Watervlieg foto's, heb jij die ook, zet ze erbij

nog ff een paar fototjes voor ik iets op het water ga proberen

afb1697.jpg

afb1698.jpg

roersysteem zonder richting servo

Groeten Halmar

Neen is geen 2 kanaals besturing ,gas,rollen en hoogte ,als je een 2-kanaals besturing vliegtuig wil moet je een zwever hebben,hoogte en rollen.

net testgevaren, hij kan idd niet genoeg snelhijd opbouwen om los te komen :cry:
ik kan hem in ieder geval als modelboot gebruiken.

Groeten Halmar

Halmar, Leuk hoor en dat roertje is heel slim bedacht wat is het totaal gewicht.

Heb je wel een handstart geprobeert om te kijken of het geheel wel gewoon vliegt.

Ton

is dat model onder iets zwaars gekomen ??
:P
srry moest er ff uit

Gr alex

De eerste keer dat ik watervliegen zag, Vinkeveen 1969 (als inmiddels modelvliegende tiener kon ik toen alleen zwart-wit filmpjes betalen...):

watervliegenvveen1jv4.jpg

Dit is een 'Mustfire' (een in die tijd bekend RC1>F3A model) op drijvers.

watervliegenvveen2zi6.jpg

Dit model ken ik niet maar gezien de registratie vermoed ik dat het uit Vinkeveen afkomstig is, dus kan het alleen maar van Willem Aarts of Leo Karthaus (de organisatoren van die dag) geweest zijn.

MIP,

Zet je plaatje er even bij :wink: is altijd leuker dan een link.

thunder.jpg

Niet echt wat je verwacht op drijvers maar wel leuk.

Vliegt tie nog en eh heb je een prive watervlieglokatie 8O :wink:

Ton

Ik heb hem enkele jaren geleden verkocht en heb hem alleen op wielen gevlogen. We hebben inderdaad een redelijke plas achter de deur (ca 125x50), maar ook veel lelie's en bomen :wink: Beetje mikken dus, maar de te bouwen Beaver zal er ongetwijfeld een keer loskomen.
(voor jou aan de andere kant van de rivier (W'dam)
Oi,
Mees

hallo ik zie dat jullie er echt op water mee vliegen ik zelf heb daar de gelegenheid helaas niet voor maar ik denk dat jullie hem wel mooi vinden
hij is ongeveer 19 of 20 jaar oud en heeft sp.2 meter
heb laatst de bouwer via dit forum leren kennen hij heeft de seamaster nagebouwd van een kleine

normal_seamaster1.JPG

normal_seamaster2.JPG

normal_seamaster.jpg

groetjes Johan :D

Back