Wat zal ik doen ?

• Topicstarter Topicstarter Paganizer
  • Startdatum Startdatum
P

Paganizer

Guest
Hallo ik heb een paar vragen
Ik wil zelf gaan beginen met RC auto's
Bouwen of kopen Ik weet het nog niet
Ik heb veel gelezen over die Nitro Racer En bouw je eigen BMW serie
Volgens veel mensen is dat gewoon 0,0 .. niks dus en veelste duur
Ik heb hier en daar es op internet gekeken en vind ze alsnog vrij duur..

Wat zal ik doen ? Sparen voor een auto uit de winkel of tog zon serie volgens van nitro racer of bouw je eigen bmw ?
Ik kan ook een auto kopen ( op brandstof ) van me broer voor 120 euro.
nog zo goed als nieuw maar het afstellen wil daarbij niet gaan .. ook al es mee naar de winkel gegaan ... en daar konde ze er ook niet egt veel van.. ( dus hij doet het nog niet tot een beetje )

Ik woon zelf in nijmegen maar er zijn hier helemaal geen winkels meer die dit soort dingen verkopen .. ( vanderstad heeft dit ook niet meer, is er ook uit ) dit vind ik jammer .. heeft iemand nog een site of adress waar ik hier in nijmegen modelbouw autos kan kopen ?

Maar wat eigelijk de vraag is :

1) zal ik één van de series volgen ( nitro racer / bmw ofzo )
2) de auto overkopen van me broer
3) een nieuw kopen

Ik weet het egt niet ik lees vanalles op internet.
me ouders willen zon serie voor mij betalen ( omdat het 10 euro per week is - ne geen 700 euro in 1 keer ofzo )
maar ik lees HEEL VEEL slechte dingen over deze series :|

ik hoop ook dat iemand hier ergens een winkel weet in nijmegen. dan zou ik meschien wel de auto van broer kunnen kopen en goed na laten kijken
die auto heeft toen de tijd 800 gulden gekost ( stuk of 6 keer me gereden ) dus is ook niet zon goedkoop ding ( vind ik dan ;P )

Maargoed ik hoop dat ik wat info kan krijgen over wat ik doen zal en of er nog winkels zijn die modelbouw verkopen in nijmegen

Groetjes menno ( paganizer )

Weet je zeker dat je brandstof wilt?
Tegenwoordig gaan electro auto's ook loeihard en zijn vaak makkelijker en iets goedkoper.
Je kunt altijd de zenderset uit je broer zijn auto gebruiken en die mischien vekropen ofzo.

Heb ik ook aan zitten denken maar electro autos .. daar kan je minderlang mee rijden als brandstoff .. per accu heb ik gelezen 10 tot 20 minute ... en die accus zelf ( goeie ) zijn ook niet goed koop ...
dus dan zou ik nog een een accu of 2 erbij moeten kopen ofzo ?

het is gewoon dat ik niet weet of er nog een winkel in nijmegen zit met modelbouw waar ik es kan kijken en informeren >_>

Tja... Ik www.modelbouwwinkels.nl
Maar je hoefd ook niet meteen heel duur te beginnen,Ik weet niet of je on of off-road wilt?
Je bent in iedergeval wel iets goedkoper uit dan brandstof.
En die accu's kun je opladen he :) je kunt moeilijk nitro 2x gaan gebruiken...
Tis maar net wat je wilt.

haha neej ik snap het :p

maar punt is ook aan die auto van me broer moet het ene en andere gedaan worden ... dus wil weten of ik ergens hier in de buurt naar zon winkel kanb gaan voor onderdelen enzo ...

maar me broer is wel aardig ... hij zegt nu dat ik hem zo mag hebben :D:D:D:D:D

dus dat bespaard me veel :D
ben er blij mee.. maar moet het ene en andere aan gedaan worden ..
ik weet ook dat ik onderdelen kan kopen via het internet via rcworld.nl ofzo ... maarja als je nog niet veel van RCautos weet gaat dat niet makkelijk als je begrijpt wat ik bedoel ... en die site die je net kan ik wel wat mee, dus bedankt !!!! :D

Ik heb gezien dat
Interhobby Nijmegen Gelderland
Stad BV vd Nijmegen Gelderland < verkoopt geen modelbouw mee

er bijstaat voor nijmegen ik denk dat ik eens interhoddy zal bellen en vragen of ze daar dingen verkopen voor RC autos :D

want op http://www.interhobby.nl/ staan alleen model trainen van aanbeidingen ... dus maar ff kijken ik denk niets ven RC autos ik weet ut niet.. nogmaals bedankt voor de site :D

Was geen moeite hoor,Leuk voor je dat je die auto hebt gekregen.
Ik heb niet zo veel verstand van nitro auto's maar ik hoop dat hij het motortje goed in de afterrun heeft gezet anders heb je een probleem :lol:
En als je begint is het lastig ja bij een online winkel bestellen want hoe heet dat ding nou wat je zoekt..
Ik zou gewoon een keertje langs gaan bij een modelbouw zaak.

