
Rijhoogte, vering.

Ik heb ooit op mijn auto een keer de voorzijde omlaag moeten brengen, en achter relatief hoog moeten zetten, omdat de stenen op de weg iedere keer onder de auto schoten en de boel lanceerden.
vering relatief zacht, omdat ik op een bestrating reed. je hebt weinig aan de auto als hij continu over de hobbels aan het vliegen is.

Vaak is goed opletten het belangrijkst..
wat is nu werkelijk het probleem? stuurt hij de bocht niet in, of glijdt hij weg?
of stuurt hij wel, maar hobbelt hij gewoon de bocht uit door de losse steentjes?
Zo kun je zelf al goed bekijken waar het probleem ligt.

upgraden kan altijd nog.
eerst weten wat er scheelt..
ik stuur, maar dan glijdt hij rechtdoor. Hij hobbelt niet, dus het zijn geen steentjes. Meestal stuurt hij scherp in, gaat hij compleet rechtdoor, en stuurt hij weer een beetje in. Als ik van het gas af ga, krijg ik juist overstuur, maar dan ga ik ook veel te traag, terwijl ook maar een klein beetje gas onderstuur veroorzaakt.

Ik denk ook een nieuwe servo nodig te hebben omdat degene die ik nu heb ook heel erg traag is, en dat merk in de "responsiveness" van de auto. Er zit nogal wat vertraging tussen, en daarbij voelt het vreemd genoeg ook alsof ik maar deels controle heb over de auto.
 
Om maar even uit de weg te werken..... Er zitten geen driftbanden op?? Of andere banden die minder grip hebben?

Ik denk toch nog steeds dat de basis instellingen niet goed zijn. Juist doordat je nu ook zegt dat hij overstuur heeft als je iets je gas lost.
Heb je dit probleem altijd gehad of onlangs iets aan de auto veranderd waarna dit probleem op kwam zetten?

Zelfs met een langzame servo moet hij sturen als jij dat wilt.
Dan gaat het iets trager maar hij gaat wel.
 
Het is rond de 10 graden buiten, behoorlijk vochtig, op een stuk asfalt (nieuw of oud?) dat geeft al behoorlijk weinig grip. Verder lees ik een Camaro body met giga spoiler....

Kun je de hele auto wel gaan verbouwen, maar grip ga je niet krijgen. Haal voor de gein die spoiler er eens af, kijken wat de auto dan doet.

Ik verzeker je dat een standaard auto met een standaard servo prima kan rijden, rest is finetuning om het beste eruit te halen.
 
De enige reden dat ik een Servo nodig heb is omdat hij toch al traag was, en er zitten race-slicks onder. Ik zal kijken wat hij zonder spoiler doet. Hij heeft dit probleem altijd al gehad, ja. Weten jullie ook wat ik dan precies aan de setup zou kunnen veranderen?
 
vergis je ook niet in wat jouw stuurtechniek voor invloed heeft.

als ik bij mijn 1:1 auto op volgas spontaan 90 graden het stuur om gooi, schiet hij ook rechtuit.
doe ik dat met beleid, komt hij al een stuk verder...
gooi ik dan in zo'n te snel genomen bocht opeens het gas erop (op heb een achterwielaangedreven auto) komt de achterkant om..
alles met gepast beleid. evenwicht zoeken in het ding.

zelfs bij een goed gebalanceerde 1:1 auto heb je over en onderstuur.
vaak zie je dat men bij insturen nog een haartje rem heeft, om druk op de voorwielen te krijgen
dan rustig gas erop, om overstuur te voorkomen.

probeer je tijdens het volgas optrekken een bocht in te sturen, zul je merken dat dit een stuk minder goed wil. onderstuur..

daarom zegt men ook regelmatig dat evenwicht en vloeiend rijden (waarin dus regelmatig goed gebruik wordt gemaakt van de rem) belangrijker is dan continu volgas overal doorheen knallen.
 
vergis je ook niet in wat jouw stuurtechniek voor invloed heeft.

als ik bij mijn 1:1 auto op volgas spontaan 90 graden het stuur om gooi, schiet hij ook rechtuit.
doe ik dat met beleid, komt hij al een stuk verder...
gooi ik dan in zo'n te snel genomen bocht opeens het gas erop (op heb een achterwielaangedreven auto) komt de achterkant om..
alles met gepast beleid. evenwicht zoeken in het ding.

zelfs bij een goed gebalanceerde 1:1 auto heb je over en onderstuur.
vaak zie je dat men bij insturen nog een haartje rem heeft, om druk op de voorwielen te krijgen
dan rustig gas erop, om overstuur te voorkomen.

probeer je tijdens het volgas optrekken een bocht in te sturen, zul je merken dat dit een stuk minder goed wil. onderstuur..

daarom zegt men ook regelmatig dat evenwicht en vloeiend rijden (waarin dus regelmatig goed gebruik wordt gemaakt van de rem) belangrijker is dan continu volgas overal doorheen knallen.
Dat begrijp ik ook. Ik leer daar ook een boel van wat me allemaal verteld wordt, ook tips om te rijden. Iemand vroeg alleen aan mij of hij een keer of hij mijn auto mocht proberen, omdat hij zag dat ik moeite had om precies langs de apex te rijden. toen viel hem op dat de auto erg "lui" reed, en toen ik die van hem mocht proberen moest ik er zelfs aan wennen omdat het niet eens dezelfde auto leek. Het leek bijna alsof hij simpelweg meer grip had. Dit was niet zo, want we hadden precies dezelfde banden, maar zelfs op lage snelheid merkte ik dat het sturen veel sneller, scherper en responsiever was. Dit bleek grotendeels door de servo te komen(daarom was het ook sneller) dus daar keek ik eerst naar. Ik ga hem ook nog goed afstellen, ik heb de guide online gevonden.
 
bedenk wel dat de TT-01 niet een auto is waarbij je een (zeer)snelle servo nodig heb omdat de snelheden toch nooit echt heel hoog zullen worden
een standaaard servo is meestal ruim voldoende, zelf gebruik ik savox 351 servo's
 
Bedankt voor de tips. Ik was ook niet van plan om al te veel aan deze auto uit te geven, maar dat komt vooral omdat ik geen vast inkomen heb naast zakgeld ;)
 
dat is een voordeel van de TT-01, je kan voor relatief weinig geld heel leuk rijden.........
prober in 2016 eens te gaan kijken tijdens een wedstrijd om de Tamiyacup, kan je goed zien hoe veel fun je kan hebben met een TT-01
 
We willen je niet teleurstellen, maar in de winterperiode wordt er nauwelijks buiten gereden. Om dezelfde redenen als ik hiervoor al heb genoemd: kou en vocht geven al weinig grip. Ik denk dat pas begin maart weer gereden gaat worden op de buitenbaan, nu rijdt de club binnen in Diepenveen, Mini-Z Volgende week op vrijdagavond, Hof van Salland op de eerste verdieping.
 
We willen je niet teleurstellen, maar in de winterperiode wordt er nauwelijks buiten gereden. Om dezelfde redenen als ik hiervoor al heb genoemd: kou en vocht geven al weinig grip. Ik denk dat pas begin maart weer gereden gaat worden op de buitenbaan, nu rijdt de club binnen in Diepenveen, Mini-Z Volgende week op vrijdagavond, Hof van Salland op de eerste verdieping.
Oke, dan weet ik dat :)
 
Back
Top