wat vragen over een kleine duikboot

dat alles zo verrekt klein is.

Stuurstangen voor de roeren moeten draaiende assen passeren, je hebt maar 1 motor en er zijn 2 schroefassen. Voor de aansturing van de roeren kunnen de hefboomarmen maar klein zijn omdat de romp achteraan zo smal is, waardoor je voor kleine onnauwkeurigheden ongewild gigantische speling hebt. De bijgeleverde schroeven zijn van povere kwaliteit, en maar ca 15mm diameter (leid ik af uit de handleiding, heb namelijk ook nog aan de kursk gedacht), wat ze onvervangbaar maakt. De schroefassen passeren net door de achterste hoogteroeren, waardoor het scharnierpunt net zit waar de schroefas ligt. Hoe je zoiets stevig kan maken, en toch nog van binnen uit aansturen?

Hoe je dit allemaal gaat oplossen moet je zien als je de kit hebt. Als je een uitdaging zocht, hier heb je een :wink:
Maar zoals gezegd, veel succes. Als je handig bent zal je het uiteindelijk wel tot een goed eind kunnen brengen, maar denk aub niet dat dit ding op een weekje in elkaar zit. Das alles waar ik je wou voor waarschuwen.

Niels

dat had ik ook niet verwacht hoor ik kan alleen in de avond ff en in het weekend een beetje eraan werken omdat ik op het gymnasium zit (talen....) en ik ben niet goed in talen gelukkig wel in alle exacte vakken vandaar ook dat ik modelbouw leuk vind. in tegenstelling tot de rest van mijn klasgenoten...

Als je een accurate Kursk wil maken moet je twee onderroeren en één bovenroer hebben. Als je dat niet wil doen dan kun je gewoon één onderroer en één bovenroer gebruiken (is éénvoudiger, maar niet realistisch).
Heb er vroeger ook aan gedacht om zo'n Kursk om te bouwen, maar dan gewoon voor oppervlaktevaart. Zelfs dan is het behoorlijk krap (was mijn besluit), heb die kit maar wijselijk in de winkel laten liggen. (Revel is toch maar rommel op dat vlak en zeker voor die tijd, iedereen moest zo snel mogelijk zijn Kursk op de markt hebben)
Zou ook niet voor Kursk gaan, er varen er zo al duizend rond en ergens is de echte ook wel gezonken en dit is je eerste onderzeeër. Hmm, heb ik daar een slecht voorgevoel ;)

Ervoor gaan dus, ik wil zeker het resultaat zien, ik hoop echt dat het lukt (dat zou dan ook bewijzen dat mijn ideëen niet altijd zo gek zijn!)

hallo

het probleem zit niet in die heel kleine koppelingen en dergelijke
denk ik
daar kom je nog wel an uit
maar de plastiek die ze gebruiken is gewoonweg rommel
deze kan geen druk verdragen
ik had de skip vroeger met een laagje polyetser verstevigd aan de binnen kant
nu heb ik er een mal van getrokken en heb nu een zee van plaats en een degelijke romp
ze is flinterdun maar 5keer zo stevig als die in plastiek

en je krijgt problemen met je roeren want ze zijn der gewoonweg niet voor gemaakt om te bewegen
de schroeven zijn zo niet te gebruiken want die zijn ook van plastiek en kunnen dus geen druk verdragen
en drukken moeten ze want anders gaat je boot niet vooruit

je komt nog wel andere problemen tegen
een goede raad is dat als je een tussen schot gaat zetten gebruik dan meteriaal dat vanzich zelf reeds drijft en dus relatief geen gewicht toevoegd aan je boot

groeten raf

De Propshop in England heeft koperen schroeven van 12mm en 16mm, 3-blad en 4-blad, asdiameter 2mm, links en rechtsdraaiend.

ik heb nu een 20mm 3blads prop van graupner (ik had er nog niet eens aan gedacht om het "propje" dat erbij zit te gebruiken hoor.)
als die echt veel te groot is dan koop ik wel een 12,5mm of een 15mm propje.

