wat moet ik kopen

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door speedie, 26 feb 2005.

  1. Felix

    Felix Guest

    Hoe gaat het ondertussen met je Dragonfly en is het nou handig met zo'n trainingslandingsgestel (wat een lang woord :| ) vliegen?

    Groeten Felix
     
  2. $olo

    $olo Guest

    vooral in het begin is het handig
    de heli zal niet zo snel omkiepen en bespaart je zo rotorbladen
     
  3. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Het is wel veiliger..
    Kvlieg zelf ook nog met.. Hmm moet is zonder gaan proberen [​IMG]
     
  4. G

    G Guest

    Ik vlieg al 2 weken zonder, veel beter (als je al een beetje gecontroleerd kan landen) :D
    Standaard skids zijn wel erg slecht van kwaliteit, majah.

    Groetjes, Geoffrey 8)
     
  5. Felix

    Felix Guest

    Want op de site www.rcstore.nl staat er een verslag ofzo over dat landingsgestel en daar staat dat het juist ONhandig is omdat je heli er alleen maar van gaat trillen. :S
     
  6. G

    G Guest

    Dat klopt ook, als de heli zelf ook trilt, gaat het trainingslandingsgestel meetrillen (wat de trilling nog erger versterkt),
    waardoor het hele toestel instabiel vliegt. :?
     
  7. Felix

    Felix Guest

    Maar dan is het toch niet handig omdat het toestel nog meer gaat trillen? :?
     
  8. G

    G Guest

    Áls de heli zélf erg trilt is het niet handig nee,
    Maar meestal valt het trillen wel mee, als je hem eronder hebt, zal je ook alleen maar korte hopjes maken, een beetje hoveren, meer niet.
    Ook niet bizar hoog, dus je zal er niet zo heel veel last van hebben denk ik.
     
  9. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Als ik jou was zou ik in het begin gewoon wel doen..
    Als je het hoveren beetje onder de knie hebt zonder trainingslandingsgestel. (wat een woord)
     
  10. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Zelf een kruis maken van carbonstaafjes.

    A goedkoper.
    B net zo groot maken als je zelf wilt.
    C na gebruik kan je de staafjes elders voor gebruiken.
     
  11. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Ik heb gewoon van die stokje's van me Vlieger genomen...
    Zijn precies lang genoeg, wegen niks, en super sterk!
     
  12. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    Liever een beetje trilling dan telkens kapotte bladen van 20 euro...

    in het begin maak je toch kleine hopjes van hooguit 3 sec dus zul je nog niet zoveel last hebben van het trillen :wink:
     
  13. tjaf

    tjaf Guest

    Pfff, ik heb bijna een volledige maand gevlogen met zo'n training gear. Volledige batterijen leeggevlogen, hoveren, 8-figuren, ... allemaal met dat training gear. Nooit last gehad van trillingen. Als je last hebt van trillingen, staat uw helicopter gewoon niet goed afgesteld. Het is dan idd waar dat het training gear die trillingen versterkt. Maar het training gear verwijderen is niet de juiste oplossing. Uw bladen correct zetten is dat wel :) En daar zijn al voldoende draadjes over geschreven. Ieder heeft zo zijn eigen methode. De meeste mensen die ik ken doen het als volgt: bladen relatief vast zetten, maar niet te vast zodat ze nog vlot los kunnen klikken als je ergens tegen vliegt. Tevens de bladen een paar graden in de draairichting draaien (1 a 2 graden met de klok mee). Zeker dat laatste is belangrijk als je trillingsvrij wilt vliegen. Andere mensen hebben weer andere ervaringen. Probeer het eens en zie wat er werkt voor jou.

