Nou als je net als sander zo zeker bent van je zaak, dan zou ik zeggen stap samen met hem naar een advocaat, want als ik jullie zo hoor ga je geheid winnen.
De waarheid ligt natuurlijk heel anders,
Ik moet zeggen dat ik het verbazing wekkend vind dat jullie zo makkelijk denken over een vorm van fraude. Jullie betichten fabrikanten er van getallen te verzinnen enz enz, maar niemand van jullie kan iets hard maken of het wel werkelijk zo is. Als argument gebruiken jullie Top Gear en Dingen die je hebt gehoort of gelezen. Chappeau!!
Jullie insinueren dat bedrijven die motors fabriceren en wel over meet apperatuur beschikken lukraak dingen verzinnen. Beetje vreemd, want dat is een misdrijf.
Dat de getallen die je bij je motor vind niet kloppen met de werkelijke getallen ben ik met je eens, maar om nou te roepen dat ze die dingen uit hun duim zuigen, laat me niet lachen.
Een voorbeeld,
Ik heb mijn sirio .21 motor afgeklokt op 45300 toeren. Dat is een werkelijk getal, hij kan het, hoe hij het kan, tja dat doet er niet toe, maar hij kan het wel. Dussss als ik fabrikant was dan zou ik er ook op zetten dat hij 45000 kan halen dus MAX RPM. Max rpm is een getal dat je bij gebruik nooit haalt, het is een indicatie die aangeeft wanneer je motor bij wijze van ontploft. Als jij je motor om zeep helpt bij 44.999 toeren dan valt het dus binnen de garantie.
De PK's die motor halen kan zijn in veel gevallen dan ook niet berekend met de maximale RPM, maar ergens veel lager, bij LRP meestal rond de 38000.
De motor die je koopt leverd wel degelijk de aangegeven PK en RPM, alleen verliest hij omdat hij gemonteerd zit op een auto bij jou, op een testbankje kloppen de gegevens wel.
Zouden de gegevens niet kloppen dan is er sprake van Fraude / Misleiding / valsheid in geschrifte ed. Dan kun je wel zeggen: " tering hey " maar in zo een geval lijkt mij een rechtzaak zeer in zijn plaats.