watergekoelde nitro motor (nieuw??)

Bij conrad zie ik watergekoelde nitro motors is dat nieuw en heb je er wat aan
FORCE 28 H2O verbrandingsmotor 4,6 cm³
Eindelijk kunt het allebei hebben: een krachtige verbrandingsmotor voor uw automodel en een body waarvan het uiterlijk niet door lelijke ventilatieopeningen wordt verstoord. Want de revolutionaire techniek met intelligente waterkoeling zorgt voor een laag temperatuurniveau van uw drijfwerk en voorkomt dat de motor - ook bij maximaal vermogen - oververhit raakt
Force 28 H2O verbrandingsmotor 4,6 cm³
Groepafbeelding
236013_GB_01_FB.EPS.jpg

Nee is niet nieuw , hier is al een keer een post over geweest (ik dacht door Anko ??) en bart banaan heeft er ook een (zelf gemaakt)

ik vind zo'n koelkop door de body niet eens zo gek staan

Het eerste wat ik denk als ik die foto zie is: als die waterkoeling werkt, waarom zit er dan nog steeds een grote koelkop met koelribben op?
Mijns inziens een leuke gimmick, maar verder niets.

Hmm lijkt mij wel wat want mijn motor raakt altijd snel oververhit.
alleen lijkt mij die radiateur ding blokje een beetje aan de kleine kant om al die hitte af te geven. en waar zit de waterpomp?

Dit is wel nieuw; ik heb het in ieder geval niet eerder gezien. De post van Anko moet ik even gemist hebben. De watergekoelde auto van mij is een boot-motor op een auto. Dit is wel leuk, want het is specifiek voor auto's ontwikkeld. Maar het extra gewicht en extra plek voor het expansievat maakt het wat lastig toe te passen.
Wel leuk! Heb je een linkie??

Ik heb in het Duitse blad A.M.T. 1-2010 een test gelezen van de Reely Wave Crusher H2O met de watergekoelde motor.

Uit de test bleek dat het nog echt in de kinderschoenen staat, en niet vrij van problemen is.

Een probleem was echt dat het koelwater zo warm werd, dat het water tot waterdamp overging met als gevolg zoveel druk in het systeem dat het drukvat (soort nitro tankje) de deksel de omhoog ging en zo het systeem niet op druk kon houden.

Ook moet elke keer het systeem volledig ontlucht worden om de doorstroming van het water optimaal te houden.

Ook vonden ze de koeler veel te klein voor het systeem.

Over de motor zelf werden goede recencies geschreven, maar wel met de noot " toch liever de normale luchtgekoelde kop te gebruiken".

Ach, een luchtgekoelde motor werkt prima dus waarom zou je dit plaatsen?
Het brengt alleen maar extra onderhoud en storingen met zich mee. Maar gezien de recentie misschien beter om direct een koelvloeistof of een dunne olie toe te passen?

Hmm lijkt mij wel wat want mijn motor raakt altijd snel oververhit.
alleen lijkt mij die radiateur ding blokje een beetje aan de kleine kant om al die hitte af te geven. en waar zit de waterpomp?

Als je motor nu al oververhit, zonder "waterkoeling", dan doe je gewoonweg iets fout... Een goed afgestelde motor oververhit namelijk niet zomaar. Tenzij je totaal geen koelingsgaten in je body hebt voorzien o.i.d.

waterkoeling voor de langzame rijders onder ons, ik bedoel, als je hard genoeg rijd met luchtkoeling heb je genoeg koeling en raakt hij niet overhit, toch?

Aangezien deze geen geforceerde koeling ( ventilator ) heeft heeft dit systeem volgens mij net zo goed rijwind nodig.

idd zonder koel ven heb je als langzame rijder er nog nix tot weinig aan.
of je moet dan over je motor as nog een aandrijving maken en daar een ventilator aan koppelen die dan met de snelheid van de as draait. mits de ven 10000 toeren aan kan :P.

maar dan heb je ook geen water koeling meer nodig zet je de van gewoon voor je koel kop ;)

eigenlijk zijn we dus terug bij af :P

of je moet dan over je motor as nog een aandrijving maken en daar een ventilator aan koppelen die dan met de snelheid van de as draait. mits de ven 10000 toeren aan kan :P.

maar dan heb je ook geen water koeling meer nodig zet je de van gewoon voor je koel kop ;)

Misschien ooit van een poelie gehoord daarmee kan je aanzienlijk je toeren verhogen of verlagen.

P.S. De punt zit naast de komma en een hoofdletter maak je doormiddel van de shift toets in te drukken te samen met de gewenste letter

Ven:
ven.jpg

Van:
the-a-team-van-5_001.jpg

Hmmm...? ;)

Back