wat voor boot??? - Marine Fährprahm-43 type D

Hej piet.
Ik heb echt bewondering voor jou, hoe je alles bedenkt enzo, wat gaaf!
Ik vind het echt knap hoe je alles zelf bedenkt, ook met dat roer, echt gaaf!
Veel succes met je marineboot, ik zal zeker dit draadje blijven volgen !!
Groeten Thomas :D

Hallo

Als eerte bedankt thomas

Ik ben even met iets anders aan de gang gegaan dan de motor stuin (even geen zin meer om steeds dat te doen) :oops:
en dat andere is: ik ben begonnen met het hokje op de boot! (stuurhut)
dit is maar een heel klein hokje, 5 cm hoog en iets van 4,3 breed en raampjes van 1 cm bij 1,2 cm
dus echt lekker klein en dat is leuk om te maken, na ja dat vind ik dan.
omdat het allemaal best wel klein is, wou ik het maar spuiten, zo zul je een strakker resultaat krijgen! :D

groeten piet

Hallo

slecht nieuws,
ik had de motor stuin klaar, en de motor laten draaien maar het ging niet goed :mad:
entwe dit is dus al de e de keer dat het fout gaat!!! :evil: :evil:
mijn conclusie is:
de motor is te sterk, je moet alles zo precies maken anders draait hij alles kapot! :cry:

Maar ik heb een oplossing
want ik heb nog een hele mooie motor gekregen (denk 6 volt) :lol:
dit is een motor met vertraging, en een bevestiging stuintje van ijzer (dus alleen nog uitlijnen) :D :D
De boot zal minder hard gaan, maar minder lawaai maken en sterker zijn (na ja dat hoop ik)

IK heb de stuin er al uit gesloopt alleen de ass zit er nog in

laat maar weten wat jullie er van denken!

groeten piet

Hallo

Mijn bericht hier boven is al lang verledentijd!! :)
de boot heeft namelijk al twee keer proefgevaren, en dit allemaal zonder problemen :D :D
ik heb de andere motor erin gebouwt en dit wou perfect, :D
De boot gaat nu iets van looptempo, maar ik denkt dat dit wel goed in verhouding is
alleen heb ik nu een andere accu voor de motor, een 6 volt accu pack (waar ik de lader bij heb)
maar ik weet niet zeker of dit wel genoeg is??? :oops:
mischien kan de motor ook wel meer aan of minder, ik zal wel eens foto's maken,
mischien is er iemand die weet hoeveel volt er op moet, maar zelf denk ik dat 6 volt wel goed is

Echt leuk dus dat de boot vaart, nu kan ik beginnen aan het boven dek
En varen met een motor boot is echt heel erg leuk. :D

groeten piet

Goedzo man !!... mooi dat het zo goed gaat !!

ik zou het niet weten hoeveel de motor aankan ...ik zou het even aan wat ervarene bouwers vragen..die weten het vast !!'

Groeten Thomas

Bankt Thomas

Zelf ben ik ook blij dat hij het doet (toch wel trots hoor) :D
maar ja hoeveel zo'n motor aankan???
zal een foto's moeten plaatsen mischien is er dan iemand die het weet??
en anders maakt het niks uit! hij doet het zo ook goed

grioeten piet

Piet,

Hangt van de regelaar en motor af, hoeveel deze aan kunnen. Meestal staat er op de motor wat deze aan kan maar ik zag al op vorige foto's dat die van jou het niet heeft.

Groeten,

Justin

Hallo Justin

die motor op de foto's, is de oude motor!!
maar op de motor wie nu in de boot zit staat het niet op
maar op zes volt draait hij goed :D
en ik heb de accu al (en die ging wel een en een half uur mee, na ja toen hielt ik op)
Maar als het echt iets van 2 a 3 volt meer is, moet het toch maar anders!!
want dan gaat de boot ook nog sneller!! :D

o ja gisteren ook nog het bovendek er op gelijmt, en vandaag mooi bij geschuurd en geplamuurt

groeten piet

Hallo

ik ben nog eens een keer gaan zoeken om plaatjes van mijn marine schip!
en ik kwam een model ervan tegen, dit model klopt precies met de tekening
alleen ga ik de boot zwart, blauw en wit maken :D

veder is dit een heel mooi model

bauplan01ih0.jpg

en de site

http://www.dutchfleet.net/viewtopic.php?t=3871&sid=ed4a4db0f950d4eb6e098ad8e8150d2e

groeten piet

Hallo

Met mijn boot gaat het goed!!!
Ik ben nu bezig om het bovendek te schuuren en te plamuuren hier en daar

