Waterman Gosling Racer - peanut

Dus als ik het goed begrijp is er minder v stelling nodig bij lage vleugel belasting? Geldt dit ook voor laagdekkers?
Volgens mij heeft een lage vleugelbelasing geen invloed op de (gier-rol)stabiliteit.
Wat wel een invloed heeft is de plaatsing van de vleugel tov de romp, waarbij een hoogdekker een stbiliteit oplevert, en een laagdekker dé-stabiliseert. Een laagdekker zonder V-stelling zal iha niet stabiel zijn.
Een factor die ook meespeelt is dat een vleugel met een lage slankheid ook gierstabiel is, en dat is bij de Gosling racer zeker het geval.
Een RC versie van de Fike-E vloog bij mij met een geheel vlakke vleugel ook voortreffelijk met richtingsroer. Hoogdekker, lage slankheid.

Volgens mij heeft een lage vleugelbelasing geen invloed op de (gier-rol)stabiliteit.
Wat wel een invloed heeft is de plaatsing van de vleugel tov de romp, waarbij een hoogdekker een stbiliteit oplevert, en een laagdekker dé-stabiliseert. Een laagdekker zonder V-stelling zal iha niet stabiel zijn.
Een factor die ook meespeelt is dat een vleugel met een lage slankheid ook gierstabiel is, en dat is bij de Gosling racer zeker het geval.
Een RC versie van de Fike-E vloog bij mij met een geheel vlakke vleugel ook voortreffelijk met richtingsroer. Hoogdekker, lage slankheid.

Ja dat bedoel ik ook :rofl:

20190614_174439.jpg

Eerst maar s proberen hoe die laser werkt. Dus begonnen met een zwik driehoeken die ik voor een ander project nodig heb. Ging prima helaas de driehoeken te klein achteraf gezien.

20190614_174443.jpg

Toen maar even de ribben geprobeerd voor de Waterman Racer. Paar in 1 mm, de afmetingen blijven zoals verwacht. Dus naar 0,6 mm een testje snijden ook die blijft ok. De tekening van de ribben nog wat aanpassen dat ze mooi uit een plankje komen. Vond nog wat mooi 0,6 mm hout in mijn voorraad. Binnenkort de hele zwik onder de snijder en gaan met die handel.

Laatst bewerkt:
Back