wat vroeger speelgoed was..

ik zat laatst een beetje rond te surfen, toen kwam ik dit filmpje tegen

(niet voor mensen met een zwakke maag)

60 mph RC Car vs. Foot - KeepBusy.net

hieruit blijkt maar weer dat sommige mensen echt geen flauw benul hebben van met wat voor snelheden deze "Wagentjes" tegenwoordig voorbij komen razen!

ja, die man had daar niet moeten gaan staan
ja, de persoon die de wagen bestuurde had beter moeten opletten

graag jullie mening over dit!

Laatst bewerkt:
Ik zou ten eerste nooit een speedrun doen wanneer ik niet zeker weet dat iedereen aan de kant staat te kijken en niet met hun eigen auto of iets anders bezig zijn.
In de andere persoon zijn plaats,tjah wie gaat daar ook staan in het midden van de weg als er zo wordt gescheurd.Normaal test je en zet je de wagen op de grond aan de kant,stel je voor dat ze tijdens een race banden gaan wisselen of nitro gaan bijvullen in het midden van de baan.Standaard procedures lijkt mij.Beide zijn in fout in mijn ogen.Bewijst nog maar eens dat we niet met speelgoed bezig zijn zoals (TE) veel mensen denken en dus uiterste voorzichtigheid geboden is in deze hobby.

Safety first, zeggen ze niet voor niets. Beide wat mij betreft deels schuldig aan zo'n ongeluk, die persoon die met zijn wagen op de baan blijft staan neemt een risico. Wat als een auto de controle kwijt raakt door een mankement? Ik krijg de indruk, gezien het totaal niet eens proberen tot uitwijken/remmen van de andere auto, dat de bestuurder van de auto die de persoon heeft aangereden, niet ver voor zijn wagen uit heeft gekeken, net als in het 1:1 verkeer ook regelmatig gebeurt.

Speelgoed is een Nikko-karretje wat 20 km/u gaat, en ook vrijwel 100% veilig is een Micro T, die is zo licht, dat voel je nauwelijks. Daarboven moet je goed opletten.

Tis gewoon dom van de gozer die op z'n gemak op de baan/weg gaat staan....

Al kijk je 10 of 20 meter voor je wagen bij 60mph oftewel een goeie 100 km/u ben je dan nog te laat met reageren. Zeker als de persoon net voorbij je eigen plek langs de baan/weg staat ;-)

Als bestuurder kan je hier vaak niet heel veel aan doen......

ik was laatst een speedrun aan het doen op een parkeerplaats.
staat midden op de parkeerplaats ineens een man te kijken.
toen had hij de rustler op zn voet hangen...
ik zag hem staan op het laatste moment, maar toen was het al veel te laat.

Ik zou het die kerel meer kwalijk nemen dan de bestuurder, als jij zo hard rijdt focus je toch meer rondom de auto. Bovendien leg je in je reactietijd al tientallen meters af, dus dat schiet ook niet op.

Ik heb overigens geen zwakke maag, maar ook mensen met een zwakke maag kunnen dit gerust kijken ;)

het is gewoon ontzettend dom om midden op de baan te gaan staan doe dat dan aan de zijkant en auto's van de weg afhalen moet je door de organisatie laten doen en die "speeltjes" gaan veels te hard om zo snel te kunnen reageren dus ik zeg dat die man op de baan gewoon ontzettend dom is

Nog niet van gehoord maar zou wel best kunnen. Denk wel dat het dan misschien eerder met heli's of vliegtuigen gebeurd.

Een paar jaar terug met een RC-Junkies meeting op het circuit van REAL80 soortgelijks meegemaakt maar dan net aan geen ongeluk. Rij je met wat andere gasten op de baan staat er gewoon midden op de baan aan het einde van het rechte stuk iemand zijn Savage te starten. Gelukkig kon ik hem met mijn 1:8 onroad net aan ontwijken.

ik was laatst een speedrun aan het doen op een parkeerplaats.
staat midden op de parkeerplaats ineens een man te kijken.
toen had hij de rustler op zn voet hangen...
ik zag hem staan op het laatste moment, maar toen was het al veel te laat.

dit is mij ook al bijna een keer gebeurd ik deed ook een speedrun met mijn rustler maar dan op een afgelegen weg, gaat een volwassen vent opeens met twee kinderen op de weg staan komt mn rustler daar met 85+ aan ik kon nog net op tijd remmen anders gebeurde het zelfde :mad:

model auto speelgoed.

eeeeeehhhhhhhhhhh wat denken jullie van verzekeringen? ik heb mijn w.a. polis een aantal jaren geleden eens goed nagekeken! en er stond in dat een brandstof motertje tot 4 pk is w.a. verzekerd ! (openbare weg dus).
(ik rijd zelf met een cen genesis= 5 pk. dusssss valt buiten de w.a.polis).
niet op de openbare weg rijden. op circuits? weet ik niet. parkeer terrijn?
model vliegtuigen zijn tot 25 kg verzekerd.
hond aan de lijn (maximaal 1,5 m lang). dus geen uitrol lijn!
een zijlboot is tot 16 vierkante meter ook meeverzekerd.(als je een boot wilt huren of besturen). en raadpleeg de regelemen op jullie vereneging!
waarom schrijf ik dit? wel misschien hebben jullie hier wat aan. opmerkingen of aanvullingen hierop zijn altijd welkom.
grrrrrroetjes van gerrit rietvink uit sassenheim.

Hey, een dorpsgenoot.
Probleem met je WA is ook waar je de schade maakt. RC auto's horen niet op de openbare weg en ook niet op de stoep. Voor verzekeringen die graag niets uitkeren is dat aanleiding genoeg om dan ook niets uit te keren.

ik zal het zelfs sterker vertellen: De gehele wegconstructie vat men onder openbare weg.
Dus ook berm.

niet alleen pk is een dingetje voor de verzekering, als blijkt dat e.e.a. is ontstaan door een lomp defect (bv auto gaat er vandoor door signaalverlies, jij had geen fail safe geinstalleerd..) ben je ook de sjaak.

Wij hadden afgelopen jaar een "aanvlieging" (hoe noem je dat :mrgreen:) tussen een vliegtuig en een auto.
Een gloednieuwe schakelaar bleek niet tegen de trilling van een volgas lopende motor te kunnen, en intern zette deze zichzelf uit bij de start. Alles was gecheckt vooraf, maar dit was blijkbaar net een andere trilling.

Puntje bij paaltje, dit werd vergoed..

De auto komt van links.......
Als die andere pipo dan rechts van de bestuurder op de baan/weg gaat staan ziet die hem pas op het aller aller laatste moment....

Tegen de tijd dat je hem dan ziet staan (als je hem al ziet staan) doe je helemaal niks meer , de tijd om hem waar te nemen en dat te registreren neemt al meer tijd in beslag dan je op dat moment nog hebt.....

Na ja zolang we niet de gehele situatie zien.. is het toch lastig te beoordelen.
wel dat het behoorlijk dom is om daar midden op de baan te gaan staan.. daar is geen twijfel over mogelijk....:hammer:

Ray...

First: hoewel je tegenwoordig enorme snelheden kunt halen met RC wagens, vind ik het nog steeds speelgoed. (waar niks mis mee is).. De meesten gebruiken ze 'voor de fun' & het levert geen brood op. (uitzonderingen daar gelaten).

En sja.. midden op de weg gaan staan rommelen aan je auto.. Niet het toppunt van handigheid..

Back