Maar op de boot hoort een hekje, maar dit ga ik niet doen
Ook het kleine bootje op de achterkant komt er niet op!!

inplaats van het kleine bootje achterop, wou ik er een kleine sleepinrichting maken!

maar wat moet ik met hierbij voorstellen??
en is het moeilijk om hem werkend te maken??

groeten piet

piet14 zei:
Dus als ik het goed begrijp heb jij zomaar eventjes een Duits landingsvaartuig uit de tweede wereldoorlog uitgevonden. 8O :thumbsup:

Als je een fotootje en de afmetingen (lengte, dikte, dikte van de as) van het motortje plaatst kunnen we ongeveer zeggen welk type het is.
Een half uur varen is in ieder geval aardig lang, en als de motor daarna niet bloedheet is (dat je je handen eraan brandt) zit je wel goed.

Wat wil je slepen met die sleepinrichting? Moet ie ook afstandbediend kunnen afkoppelen?
Anders gaat een haakje of oogje uit de doe-het-zelfwinkel voldoende zijn.

Hoi;
Ik dacht niet dat de duitsers tijdens de oorlog 1940-45 landingsboten hadden hoor!!!
Ze gebruikten misschien boten die in beslag genomen werden,maar zelf hadden ze er bij mijn weten geen enkele!

groetjes

Marc

Commander Clumsy zei:
Dus als ik het goed begrijp heb jij zomaar eventjes een Duits landingsvaartuig uit de tweede wereldoorlog uitgevonden. 8O :thumbsup:

Als je een fotootje en de afmetingen (lengte, dikte, dikte van de as) van het motortje plaatst kunnen we ongeveer zeggen welk type het is.
Een half uur varen is in ieder geval aardig lang, en als de motor daarna niet bloedheet is (dat je je handen eraan brandt) zit je wel goed.

Wat wil je slepen met die sleepinrichting? Moet ie ook afstandbediend kunnen afkoppelen?
Anders gaat een haakje of oogje uit de doe-het-zelfwinkel voldoende zijn.

een duits landingsvaartuig uit de tweede wereldoorlog uitgevonden???? :?:
volgens mij is het gewoon een marinebooot, maar er stond wel iets bij van marinelandigcraft of zo iets.
want ik bedoel waar moeten de vliegtuigen landen :?: :?:

en een foto's zal ik proberen te maken (even camera weer lenen)
en de maten nartuurlijk!!

en het was niet een half uur varen, maar een en een half uur ( 1,5 uur )

en die sleepinrichting lijkt me leuk om andere bootjes te slepen en zo!! (piraatje bijvoorbeeld)
want zelf vind ik dat de motor wel redelijk sterk is (voor zo'n klein motortje)
en het liefst werkend op de afstandsbediening, of met een lose schaakelaar.
want de afstandbediening heeft drie kanaalen!!
maar het is niet een met pookjes, maar een los schakelaartje wat niet terug veert (dus zou het daar wel op kunnen??)

groeten piet

Een Marine Landing Craft is niet om vliegtuigen op te laten landen maar om troepen aan land te zetten: boot vaart het strand op (daarom die platte voorkant), klep gaat naarbeneden en de soldaten stormen het strand op.
Kijk maar eens goed naar de andere foto's in je link.

Als je vaartijd anderhalf uur was zal het wel goed zitten, denk ik.
Laat in ieder geval ook eens weten wat voor soort accu je gebruikt, Volt en Ampères?
En anders ook een fotootje met de afmetingen, het aantal cellen als het ronde zijn...

Je moet eens proberen of je op dat kanaal met die schakelaar een servo kunt aansluiten, als hij werkt zit je goed.
Een sleepkabeltje loskoppelen met een servo is heel eenvoudig, terug aankoppelen is dan weer heel moeilijk.
HIER en HIER een paar voorbeelden, is wel om zwevers te slepen maar het principe is hetzelfde, kan je in heel makkelijk zelf maken.

Hallo

Ik snap nou wat voor soort goot ik heb!!!
maar waarom zou er dan geen klep op zitten???

maar nog even over de sleepinrichting

Wat word bedoelt met

Een sleepkabeltje loskoppelen met een servo is heel eenvoudig, terug aankoppelen is dan weer heel moeilijk.

:?:

Mijn bedoeling was om het ketingktje op te rollen met een motor!! (of een touwtje)

en dan aan die keting een haakje

Groeten piet

Back