Waterkoeling sleepboot

@ vincent

ha dan moet je dus bij de grote C kopen hé
ik verplicht toch niet om daar op die site te kopen of wel ???
als je een beetje handig bent dan kan je die poulie's zelf frezen het riempje word iets moeilijker .
En nee ik heb geen gans maar wel een ezel maar die heb ik uitgeleend naar de Efteling
img_7372.jpg

Hoi,

zelf vaar ik met de Smit Siberie, 143 cm x 43 cm en 56 kilo, geregeld voor een rubberboot of kano.
Hier zitten twee dunkermotoren in, 24 V, en die hebben geen waterkoeling nodig. Zelfs met sleep worden deze net hand warm, ook de regelaars robbe navy 540, worden niet warm.
Verbruik met of zonder sleep is nagenoeg gelijk, 4,5 A per motor bij maximale toerental.

De motoren drijven hun assen aan via een tandriem overbrenging en daar hoor je niks van.

Zorg voor de juiste motor / regelaar combinatie en vergeet de waterkoeling.

In mijn toekomstig project, stantug 1004 in 1:10, komt er maar 1 motor (24V) die via een tandriem overbrenging de as gaat aandrijven. Ook hier geen waterkoeling want ook dit zal niet warm worden.

Groeten,

André
Drebo Modelbouw

Hallo Willie,

Ik heb hier ook een Saint Charles staan, overgenomen van iemand. Het heeft gevaren, maar is aan restauratie toe.(begin er pas mee wanneer m'n Happy Hunter klaar is) Als je wil neem ik een paar foto's (binnen en buitenkant) en stuur ze door? Laat me maar weten (pb als je wil)

Hoi, bedankt voor het aanbod, maar ik ben er al aan begonnen sinds een paar dagen. Ik bouw hem vanaf scratch. Bovendien wil ik er een fantasie sleper van maken, op basis van de Saint Charles. Ik wil er een sleper van maken in dienst van de Duitse kriegsmarine uit de periode 1940-1945. Dus met bewapening, aangezien hij op schaal 1:35 wordt, is er een overvloed aan accessoires te krijgen, inclusief bemanning.

Maar, nogmaals dank voor het aanbod!

Met vriendelijke groeten,
Willie

Geen probleem Willie,

ga je een bouwverslag bijhouden?
Ik zou dat zeker volgen

Veel succes!!!!!!

Ja, ga ik zeker doen, maar nu is alles nog in een pril stadium. Ben pas bezig met de spanten uitzagen.

Groeten,
Willie

Back