Zal ik ook wel gaan doen ja
en zoveer ik het weet moet de auto gewoon worden afgesteld en moet ik een nieuwe antenne hebben voor op de controler ... tot nu toe :p maar ik zal der wel es mee naar een winkel gaan en hem na laten kijken enz :):D

De auto die ik krijg is een

opel v8 coupé ( this al een oud ding )
Iemand die een site heeft om hem goed af te stellen ? kan zelf niet erg veel vinden :/

Aan een opel v8 coupe hebben we hier niet zoveel je moet het merk en type weten.
Staat er mischien wel op of op de doos als je die nog hebt.

DTM ...

Hij is van CARSON ....
staat ook iets op van merk Tamiya
(het is een bouwpakket geweest)
op die doos

scale is 1:10 ... en staat ook 2wd op... ( als je daar iets aan hebt :p )

snap er niet veel van alles in en op die doos is duits o.o

Nu heb ik nog een vraag
De auto die ik dus nu heb loopt op brandstof..
kan ik dat alleen in modelbouw winkels halen ?
(de dichstbijzijnde modelbouw winkel zit voor mij in elst) o.o
en das een eindje weg voor met de fiets :p

Je kan het meestal alleen in modelbouw winkels kopen ja. Ik denk niet dat je het via internet kan bestellen wegens gevaar enzo maar het kan zijn dat ik dat fout heb....

Je hebt verschillende merken en soorten brandstof. Als ik jou was zou ik voor het merk Tornado gaan. Dan kan je weer kiezen op hoeveel procent Nitro je wilt gaan rijden. Je hebt: 10%, 16% en 25%. Dat zijn de standaard percentages. Ik raad je aan om op 10% of 16% te gaan rijden. Bij 25% help je je motortje naar de maan....

Kijk even naar het merk van je auto/motor en kijk hoe je hem netjes moet afstellen. Als hij niet fijn loopt ga naar de default instellingen en rijd hem in zoals op de site of iets dergelijks beschreven staat. Je kan natuurlijk ook bij je dichtsbijzijnde modelbouwwinkel je laten informeren. En onthou dat elke tips mooi zijn meegenomen :wink:

Suc6!

Ah okee, Dus elke keer als ik brandstof moet hebben moet ik heel nederland rond .. erhhmmm goed ..
Ik denk dat ik me auto beter mee kan nemen naar zon winkel en daar vragen wat er het best in kan dan..

maar ik vind dat ze meer van deze winkels horen te hebben in nederland .. :/

dan is eigelijk een electro auto beter ... ( daar hoef je niet steeds mee weg - als je het goed doet :P )
zal volgende maand eens gaan kijken wat ze in elst allemaal hebben : http://www.hobmamodelbouw.nl/

thnx voor de info :)

Paganizer zei:
Ah okee, Dus elke keer als ik brandstof moet hebben moet ik heel nederland rond .. erhhmmm goed ..
Ik denk dat ik me auto beter mee kan nemen naar zon winkel en daar vragen wat er het best in kan dan..

dan is eigelijk een electro auto beter ... ( daar hoef je niet steeds mee weg - als je het goed doet :P )
zal volgende maand eens gaan kijken wat ze in elst allemaal hebben : http://www.hobmamodelbouw.nl/

riiiiight.....als je een modelbouwwinkel hebt zullen ze er vast wel de brandstof kopen die we immers allemaal gebruiken en hoef je niet heel nederland rond :wink: je bent hoogstwaarschijnlijk niet van plan om er benzine of diesel in te mikken :lol:

no-excuse zei:
Paganizer zei:

riiiiight.....als je een modelbouwwinkel hebt zullen ze er vast wel de brandstof kopen die we immers allemaal gebruiken en hoef je niet heel nederland rond :wink: je bent hoogstwaarschijnlijk niet van plan om er benzine of diesel in te mikken :lol:

Waarom niet ? :lol: :lol: :lol: :lol:

haha, nee ik zal der geen diesel ofzo indoen :p

Back