Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 16 april 2011

Ook wij hebben een fijne dag gehad, en hopen in September weer van de partij te zijn .
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was zeker een topdag.
Ik heb me zeker vermaakt.
De organisatie bedankt voor het organiseren.
Hopen dat het in september net zoon suc6 wordt.

Groeten Onno

Heb toch ook nog wel gezien dat die 35mhz zenders nog best handig zijn met die antennes, er werd nog wel eens gebruikt van gemaakt om een model aan de kant te krijgen.

Heb toch ook nog wel gezien dat die 35mhz zenders nog best handig zijn met die antennes, er werd nog wel eens gebruikt van gemaakt om een model aan de kant te krijgen.

Ik heb ook gezien dat die het juist ook nodig hadden ;):rolleyes: , toch ???

Een reeks plaatjes van Rene's zeer mooi Italiaans watervliegtuig

CIMG1971small.jpg

CIMG1972small.jpg

CIMG1973small.jpg

CIMG1974small.jpg

CIMG1975small.jpg

CIMG1976small.jpg

CIMG1977small.jpg

CIMG1978small.jpg

CIMG1979small.jpg

CIMG1980small.jpg

CIMG1981small.jpg

CIMG1982small.jpg

CIMG1983small.jpg

CIMG1984small.jpg

CIMG1985small.jpg

CIMG1986small.jpg

CIMG1987small.jpg

CIMG1988small.jpg

CIMG1989small.jpg

CIMG1990small.jpg

CIMG1991small.jpg

CIMG1992small.jpg

CIMG1993small.jpg

CIMG1994small.jpg

CIMG1995small.jpg

CIMG1996small.jpg

CIMG1997small.jpg

CIMG1998small.jpg

CIMG1999small.jpg

CIMG2000small.jpg

Laatst bewerkt:
In deel 1 start ik bij 19 minuten en bij 24 minuten ben ik buitenbeeld geland en kom naar de kant, ook in de andere delen zag ik hem, maar die momenten heb niet genoteerd. Hij lijkt in de lucht veel op de FunCub, die hadden het staartwiel er nog onder, ik had een wit waterroer.

Laatst bewerkt:
In deel 1 start ik bij 19 minuten en bij 24 minuten ben ik buitenbeeld geland en kom naar de kant, ook in de andere delen zag ik hem, maar die momenten heb niet genoteerd. Hij lijkt in de lucht veel op de FunCub, die hadden het staartwiel er nog onder, ik had een wit waterroer.

Bedankt voor het gebruik van mijn video's

Zelf hebben we ook genoten.
Toch een kritisch woordje, niet om iemand af te z... maar gewoon, het kan geen kwaad ergens lering uit te trekken.

Ik vond dat er vrij veel modellen onbestuurbaar (met de vlieger nog nét mompelend: "storing""....) naar beneden zijn gekomen. ONdanks de 2.4!! (Wij vlogen alles op de 35, geen centje pijn...)
Eentje knalde er op het strand zelfs.

Zijn er al mensen die achter de oorzaak zijn?
Welke merken/types ontvangers betrof het?
Lipo probleem?
Water in de besturing (tja na de klap op het water moeilijk te bewijzen....)?

Een aantal mensen zag ik met wel héél erg oud spul ten tonele verschijnen. Niks mis mee, mits de besturing prima in orde is.
Het is gebruikelijk dat beginnende watervliegers een oud barrel nemen en dat aanpassen voor water. Het mag dan niet teveel kosten, ook al omdat je misschien maar 1 of 2 X per jaar er mee vliegt.

Terwijl watervliegen helemaal niet zo gevaarlijk is als vliegen op land!

hoi richard

hier wil ik wel anrwoord op geven
het is voor de organisatie heel moeilijk om te zien hoeveel ervaring de vliegers hebben
ook is het zo dat heel veel toestellen hier hun maiden als watervliegtuig hebben met vaak ook nog onervaren watervliegers

wat je vaak ziet is dat de motorisering oke is maar dan komen er drijvers onder,toestel word zwaarder en reageert ineens anders cg ligt niet helemaal meer goed enz dus de perfecte combi voor problemen.

en ik weet als wij op de club vliegen roepen wij netjes landing of bij een probleem geven we dit ook aan het fijt is nu eenmaal dat er ook veel wildvliegers hier aan mee doen

en ja er zijn vaak een hoop crasches bij het watervliegen maar als ik zeg dat het dit keer wel meeviel

en ik denk dat het zeker zo is dat veel mensen niet hun duurste aparatuur in een watertoestel stoppen zelf gebruik ik in verschillende toestellen de goedkope ontvangers van hk en niet mijn €70 duure ontvangers van futaba

maar we zijn wel alert op dit soort dingen maar voorkomen nee dat lukt niet

groet john

ps. en we weten allemaal hoe het werkt bij een crash ......we hadden allemaal een storing (meestal in de duimen)

Terwijl watervliegen helemaal niet zo gevaarlijk is als vliegen op land!

Misschien niet , maar wel een heel anders vliegen .

Door de drijvers reageert het model heel anders in de lucht .

Vlieg je te langsam neemt het model de neus naar beneden en je krijgt hem alleen terug als je volgas geeft en nog hoogte genoeg hat.

Deze ervaring heb ik met de Seawind ook gemaakt voor 2 jaar .:D

En de situaties waar je het nog over hebt zie je wel vaker op meetings .
Een heleboel vliegers die tegelijk vliegen maar mekaar kwa vliegen niet kennen.

En er zijn ook beginners bij .

Dan vallen er wel meer modellen van de hemel en krijgen " natte vleugels " :yes:

Mvg Johan

Back