Watervlieg foto's, heb jij die ook, zet ze erbij

hier een foto van mijn viermotorige vliegboot "Short Sunderland".
Gebouwd van eigen tekening;
schaal; 1:10
spw. : 3,45m
gewicht: 18,5kg.
motoren: 4x 7,5cc Os twee-takt, met 12x6 prop.

Het model is Winnaar van menige internationale schaalwedstrijd / schaalwaterwedstrijd.

groetjes,
Jan Hermkens

29.jpg

Ik heb nog veel meer fotos van mijn (ex)watervliegtuigen en vliegboten, uit de tijd dat ik nog water en schaalwaterwedstrijden vloog (van 1982 -1991) en werd 9x achtereen Ned. Kampioen watervliegen.
Ik zal ze binnenkort allemaal in een eigen draadje zetten. (tenminste als er belangstelling voor is!)

groetjes,
Jan.

Die Sunderland is echt een beest!

Maar wel een mooi beest. :P

Uiteraard is er belangstelling voor meer foto's. :yes:

Met misschien wat commentaar, wetenswaardigheden etc.?

Wij zijn per slot van rekening voor het grootste deel maar eenvoudige beginners . . . :|

jan.

De Minimag

mf%20Minimag%204.JPG

Hij is wel niet zo groot maar de lol is er niet minder om.

mf%20Minimag%201.JPG
.
mf%20Minimag%202.JPG
.
mf%20Minimag%205.JPG
.

Taxi 3
mf%20Taxi%203%2012.JPG
.

Hier staan nog een paar filmpjes van Minimag en de Taxi (Sorry voor de slechte kwalitijd).

Minimag is er zeker niet minder leuk om ,.ik heb er een paar keer mee gevlogen (was niet van me zelf) maar ik vond het een heel fijn toestel om mee te vliegen :D

Nou vooruit, ik kan niet achterblijven. Sinds afgelopen zondag voorzien van drijvers (bedankt Ikea :) ), welliswaar nog niet opgestegen van het water maar wel leuk getaxied (en geland na handstart):

cardinalopdrijvers019st8.jpg

Herken je hem nog Berto??

Helaas komt hij nog niet los bij volgas dus moet er nog wat gesleuteld worden...

Noodgedwongen een nieuw setje drijvers gemaakt. De oude waren.....nou één was in ieder geval tamelijk doormidden. Gratis tip; je watervliegtuig reageert tijdens een stall turn anders dan zonder drijvers. Doe het dus niet als je weinig hoogte hebt :oops:
Deze set is bijna 200 gram lichter dan de vorige. Mijn methode: gewoon piepschuim gebruiken, verlijmen met UHU Por, plamuren met Alabastine Supervuller Easy (heel erg licht en kan op piepschuim), 2x aflakken met Flexa watergedragen lak (heel goedkoop en dekt prima).
Tevens de bevestiging beter gemaakt. Vliegt en vaart nu echt super.

Zo heb ik mijn ESC waterdicht gemaakt; de krimpkous die eromheen zit dichtgesmeerd met blauwe siliconenkit. Werkt prima.

Cardinal%20Floats%20006.jpg

Cardinal_floats_set3_2.jpg

Cardinal%20Floats%20004.jpg

Groeten
Arjan

Lijkt me heel leuk. ik heb 14 dagen nog gevlogen op het valkenburgse meer (ook een mooie lokatie voor een meeting) maar de motorbok bleek een beetje gammel.
Waar was de meeting nou precies op 15 sept?

Bedankt,
Ik heb heel erg veel zin om te komen.
Alleen of die motorbok het houd??
Ik heb Ton al in geen jaren gezien.
Peter kan ik wel meevragen met zijn vliegboot.

nee Ton,
ik vlieg al jaren niet meer op Valkenburg, ik zit nu bij Hoofddorp.
De sfeer op Valkenburg vond ik niet meer leuk.

Back