Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Je hebt helemaal gelijk, in dat pijpje zit de terugslagklep.
Het zal wel een veertje met een kogeltje zijn, als je de slang van de druk fles erin stopt druk je het kogeltje na beneden zodat de opening vrijkomt en kun je met de druk fles het water in de ketel drukken.
Ikzelf heb wel zo,n druk fles van Regner (zie de foto,s)
Als ik op zo,n manier toch mijn ketel tijdelijk bij kan tanken,zodat ik toch wat langer kan varen zou dat fijn zijn, maar dit moet nog bewezen worden hoelang ik met mijn ketel en de nieuwe machine kan varen.
Maar dit zal dit jaar wel niet van worden.
Ik wil nog even terug komen op het vullen met een schráderventiel zoals wij die in de koeltechniek gebruiken ,daar vullen wij installaties met vloeistof of gas tot wel 20 Bar
Ik heb hieronder een foto geplaatst met verschillende nippels.
Onderste rij nippels zit een schráderventiel (autobandventiel)gemonteerd en de slang of de rechterboven nippel ,waar in een pennetje zit, wordt dan op de schrádernippel gedraaid die het ventiel en tevens terugslag open gedrukt,zodra de het vullen gereed is draai je de wartel los en het ventiel sluit zich dan automatisch,na het vullen kun je als veiligheid het dopje linksboven op de vul nippel draaien.
Dit lijkt mij ook een eenvoudige manier van vullen.