    Ik zou toch echt aanraden in het begin dat training gear te gebruiken. Ik heb op de 2 maand dat ik em heb, nog niets gebroken, zelfs geen staartrotorke. En ik heb gewoon leren vliegen op mijne zolder, op mijn eigen met dat training gear. Door het gebruik van het training gear versnel je het leerproces trouwens. Het feit is wel dat de heli iets stabieler vliegt zonder het training gear, maar persoonlijk vind ik dat voordeel niet opwegen tegen de mogelijke financiele nadelen en de frustraties van het leren vliegen op je eentje zonder training gear ;)
     
  14. Felix

    Felix Guest

    Oke, bedankt voor alle reacties ik ga thuis nog even kijken wat ik allemaal kan vinden wat handig is voor zon trainingslandingsgestel, het liefst heb ik iets goedkoops en toch stevig want ik was van plan er nog een accutje erbij te doen voor als de ene leeg is.

    Groeten Felix
     
  15. hilbren

    hilbren Guest

    Laat ik niet weer een nieuw topic openen... dus ik stel mijn vraag maar even hier:

    Een collega en ik willen een micro heli gaan kopen, het probleem is alleen ik heb een zender van 40Mhz en die collega heeft nog helemaal geen zender.
    Maar omdat hij al aangaf dat hij in de toekomst ook met andere vliegtuigen wil gaan vliegen, heb ik hem geadviseerd om een tweedehands Cockpit MM te kopen (hint hint, heeft iemand er nog eentje liggen?)

    Iig de meeste heli's (onder de 200 euro) die ik op internet gezien heb zijn meestal 35Mhz dus die moet ik sowieso ombouwen naar 40mhz. dat kan op twee manieren…
    Optie 1:
    Ik koop alles los (ontvanger heb ik al) maar ik moet ook een gyro en twee snelheidregelaars kopen.
    Optie 2:
    Ik schroef het hele ding uit elkaar en modificeer hem zodat ik er 40Mhz kristallen in kan stoppen. (heeft iemand hier ervaring mee?)

    de heli's die ik tot nu toe wel interesant vindt zijn de:
    E-Sky 3D Explorer
    en de:
    DRAGONFLY
     
  16. G

    G Guest

    Hallo Hilbren,

    Ik denk niet dat iemand in dit beginnersdraadje een Cockpit MM zender zal hebben, de meesten in dit draadje beginnen met helemaal niets.
    Voor een microheli zoals jij noemt, is het ook niet persé noodzakelijk een zender aan te schaffen,
    bij (bijna) alle RTF setjes zit de zender inbegrepen!
    Bij de Dragonfly een 4 kanaals, de E-Sky 3D een 6 kanaals, alleen de laatste wordt meestal afgeraden om mee te beginnen in de microheli's,
    je kan beter een FP proberen zoals de eerste; de Dragonfly.
    Zie eerder in dit draadje links voor een shop in NL met de Dragonfly voor maar €119,95 + €5,50 verzendkosten :!:
    Dit is dus inclusief alles, dus ook 35 mHz zender!

    Groetjes, Geoffrey 8)
     
  17. hilbren

    hilbren Guest

    okay,

    maar wat ik al aangaf is dat die collega van mij dus een keer wat anders wil gaan doen, daarom had ik zoiets waarom zou je niet gelijk een goede zender aanschaffen?

    maargoed voor die 130 euro oid hoef je eigenlijk niet moeilijk tedoen.
    nadeel is alleen wel dat je gewoon niks speciaals met je zender kunt doen als je heli gecrashed is. en omdat ik mijn cockpit mm erg lekker vindt vliegen vlieg ik natuurlijk ook het liefst die heli ermee...
     
  18. Felix

    Felix Guest

    En weet misschien nog iemand anders iets stevigs en goedkoops waarmee ik een trainingslandingsgestel kan maken?

    Groeten Felix
     
  19. $olo

    $olo Guest

    gewoon koolstofstaafje 2mm lengte 1 m
    dat in de helft en aan de uiteinden ping pong ballen lijmen(wel gaatje in de ballen maken ,;)
    dat is volgens mij zo gebeurt en kostenplaatje (5 euro)
     
  20. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Ik heb een redelijk zwaar trainigs-landings-gestel, als ik hem eraf zou halen en ik zou nu gaan vliegen zou de heli redelijk fel de lucht in gaan.. :roll:
     

Deel Deze Pagina