Wat was jouw crashschade?

Maatje van me crashte z'n 450L dominator. Main gear gestript tijdens vlucht.... schade ca 60 euro. Viel wel mee dus. Canopy was nog heel!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja bij het overschakelen. Ik denk dat hij teveel ruimte tussen pinion en main gear had. ..

Bladen gear tailboom. . Etc. . Is allemaal niet zo duur voor een 450.

Dat is inderdaad het nadeel van de Align regelaars. Die schakelen echt zonder pardon om naar een hoger toerental.

In mijn Logo 400SE heb ik ook een Align regelaar zitten. Die schakel ik alleen terug. Omhoog schakelen durf ik gewoon echt niet aan met de tandwielen van de Logo 400SE.

Nu gebruik ik dat niet meer en vlieg alleen
Idle 1.
Maar mijn cc ice 2 120 hv doet heel gelijdelijk
Wisselen naar een andere vliegmode

Ik heb zelf ook zo'n 450L en moet zeggen dat de regelaar prima is. Ik heb er nooit problemen mee. Mooie soft spin up en gaat prima naar idle2.

Op mijn cc120 ice2 kun je de overgang naar idle up wel helemaal naar eigen wens instellen. Maar toch vind ik het geen gemis van de align esc voor de 450.

Dat is inderdaad het nadeel van de Align regelaars. Die schakelen echt zonder pardon om naar een hoger toerental.

In mijn Logo 400SE heb ik ook een Align regelaar zitten. Die schakel ik alleen terug. Omhoog schakelen durf ik gewoon echt niet aan met de tandwielen van de Logo 400SE.

tijd dus om over te schakelen naar een 480xx? ;)

Die 450L vliegt op 6s met weet ik hoeveel toeren op 100%. Nooit problemen met de gears. Ben bang dat hij hem niet goed gebouwd had..

Ik heb zelf ook zo'n 450L en moet zeggen dat de regelaar prima is. Ik heb er nooit problemen mee. Mooie soft spin up en gaat prima naar idle2.

Op mijn cc120 ice2 kun je de overgang naar idle up wel helemaal naar eigen wens instellen. Maar toch vind ik het geen gemis van de align esc voor de 450.
Wel balen als je daardoor crasht. Misschien werkt het wel als je de governor gebruikt of met de governor van een fbl gyro (op de msh brain kan je bij de gov een verloop instellen).

(posted with a tablet)

Ja en ook niet een klein beetje meer...
Wil nu omdat mijn 120ice2 goed bevalt een andere cc esc gaan kopen. Een edge 160 samen met een 800 mx 540kv motor voor mijn 700. Iemand ervaring hiermee? Beetje off topic, sorry.

Ja en ook niet een klein beetje meer...
Wil nu omdat mijn 120ice2 goed bevalt een andere cc esc gaan kopen. Een edge 160 samen met een 800 mx 540kv motor voor mijn 700. Iemand ervaring hiermee? Beetje off topic, sorry.

zou perfect moeten werken, komt ook zo in de combo's van align.

Back