hoeveel mensen hebben nou eigenlijk al de een of andere revell kit omgebouwd? behalfe niels natuurlijk (door hem ben ik dit gaan doen.)

hallo

ik heb de skip jaren gelden gebouwd
en door niels ben ik deze boot nu terug aan het herbouwen
alleen maak ik de georges washington daar neisl reeds de skip aan het maken is

groeten raf

hebben de bouwers van grotere boten er eigenlijk wel is over gedacht om brandstof cellen te gebruiken?
zo klein als ik ga bouwen zal het waarschijnlijk nooit lukken....(moet ik toch maar is aan mijn natuurkunde leraar vragen :D)
maar voor grotere boten kan het nog best wel eens wat worden, want het zit er waarschijnlijk niet in dat er een veilige mini kernreactor xzal komen... en ik denk dat koude kernfusie ook nog wel even op zich zal laten wachten.

He Sparkie,

Helemaal nieuw is het idee niet meer,want er is een duitser die er al mee vaart.

Wie het is weet ik niet meer precies want ik heb het ook ergens gelezen en zijn naam stond er
wel bij maar ben het vergeten.

maar ben benieuwd hoe het verloopt met jou project en als de naam mijn binnen schiet dan hoor je van mijn.

succes verder

Hallo Hariie,
je hebt dat met die waterstof cellen in Lingen gezien toen wij daar samen op de beurs waren.
Christian W. is daar mee aan het expirimenteren.
Maar het was geen succes toen.
Het werkte wel maar nog niet genoeg vermogen.
Hij is waarschijnlijk ook in Dortmund daarmee op de beurs.
Misschien werkt het nu beter?

Hein

He Hein,

Oke bedankt voor het aanvullen ik wist het niet meer,ben de laaste tijd naar veel dingen geweest en mijn geheugen is ook niet meer wat geweest is.

maar goed het komt hier opneer dat het niet nieuw is,de duitsers zijn toch een stapje verder dan ons wat betreft de brandstof cel.

Harrie,
ze zijn de eerste die een duikboot met brandstof cellen hebben.
De 212 cq 213 cq 214 vaart daar mee.
De Amerikanen zijn er jalloers op.
Het is veiliger dan atoom.
Momenteel vaart er zeker 1 maar waarschijnlijk 2 Duitse boten met een Amerikaanse bemanning.
Dit is om te leren met "kleine" onderzeeërs te leren varen.
De Amerikanen kunnen dat wel maar alleen met grote.

Hein

Hoi Hein,

Oke dat wist ik niet en nu maar hopen dat ze beter met deze boten kunnen omgaan dan met die grote boten want daar varen ze alleen maar tegen tankers en vissersboten aan. :wink: :wink:

maar goed nu maar weer :ontopic:

ik vroeg me af wat je allemaal nodig hebt als je zelf een romp wil maken. ik heb namelijk een heel gaaf ontwerp alleen weet ik niet of het te doen is, want hij wijkt nogal af van de confentionele boten.
dit is het idee alleen zou ik hem een beetje anders maken maar goed...

ze hebben eindelijk de K-141 opgestuurd dus die verwacht ik donderdag met een beetje geluk zelfs morgen.
wat wel vervelend is dat ik nu aan het passen ben met een 40mm pvc buis als wtc maar deze is 2mm aan de binnenkant kleiner dan die van plexilglas die ik uiteindelijk ga gebruiken... daarom klopt de motor en servo steun waar ik nu mee bezig ben straks niet meer...(maak niet zoveel uit want ik maak hem toch van 4mm balsa...) de controler, ontvanger en batterij ga ik gewoon laten zweven in de wtc passen namelijk practisch precies.

ik heb hem dan eindelijk in huis. ik moet er wel wat dingen aan verandere en die wtc past er maar net in...
alleen die 2 props zijn een groot probleem ik denk dat ik er toch maar 1 van moet maken want anders zou ik voor de schaal 2 5mm props nodig hebben...en ik denk dat er ruimte zat is voor een statisch duiktsysteem.

Back