Waterman Arrowbile

Beide filmpjes een redelijk strak vliegend model wat mij betreft. In het eerste filmpje zie ik wel wat beweging van het model, maar IMHO vliegt het zeker voorspelbaar. Niet instabiel in de zin dat het niet te besturen is.

Het motortje dat op jouw model is geschroefd is dat idd een motortje van 11gr met een maximale output van 44W? En dan ook 'ns gevlogen op 1/3 throttle... betekent dat je het model volgens mij nog niet echt aan de tand hebt gevoeld, klopt dat :)?

Quote: "Mij bekruipt wel het gevoel dat het up stellen van de elevons, bij dit model een standaard is". Kan zijn, maar op basis van plaatje DPP_1008.jpg zou je dat niet zondermeer mogen concluderen, toch?
 
Laatst bewerkt:
Beide filmpjes een redelijk strak vliegend model wat mij betreft. In het eerste filmpje zie ik wel wat beweging van het model, maar IMHO vliegt het zeker voorspelbaar. Niet instabiel in de zin dat het niet te besturen is.

Het motortje dat op jouw model is geschroefd is dat idd een motortje van 11gr met een maximale output van 44W? En dan ook 'ns gevlogen op 1/3 throttle... betekent dat je het model volgens mij nog niet echt aan de tand hebt gevoeld, klopt dat :)?

Quote: "Mij bekruipt wel het gevoel dat het up stellen van de elevons, bij dit model een standaard is". Kan zijn, maar op basis van plaatje DPP_1008.jpg zou je dat niet zondermeer mogen concluderen, toch?

de filmpjes laten inderdaad een gecontroleerde vlucht zien.
Zo moet die van mij ook op zijn minst vliegen.

Vermogen heb ik bewust zo laag mogelijk gehouden.
De eerste keer dat ik een start maakte resulteerde in een looping met een zeer kleine diameter.
Maar dan wel een negatieve looping :confused:
Reden is wel bekend en dit heb ik aangepast.
 
Herkenbaar... :rulez: maar goed dat je doorzet. Laatst vloog ik nog een mooie FPV-camera de grond in... uiteindelijk valt de schade mee, maar leuk is anders. En zeker met een vliegtuig waar veel tijd in zit, wil je gewoon niet hard crashen (hoog gras van zachte kwaliteit gewenst). Punt is alleen wel dat dit soort creaties pas vliegt op wat meer vermogen en dat geeft ook wat reserves. Modellen in dezelfde gewicht-klasse vlieg ik veelal met buitenlopers >40gr en >125W.
 
Dit alles gezien hebbende..ga de Manx eerst maar eens op kort gras taxien en een grondstart maken....lijkt me net iets saver dan gelijk een handstart.
 
Vliegt prima ook! Je moet maar eens kijken naar de volgende video... Ondertussen wel beschadigd door een geknapte rubbermotor, maar ik krijg hem wel gerepareerd.
 
Ik had de video al eens eerder gezien en heb met veel bewondering er naar gekeken.
Ik had een rood witte,, de Little Toni.
Midden jaren zeventig heb ik mijn eerste gebouwd.en gevlogen.
Vliegen deden ze beide uitstekend.
 
Dit is de Minnow, maar niet in het juiste jasje. Ik heb gevolgd wat de kit zei, en dat was zwart tissue. De echte kleur, bruinoranje, is moeilijker te maken zonder verf (regels kit scale). Ik ben er heel tevreden mee, mag ook wel na 10.5 maanden werk!

Maar goed, terug naar de arrowbile!
 
IMG_6892.JPG

hier zie je het zelfde effect met de tips
 
“it glides nicely but hasn’t be flown under power yet.” Dat komt me bekend voor :). Dat gezegd hebbende.. we zijn hier in dit draadje voor de Waterman Arrowbile en, ik spreek voor mezelf, vooral een vliegende variant. Heeft-ie intussen nu al gevlogen?

EDIT @Taylorcraft
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof van niet... Hij schreef me dat hij al wat ribben heeft uitgesneden voor de nieuwe vleugel maar die is dus nog niet klaar. Hij wil waarschijnlijk een nieuwe poging wagen met het nieuwe profiel.
 
En dit terwijl met het bestaande profiel volgens mij nog niet ècht gevlogen is. Dit soort vliegende vleugels heeft wel wat snelheid nodig om te vliegen en voor verdere afstelling.
 
Een vliegende vleugel met daaronder een autootje is wel het meest vreemde wat ik ooit gebouwd heb.
Hij vliegt maar vraag niet hoe:(( na ontelbare pogingen is het mij gelukt om van een asfaltweg de lucht in te komen).
Daarvoor had ik al een paar keer de mazzel, met een belabberde hand start, met iets wat op vliegen kon lijken voor elkaar te krijgen.
Een zeer nette jongeman heeft een profiel getekend die misschien de oplossing zou kunnen zijn.
De ribben zijn al gesneden.
En als deze niet voldoet, ga ik overigens niet van uit,dan bouw ik net zolang nieuwe vleuels tot hij naar tevredenheid vliegt(laat me door zo'n klein prutsding toch niet in de hoek drukken).
Maar zoals alle hobbyisten heb ik ook tal van projecten en soms moet daar iets anders kortstondig voor naar de achtergrond.
De Waterman heb ik nu even geparkeerd.
Maar niet in de winter stalling;)
 
Back
Top