Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 7 september 2013

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.359
    Locatie:
    Rutten
    heeel mooi Richard!!
     
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Richard,

    Zeker een mooi plaatje en ja jou locatie was ook een hele mooie.
    Ik meld me hierbij alvast aan, mocht je de draad weer eens oppakken.

    Ton
     
  3. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Mooi plaatje Richard ! ,

    Enne watervliegmeeting , ook ik zal van de partij zijn.

    Mvg,

    Bart
     
  4. helerik

    helerik Guest

    Hoi,

    Ik zal ook van de partij zijn, zeker als het in Oss is. De eerste keer, jaren geleden alweer, heb ik daar een heel erg leuke dag gehad.

    Onderstaand nog foto's van de BigBee afgelopen donderdag toen het nog heel warm was genomen op de visplas Ekkerweijer in Eindhoven. .

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groetjes, Erik
     
  5. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Zonder mensen op hun tenen te willen trappen, ik zou het wel willen organiseren, maar dan voor (brandstof) kisten en de wat grotere e-kisten.
    Met het kleine elektro spul kun je eigenlijk overal vliegen, daar heb je geen meeting voor nodig.
    Niet schieten aub!
     
  6. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Overweeg al tijden om de 1/4 piper op drijvers te zetten. Echter zelfs in Friesland is een locatie moeilijk. Ondanks dat ik in principe vanaf mijn werk zou kunnen opstijgen ( jachtbouw).

    Ik blijf dit draadje volgen :)
     
  7. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.359
    Locatie:
    Rutten
    Strand lemmer doet het heel goed hoor ;-)

    Sloten ook :)
     
  8. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Ik snap je punt ,maar heb je niet zoiets van hoe meer zielen hoe meer vreugd ? En waar ligt dan de scheidingslijn tussen klein electro spul en een groot electro aangedreven vliegtuig ?

    Het zou mooi zijn als we hier in NL een internationale watervliegmeeting hebben , het behoorlijk in de rest van Europa



    Mvg,

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Bart,
    Je hebt gelijk, een differentiatie zal moeilijk worden. En idd zullen er dan een stuk minder deelnemers komen. Zoals je ziet vlieg ik (ook) met die Hype C182, valt er die dan onder of niet?

    Zo'n soort discussie is er ook al eens geweest toen ze op de Pampa impeller jets gingen weigeren en alleen nog maar turbine kisten toelieten. Dat leidde tot sterk emotionele discussies, alsof het om discriminatie ging!

    Feit is wel dat als je een dure (of in geld of in bouwuren) kist aan het vliegen bent en je wordt omgeven door een stuk of tien piepschuimen kistjes die kriskras over en boven het water heen scheren, dat je gemoedsrust niet ten goede komt.
    Ik vond het op Seumeren, waar het met een grotere brandstofkist toch al lastig was om én niet over het strand, én niet op de boeien, én niet door het riet, én niet etc... een touch and go te maken tussen al dat kleine spul.
    En "piep" kistje is zo weer gebouwd of gekocht, een mooie schaalkist niet.
    Vergelijk het op een normale vliegdag op een veld, als er iemand met een mooie kist aan het vliegen is, ga je er ook niet met tien man of meer tussendoor vliegen met piepspul, dan geef je die ook de ruimte.

    Het zou overigens totaal geen probleem zijn als er een watervliegmeeting komt voor het kleinere werk, zodat iedereen ongestoord kan raggen. En dat een (lucht/water) botsing hilarisch is en geen boze gezichten oplevert.
    Want een meeting met meer vliegers is leerzaam, juist voor de beginners met de kleinere kisten. Diegenen die dan toch een duurdere kist er aan willen wagen op zo'n dag, die nemen dan zelf het risico.

    Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de organisator die bepaalt wat er gewenst is en wat niet. Als ik weet dat iemand steevast binnen wil roken, dan komt hij mijn huis niet in. Komt gelukkig niet veel meer voor.....
     
  10. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    @ Richard , duidelijke regels opstellen zou ook een goede optie zijn.

    - een max aantal kisten in de lucht
    - vliegblokken voor schaalkisten . schuimpjes ed ( ook vrij blok natuurlijk )

    Kijk eens goed naar de meetings bij onze oosterburen , dar word dat ook zo gedaan.

    Mvg,

    Bart
     
  11. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Ja, Bart, het is eigenlijk vreemd dat wij zowel met een rijke historie aan watervliegkisten (behoorlijk wat Fokkers) én 100X meer mogelijke watervliegplekken hebben als onze Oosterburen, zij een véél actievere watervlieg gemeenschap hebben, met de meest mooie schaalmodellen. Zie de jaarlijkse meeting aan de Bodensee. Werkelijk práchtige kisten komen daar.

    Een blokkensysteem is een optie, maar eerst maar es moed (en tijd!) verzamelen om een plas te vinden, daarna gaat het wel lopen.
     
  12. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Deze zou ik ook graag nog eens uitlaten ...

    [​IMG]
     
  13. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.359
    Locatie:
    Rutten
    Een eventuele plas in zuid friesland.... Zou dit tot de mogelijkheden horen ?

    Ik zou ook graag van de partij willen zijn maar eind april en begin sept valt niet onder den mogelijkheden met de aardappels...

    En ik zou ook wel bij willen staan met organiseren dan wel op de dag helpen
     
  14. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  15. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen

    Mn werk zit vlakbij in Heeg, echter een 270 cm piper eist wat meer ruimte dan een epo watervlieger o.i.d. Misschien de koppen eens bij elkaar steken?

    Strand lemmer.... Indd ruimte zat maar liever een plek zonder al te veel pottekijkers :)

    Oke.. Verkassen naar de link van Richard?
     
  16. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    rich , gewoon doen die meeting .Over het algemeen wat ik gezien heb verloopt het toch gemoederlijk en gezellig .
     
  17. sjors

    sjors

    Lid geworden:
    27 jun 2005
    Berichten:
    79
    Locatie:
    N.gein
    Ik lees net van het plan van Richard om eventueel op het type kist te splitsen, daar is wat voor te zeggen, maar waar trek je de grens? Bovendien komt het wat discriminerend over: jij hebt geen geld voor een dure kist, jij mag niet meedoen......

    Beter zou misschien zijn te selecteren op eigenschappen van de piloot.
    Ik heb op zeumeren meegemaakt dat een eigenaar van een grote kist dwars door een depron model heen taxide, maalde gewoon de staart van een ander model stuk zonder ook maar zijn motor af te zetten.
    Als we de veiligheid echt willen verhogen kun je deze mensen maar beter hun eigen meeting geven. Komt de veiligheid van andere modelen zeker ten goede!

    Ongelukken gebeuren. Het is jammer, maar het gebeurt.
    Anders wordt het als mensen elkaar bewust in gevaar brengen of zelfs schade veroorzaken.
    Dan moet er worden ingegrepen.
     
  18. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    waarschijnlijk bedoel je mijn kist die een depron kist tussen de drijvers kreeg.

    kan er wel op reageren maar volgens mij was je niet de eigenaar van de depron kist, heb je geen idee wat er is voorgevallen en beoordeel je op 1 incident.
    Fraai, meer zal ik er niet van zeggen.
     
  19. henk van harten

    henk van harten

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    336
    ik moet wel een beetje lachen

    als je een depron kist in je prop krijg dan moet je juist gas geven

    1 anders slaat je motor af
    2 te weinig spektakel
    3 anders kom je nooit van je zooi af
    4 je hoeft niks meer op te ruimen
     
  20. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede

    Humor :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina