Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 7 september 2013

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Waar gehakt wordt vallen 'depron' snippers, :D
     
  2. sjors

    sjors

    Lid geworden:
    27 jun 2005
    Berichten:
    79
    Locatie:
    N.gein
    @pietervisser

    Blij dat je jezelf er in herkent, blijkbaar heb ik de situatie goed beschreven.

    Al verbaast het me wel dat je er op reageert: ik had tenslotte geen namen genoemd, of een kist beschreven….
    En inderdaad, ik was niet de eigenaar van die kist. Maar ik heb voor mijn ogen een Polaris aan flarden zien malen die net zo goed van mij had kunnen zijn.
    Toen ik de piloot van dit model (jij blijkbaar) vroeg waarom hij zijn motor niet uit zette kreeg ik alleen een belediging naar mijn hoofd: Daar heb jij toch geen verstand van…….

    Nu heb ik een behoorlijk goed technisch inzicht, en meerdere jaren ervaring met verbrandings motoren. Maar ik snap niet waarom je een motor die al meerdere seconden stationair draait niet af zou kunnen zetten, ik bedoel je hebt geen turbo aan boord of zo.

    Voorlopig kan ik alleen maar concluderen dat je je motor niet af hebt willen zetten, en dat je dus moedwillig een kist van iemand anders in de vernieling hebt geholpen.
    (heeft die persoon nog een schadevergoeding voor die ESC van je gehad trouwens ?)

    Over die andere “leuke” opmerkingen: Ouwehoeren is leuk, maar andermans materiaal echt de vernieling in helpen, nee, daar kan ik niet om lachen.
    Mocht je dat doen dan ben je in mijn ogen een arrogante (lelijk woord) die niet thuis hoort op een meeting.

    Maar goed, mocht ik het mis hebben: Ik leer graag van je.
     
  3. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    Ha Sjors,

    Nu weet ik ook weer wie jij bent en welke opmerking ik gemaakt hebt.
    Ik blijf van mening zoals ik toen ook al gezegd heb dat je geen verstand had van de instellingen op mijn zender en de combinatie prop motor. En nee de motor staat niet in 2 omwentelingen stil zoals beweerd werd door jou.

    En ja de schade is netjes afgehandeld.

    Misschien is een ander lelijk woord voor jou van toepassing. Betweter.
    Maar wees gerust die kist is verkocht en de nieuwe eigenaar vliegt er niet mee vanaf het water.
     
  4. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Heren ,

    Anders even verder via pm. Dit geeft niet veel toevoeging aan het onderwerp van dit draadje.

    Mvg,

    Bart
     
  5. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.357
    Locatie:
    Rutten
    En ik heb de drijvers ervan ze zijn toppie........... tijd om ze te gebruiken dus wat Bart zegt........op naar een ander draadje en leg de bijl neer ;)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    Zijn ze groot genoeg ?? Ik had ze voor mijn big lift net wat te klein gemaakt. Iets meer volume was beter geweest. Maar die dubbele step werkt wel goed.


    Www.rc-parachute.nl
     
  7. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Ik had de drijvers alleen iets verder uit elkaar gezet....gauw een 10cm extra als ik het zo zie. Scheelt enorm bij bvb zijwind en algemene stabiliteit op het water.

    Een grove maatstaf bij het bepalen van de grootte (drijfvermogen) van de drijvers is dat iedere drijver het totale gewicht van het model (dus incl beide floats) moet kunnen dragen.

    Maar het blijft toch erg leuk dat watervliegen als je weer zo'n plaatje ziet, met model of mandragend, ik had het geluk een 8-tal uren op 1/1 waterkisten te kunnen vliegen zoals een Beaver, C180 en C172.
    Ze behoren bij de leukste ervaringen die ik gehad heb met sportkisten!
    (de mandragende reageren op water identiek als modellen....)
     
  8. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    Voor het vervoer van de kist met de drijvers eraan kon ik niet breder vandaar


    Www.rc-parachute.nl
     
  9. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Ik heb altijd plaats voor brede drijvers!:cool:

    [​IMG]
     
  10. looping

    looping

    Lid geworden:
    5 mei 2005
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Best
    Deze fiets ken ik niet, maar de uitgaanfiets van jou heb ikwel eens gezien in Odoorn Richard.

    mvg
     
  11. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Yep, da wazzum, beruchte fiets die 6km nodig heeft over een stukske van 3 km!
    Maakt nu Amsterdam onveilig, heb onlangs een andere gekocht, eentje met een alcoholslot er op...:eek:
    (sorry, even off topic, is alleen voor insiders...)
     
  12. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.357
    Locatie:
    Rutten
    Ze zijn perfect de big lift weegt 5 kilo ex drijvers............

    Maar ze staan te wachten hoor :D om te spetteren ;)
     
  13. sjors

    sjors

    Lid geworden:
    27 jun 2005
    Berichten:
    79
    Locatie:
    N.gein
    @pietervisser
    schade: mooi, netjes van je. ik had toen nog niet begrepen dat dit geregeld was.

    2 omwentelingen: nee gaat niet lukken, snap ik. alleen binnen 2 seconden moet dit wel mogelijk zijn.....

    @bart83, ja je hebt gelijk ik ga hier niet op door.
     
  14. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Ja depron maaaaaar sneeuw in de zomer is ook mooi als dat achter je kist uit komt:):):)
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Niks zinnigs meer, slotje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina