Waterman Gosling Racer - peanut

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 4 jun 2019.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Volgens mij heeft een lage vleugelbelasing geen invloed op de (gier-rol)stabiliteit.
    Wat wel een invloed heeft is de plaatsing van de vleugel tov de romp, waarbij een hoogdekker een stbiliteit oplevert, en een laagdekker dé-stabiliseert. Een laagdekker zonder V-stelling zal iha niet stabiel zijn.
    Een factor die ook meespeelt is dat een vleugel met een lage slankheid ook gierstabiel is, en dat is bij de Gosling racer zeker het geval.
    Een RC versie van de Fike-E vloog bij mij met een geheel vlakke vleugel ook voortreffelijk met richtingsroer. Hoogdekker, lage slankheid.
     
    Toon Verbruggen vindt dit leuk.
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Den Haag
    Ja dat bedoel ik ook :rofl:
     
  3. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Den Haag
    20190614_174439.jpg
    Eerst maar s proberen hoe die laser werkt. Dus begonnen met een zwik driehoeken die ik voor een ander project nodig heb. Ging prima helaas de driehoeken te klein achteraf gezien.

    20190614_174443.jpg
    Toen maar even de ribben geprobeerd voor de Waterman Racer. Paar in 1 mm, de afmetingen blijven zoals verwacht. Dus naar 0,6 mm een testje snijden ook die blijft ok. De tekening van de ribben nog wat aanpassen dat ze mooi uit een plankje komen. Vond nog wat mooi 0,6 mm hout in mijn voorraad. Binnenkort de hele zwik onder de snijder en gaan met die handel.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2019
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina