Wat was jouw crashschade?

@Uwe, Met je blade 350 boven de Vliet gaan hangen is natuurlijk vragen om het kwijtraken van de mooie quad.;)

@Rhelie:

Hoi Rene,
inderdaad nog nooit over water gevlogen,
maar het was een uitdaging, voor de golven filmen en zo,
ik zou zeker dat risico niet meer nemen,
het kan toch altijd maar wat gebeuren,
ook met een Blade ...
maar bedankt voor de waarschuwing,

Groet
Uwe

Bladen zijn nog heel, zelfs geen schrammetje. Ik leer nog hoveren en oefen nu side in. Ik kwam neus 90° naar rechts en veel te laag en paniekeerde. Toen th erop en de heli viel in het gras. De bladen vouwden samen in de houders en braken dus niet. De snelheid was wel heel vlug uit de rotor. Vraag me niet hoe het komt, daar heb ik te weinig ervaring voor.

ik zou de bladen heel kritisch bekijken,
soms als je na een crash aan de bladen wat kracht aanzet,
zie je dat ze aan de naad uit elkaar zijn.

gr. Uwe

Zal ik doen Uwe. Ik heb nieuwe asjes besteld, maar ben blanen vergeten bijbestellen:hammer:
Ik heb nog geprobeerd om ze erbij te doen maar de bestelling was reeds vertrokken.
Ik zal die bladen dan maar eens van heel dichtbij bekijken. Ik heb nog wel ekele setjes chinese houten bladen, maar die vertrouw ik niet zo goed meer. Deze zaten er nl op toen m'n hoofd ontplofte.
Ik weet niet goed tegen welke toerentallen die houten bladen kunnen.

Persoonlijk zou ik niet met Chinees houten bladen gaan vliegen. Deze track meestal niet goed en kunnen voor veel trillingen zorgen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik die chineesjes maar laat voor war ze zijn en toch maar nieuwe align bladen bestel. Maar als ik niks vind aan mijn huidige bladen, dan wil ik ze nog wel eens opnieuw proberen.

Probeer de ode eens een beetje te torderen. Mocht je gekraak horen dan is het mis. Het carbon is dan gedelamineerd.

vroega zijn ze met houden bladen gevlogen,
en vroega zijn ze blij geweest dat dat ding vliegt,
nu vliegen wij 3 D,
heel andere RPM en andere krachten,
ik denk, dat gaat met houd niet meer

Laatst bewerkt:
@Pizmo: Als ik torsie op de bladen zet, dan zie of hoor ik niets, ze flexen gewoon mee.
Ook buigen lukt zonder gekraak of iets.
Visueel is er ook geen schrammetje op te zien (ze waren zelfs niet eens echt vuil).
Ik denk (hoop) dat ik geluk gehad heb.
Zal toch maar reservebladen bestellen, want vroeg of laat boor ik hem toch wel eens de grond in, hoewel dit buiten mijn ambitie ligt.

@Uwe: Ik ben er nog niet uit of het nu die chinese houten bladen waren die de kop deden exploderen of een los schroefje in de seasaw. (andere oorzaken heb ik wel al uitgesloten). Ik zal het waarschijnlijk nooit weten, maar het houd mij wel tegen om die houten bladen nog eens te proberen.

Grrr zender van me is vandaag kapot gegaan. De aurora 9 waar ik heel blij mee was. Lijkt op een kapot moederboard. Zou niet weten hoe dat kan gebeuren!!
Moet opgestuurd worden naar het buitenland. Hopelijk krijg ik een nieuwe. Hij was nl maar een paar mnd oud.

Maar: net maar een aurora 9x plus maxima 9 rx besteld. Kan niet zo lang zonder zender ;)

Dus: als het goed is wordt er binnenkort een geheel nieuwe aurora 9 met een optima 6 aangeboden! Eventueel met 2 x optima 6 plus 2 x optima 9!

Daar moet je inderdaad niet aan denken...... geen zender...... Ik ben verder niet verslaafd maar kan hem toch moeilijk missen. Kan je actie dan ook heel goed begrijpen ;-)

Back