wat voor type Extra is deze romp ? Met 'extra' een bouwverslagje

Deze romp kocht ik voor een prikje, had jaren op zolder gelegen . Alleen wist de vorige eigenaar ( ik dus ook niet ) welk type Extra deze is... Hij DACHT een Extra 260 ??

HPIM4846.JPG


Welke Extra zou dit kunnen zijn ? Ik hoor het graag ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De romplengte zoals je ze op de foto ziet is 143 cm.
Ik vraag mij ook af welke spanwijdte deze zou moeten worden ? Ik schat rond de 2 meter ??
De midden-profielen van de vleugel en stabilo kan ik overnemen vanaf de romp
Ik kocht deze romp met de bedoeling van er een leuk " electrokistje " van te maken . Een Turnigy 6374 zou er niet op misstaan met 10S5000 lipootjes erin.
 
Dit is inderdaad een extra 260, span dacht ik 1m85 als ik mij niet vergis van span, vleugel van dit toestel loopt vrij spits. Verder een goed vliegende kist, licht bouwen is de kunst. Merk kan ik je niet vertellen maar zo te zien is het een kopie .
 
Inmiddels vond ik deze tekening op internet...

Wu59936.jpg


Als ik de maten omreken aan de hand van mijn romplengte kom ik inderdaad op 185 cm spanwijdte uit !!

Goed zo Warbird :thumbsup:

alleen moet ik nog een cockpit vinden hiervoor...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de tekening van een 2-zits versie terwijl de romp van een 1 zitter is (vergelijk de cockpit kap tov de vleugel).

Extra heeft verschillende 1 zitters gemaakt: 230, 260, 300S en 330S
De 200 was een 2 zitter en de 300 en 330 (zonder S) ook.

Volgens mij is de tekening van een 300 en niet van een 260. De 300 is een middendekker (net als de 260) maar is een 2-zitter, terwijl de 260 een 1-zitter is.
Een 300S is het niet want die heeft dan de vleugel dan weer veel lager zitten (net als de 330S)
 
De cockpit op de tekening is inderdaad groter dan die van de romp. Verder kloppen de afmetingen van de tekening aardig met deze van de romp, als ik ze omreken.
Alvast bedankt voor jullie input !

De cockpit vind ik ook wel, moet er alleen maar eens achter zoeken
 
De bedoeling van deze Extra is om terug een "beetje" figuren te vliegen... Ben de laatste jaren te braaf bezig met slepers en zwevers rond te tuffen. Het zal een welgekome afwisseling zijn om nog eens te kunnen testen wat er na al de jaren van stilte op gebied van kunstvlucht stuurmanskunst overblijft .:cool:
 
ik heb nog een set vleugols liggen die meschien wel passen
of pas te maken zijn
ze zijn van een exstra 330 shp van graupner
span iets meer an 1,8 meter
mag je gratis hebben
je kan ze pas maken
of gebruiken als voorbeeld voor de contructie
 
ik heb nog een set vleugols liggen die meschien wel passen
of pas te maken zijn

ze zijn van een exstra 330 shp van graupner
span iets meer an 1,8 meter
mag je gratis hebben
je kan ze pas maken
of gebruiken als voorbeeld voor de contructie

Leuk voorstel ! vanwaar ben je ergens ?
De vleugelkoorde is ongeveer 43,5 cm op de romp gemeten, dikste punt v/d vleugel = 6 cm.
 
Laatst bewerkt:
zal ze eve voor je opmeten
ik kom uit heerhugowaard
ik dacht dat ik zelfs de vleugolbuis ook nog heb liggen
 
Dit is inderdaad de romp van een Extra 260. De lengte komt precies overeen met een Extra 260 die ik begin jaren 90 heb gevlogen (F3A-X). De kist was een kopie van een versie van Lageman. Ik heb de kist nog steeds staan, hij staat al heel lang te wachten op betere tijden. Als iemand interesse heeft, dan hoor ik het graag! Spanwijdte is 203cm, motor is een Zenoah 45SL met 19x11 drieblad APC prop. Ik vloog destijds met het standaard Zenoah uitlaatpotje, maar inmiddels is er een resopijp gekomen (inbouwen is bijna af, maar dat is al 15 jaar zo...). Zie de foto's hieronder.

groet, Dexta

full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vleugels

Hallo,

Als Dirk de vleugels niet neemt zou ik ze dan kunnen
krijgen? Ik wil al steeds een Extra bouwen voor mijn
Moki 26 motor.
Alvast bedankt.

M.v.gr. Albertmobiel
 
Back
Top