Momenteel ben ik die Pursuit nog aan het verbouwen, bodem vlakplamuren, aandrijving nog wat meer uit het midden zetten en extra laagje carbon/aramide ligt er reeds in, rompje is nu echt super hard en toch wat beter bestand tegen de hoge snelheden, hiervoor lag er alleen maar glasweefsel in, ging ook goed maar toch, dit geeft weer wat extra zekerheid.
Er zijn 2 mogelijke verdelingen, oftewel doe je het zoals ik, met de motor zo ver mogelijk naar achteren ofwel met de motor rond het zwaartepunt met lipo's langs de zijkanten, dan moet je kleinere packs nemen, bijvoorbeeld 2x 4s 4000mAh 30-40C. Ik heb voor de eerste optie gekozen omdat ik toen met 4s 8000mAh 30C zippy's vaarde, die passen niet langs de zijkant als je de motor verder naar voren zet. Momenteel vaar ik nog steeds met die 4s 8000mAh en met 2x 5000mAh 5s 40C. 6s vaar ik niet meer, dat is echt niet gezond voor al de elektronica, als je bekijkt hoeveel extra vermogen je erin moet pompen voor 10km/h sneller te gaan, niet echt de moeite, wel leuk om eens de limieten van de romp op te zoeken maar wel eenmalig dus
Ik heb toen voor die 2000kv en niet voor de 2200kv versie om een serieuze prop te kunnen draaien en om de amps toch iets of wat binnen de perken te houden. Ik vaar nu op 4s met een x447 en op 5s met een x440, allebei goed voor ongeveer 90km/h en dat gaat eerlijk gezegd best hard, als het vaarwater het toelaat vaar ik soms nog met de x447 op 5s maar dat is dan ook weer op het randje, trekt dik 130A, die setup is voor max 3min varen, anders riskeer je schade..
De motor is momenteel 2 jaar oud, nog geen klachten van maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik voor TP kiezen, kwalitatief zou dat nog beter moeten zijn maar leopard is zeker niet slecht hoor. Ik heb er vroeger een 36mm in gehad maar je merkt toch wel goed het verschil in power met een 40mm motor, als je voor vaartijd wilt gaan neem dan een 4074 of een 3674 verbruikt het minst, voor snelheid is het extra koppel van de 4082 wel meegenomen maar dat merkt je ook in verbruik, zou ik eerlijk gezegd niet varen met 1 pack, steeds parallel nemen om alles heel te houden. 4092 moet je niet nemen, dat is dan weer van het goede te veel, ik kom toch toe met die 4082, daar haal je makkelijk 100km/h mee, mits je Pursuit degelijk verstevigd is, anders zal het niet lang duren denk ik..
Hopelijk heb je er iets aan, als je nog vragen hebt, shoot
Gr,
Roy