wat moet ik kopen

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door speedie, 26 feb 2005.

  1. Felix

    Felix Guest

    En een koolstofstaafje kan je makkelijk bij een doe-het-zelfzaak of vliegershop kopen ofzo?
     
  2. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Waarschijnlijk wel..Even navragen bij Praxis of Gamma
     
  3. Felix

    Felix Guest

    En kan je het anders misschien met breinaalden doen? :p
     
  4. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Jawel mijn eerste vlucht zonder trainginggear gehad..
    Wowh wat heeft dat ding een power zonder dat ding..
    Ging zow de lucht in..
    Tegen het plafond aan gehoverd....... :evil:
     
  5. Felix

    Felix Guest

    Dat is niet echt fijn, ideetje: landingsgestel aan de bovenkant maken :p

    Groeten Felix
     
  6. Ik heb nog een vrijwel nieuwe te koop, compleet met pult en lader.
    vaste prijs voor dit alles 160 Euro.

    Theo de Kramer
     
  7. JordtB

    JordtB Guest

    Ik wil graag een electro heli aanschaffen, niet te duur, maar ook geen goedkope rommel. Via een draadje van dit forum kwam ik op http://www.rc-expert.com, waar ik een Dragonfly 4 tegen kwam. Ook zit er een camera'tje bij. Het pakket kost $139,95 + $34 verzendkosten. Omgerekend is dit zo'n 130 euro, wat ik niet echt duur vind. Weet iemand misschien of dit een goede heli is? Ik ben nog een beginner... :roll:

    Dit zijn de gegevens die op de site staan:

    Dragonfly 4 Helicopter
    Training Kit
    7.4V Lithium Battery Charger
    Lithium Battery Clip with Cam Holder
    7.4V Li-ion Battery 1600mAh
    ZTV 1.2 GHz Wireless Camera Set

    Description
    Dragonfly 4 Helicopter Powered by 1600mAh 7.4V re-chargable Lithium battery (25-30mins Flight time) FULL SET ZTV 811A 1.2Ghz Wireless Camera + Receiver SET Can take video while flying Camera obtain power from heli's battery Computer Sim Cable and software provided free of charge

    Dus.. Weet iemand of dit een goede heli is, of dat ik naar iets anders moet zoeken...
     
  8. G

    G Guest

    Zelfde heli op www.rcstore.nl, maar dan met LiPo/Li-Ion accu, en een pruts-cameraatje.

    Groetjes, Geoffrey 8)
     
  9. JordtB

    JordtB Guest

    Is die heli dus niet zo veel soeps? Wat is dan wel een goede, niet te dure heli?
     
  10. G

    G Guest

    Hij is wel soeps, ik heb hem ook. Alleen het kost je sowiezo nog wat extra,
    reken 2 paar rotorbladen, 1 paas skids extra. Verder is een HAT Tailmotor + 2-4 props ook hard nodig, die standaard dingen zijn zo uitgebrand.
    Lees de vele Dragonfly topics maar eens door.
    Je kan ook doorsparen voor een echtere modelheli, een Collective Pitch, die kunnen alles wat de echte heli's ook kunnen.

    Groetjes, Geoffrey 8)
     
  11. sander88

    sander88

    Lid geworden:
    8 mrt 2005
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Beverwijk
    Nog even over dat trainingskruis.
    Als je last hebt van trillingen is het misschien handig om die pingpong-balletjes eraf te halen, hierdoor worden de trillingen veel minder vergroot.

    Greetz,
    Sander
     
  12. G

    G Guest

    Dat kan, maar de schokdemping neemt dan wel af!
    Volgens anderen op het forum kun je beter i.p.v. een trainingskruis, een trainingshoepel gebruiken, dat geeft nog minder trillingen :wink:
    Al is dat een klein beetje overkill voor zo'n microheli :lol:

    Groetjes, Geoffrey 8)
     
  13. JordtB

    JordtB Guest

    Ik denk dat ik dit inderdaad maar doe. Dan maar gelijk iets goeds. Ik denk aan de HoneyBee CP2. Die heeft 6 kanalen, wat kun je daar dan extra mee? :roll:
     
  14. G

    G Guest

    Extra? Tsjaah... inverted(op z'n kop), en je kan allerlei 3D figuren doen.
    Maar eerst maar eens gewoon leren hoveren, dan rondjes en 8-jes vliegen.

    Groetjes, Geoffrey 8)
     
  15. Enginebeast

    Enginebeast Guest

    "wat moet ik kopen"?
    :arrow: Niets moet... Het mag ook.
     
  16. sander88

    sander88

    Lid geworden:
    8 mrt 2005
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Beverwijk
    @G

    Ben ik met je eens, maar ik moet toch zeggen dat ik mijn trainingskruis toch meer gebruik voor het beschermen van de rotorbladen als de heli enigzins schuin neer komt i.p.v. dat hij de klappen opvangt van het landen.

    :bye:
    Sander
     
  17. G

    G Guest

    Klopt ook wel.
    Ik heb het trainingskruis maar 2 weken onder mijn Dragonfly #4 gehad.
    Daarna viel de heli wel eens om tijdens starten/landen, maar de rotorbladen bleven altijd heel.
    Ik heb alleen 2x rotorbladen gebroken omdat ik binnen op mijn slaapkamer vanaf de grond op mijn bed probeerde te landen,
    waarna de heli van het bed viel; jawel, óp de rotorbladen. Toen braken ze inderdaad af :lol:
    Zonder dat trainingskruis met balletjes vloog het wel veel relaxter, de heli wobbelde nooit meer
    (kan ook komen door dat stuk meccano wat ik op de rotorkop gemonteerd heb :p )

    Groetjes, Geoffrey 8)
     
  18. beginner

    beginner Guest

    hallo
    ik zit te twijfelen tussen honey bee fp een walkera hm004 welke is nou beter als eerste helicopter?
    gr wessel.
     

Deel Deze Pagina