We gaan weer aan de gang!

Discussie in 'F3J' gestart door Paul E, 18 sep 2020.

  1. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    [​IMG]

    Inmiddels hebben we de vliegtermijn voor de 1e virtuele winterwedstrijd achter de rug.
    Helaas hebben door omstandigheden slechts 8 van de 11 aangemelde deelnemers de wedstijd kunnen vliegen.
    Ondanks het feit dat het Januari was en we te maken hadden met temperaturen net boven de 0°C, relatief veel regen en relatief veel wind, was het op de dagen dat er gevlogen kon worden, eigenlijk best wel goed uit te houden.
    Inmiddels is er wat rekenwerk verricht en zijn de resultaten bekend van de 1e virtuele winterwedstrijd F3J:

    upload_2021-2-2_22-16-10.png

    Rob, gefeliciteerd met je 1e plaats!

    Voor belangstellenden: De uitgebreide scores zijn vanaf 4-2 te vinden op de website van F3J.nl
     
    jve vindt dit leuk.
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Aha, ik zie nu pas dit draadje. Leuk dat we op deze manier toch lekker blijven vliegen.
    Hier een start-foto met m'n Scout (uit een filmpje, vandaar de kwaliteit). Zoals jullie zien was het een grijze dag die ik halverwege ook af heb moeten breken door regen.
    upload_2021-2-3_10-21-13.png
     
    Amigo II, Berrie en Paul E vinden dit leuk.
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zondag ga ik wedstrijd 2 (febr) vliegen. Ik ben benieuwd, het was vandaag heerlijk thermisch en heb regelmatig de 299mtr aangetikt met m'n Epsilon.
     
    Paul E vindt dit leuk.
  4. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Veel succes zondag!
     
  5. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Vandaag maar weer net een paar man de 2e virtuele wedstrijd uitgevlogen. Totaal vandaag 5 man aan de gang geweest op 2 verschillende locaties. Was weer typisch heide-voorjaarsweer met momenten dat het enorm goed ging afgwisseld met momenten dat het absoluut niet ging. Als er veel dalen ziet, moet het ook ergens stijgen. Maar af en toe zat het zo ver weg dat je er gewoon niet bij kon komen. Zoals iemand zei: alsof er een olifant onder het vliegen boven op je kist ging zitten..
    Verder was het een mooie vliegdag, zeker omdat het pas februari is

    Hieronder nog een paar foto's van vandaag. Binnenkort meer foto's te vinden op F3J.nl

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Berrie en jve vinden dit leuk.
  6. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Vandaag, nog net op tijd, de 2de wedstrijd gevlogen. Er stond een koude NO wind. Wij vliegen op de club in blokken (corona proof) en dat betekende dat de lier al opgesteld was. Twee clubleden hadden de 2 uren (vliegblok) vooraf al vliegverkenning gedaan. Ik probeer ze steeds over te halen om mee te doen met deze wedstrijd, wie weet lukt het ooit.
    Dus, meteen starten. Hangen er wurgen, de wind vloog over een verder gelegen boerderij, dat zou mooie stijgend wind kunnen opleveren maar helaas, de boer hing al aan de telefoon nog voor dat ik de boerderij bereikt had. Of we afstand kunnen houden. Natuurlijk. Deze eerste ronde niet uitgevlogen. De tweede, derde en vierde ronde een heel ander gebied gezocht en dat was niet onfortuinlijk. Rondjes vol. Perfect.
    Een prachtige dag. Op naar de volgende.
    [​IMG]
     
    Amigo II, Berrie, jowa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Uitslag 2e virtuele winterwedstrijd

    Inmiddels hebben we februari achter ons gelaten en is de termijn om de 2e wedstrijs te vliegen verstreken. Uiteindelijk hebben 7 deelnemers op 4 verschillende terreinen en op verschillende data de wedstrijd uitgevlogen, en 1 heeft helaas de laatste 2 rondes niet meer kunnen vliegen.

    Het weer in februari was verassend. Het ene weekend stond je met temperaturen ver onder 0°C, met sneeuw en ijs en had je de schaatsen onder, het volgende weekend had je temperaturen van bijna 20°C en zat je met een ijsje in je tuin. Beiden een vorm van ijspret zullen we maar zeggen:) .

    Gisteravond, na ontvangst van alle scorebriefjes de scores ingevoerd.
    Dat heeft uiteindelijk onderstaand resultaat opgeleverd.

    upload_2021-3-1_22-12-33.png

    Jonathan, bij deze gefeliciteerd met deze mooie 1e plaats!
    De uitgebreide scores zijn in de loop van deze week te vinden op de F3J website ( www.f3j.nl )

    Nu op naar de 3e virtuele wedstrijd, die uiterlijk 28 maart gevlogen moet worden.
    Lijkt je dit leuk, en wil je eens kijken of F3J je bevalt: inschrijven voor de 3e wedstrijd kan en mag altijd nog via de link op F3J.nl.
     
    jve vindt dit leuk.
  8. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Nog n actie foto van n (nog) niet deelnemer .
    [​IMG]
     
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zondag wordt het een mooie dag voor de 3de. Succes allemaal!
     
  10. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Veel succes vandaag Willem!
    Weer is iets meer een uitdaging dan gisteren, maar dat maakt het ook weer leuker (er echt voor moet werken om boven te blijven)
     
    jve vindt dit leuk.
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Het was echt koud, ik heb gecanceld.
    Ik had de hoop dat de wind NWestelijk was maar was pal Noord, niet fijn, echt koud.
    Ik doe m over, er komen nog meer dagen in maart .
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2021
    Berrie vindt dit leuk.
  12. rupke

    rupke

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Swalmen
    Vandaag mijn 3e ronde gevlogen nadat de ochtendmist was weggetrokken.

    Hieronder de log van 1 van mijn vluchten. Gelukkig nog een beetje stijgen aan het eind van de vlucht.
    upload_2021-3-7_20-8-30.png
     
    reing, jve, Paul E en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik heb morgen tijd voor m'n 3de ronde. Ik ga het weer eens proberen.
     
  14. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Veel succes morgen, Willem. Lijkt aardig weer te worden (3Bft en een zonnetje in de ochtend) - in ieder geval veel beter als vandaag! :)
     
  15. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Vandaag een prima dag, wind NW 2-3Bft. Lier opgesteld en werktijd ingesteld en meteen gestart.
    Dat bleek geen goed besluit, halverwege de start loopt de lier door en draait terug, WTF. Snel nose-down en doorgevlogen, toch nog iets van thermiek gevonden maar niet uitgevlogen. Ook geen lekkere landing maar goed. Terug bij de lier zat de hele lijn in de knop. Samen met een clubgenoot een stuk lijn eruit gehaald en de rest uit de knoop gehaald. Pauze!!
    Vlucht twee, alles gecheckt. Alles leek goed en gestart, wederom liep de lier niet lekker. Hij ging wel iets hoger maar ook weer niet lekker gestart. Geen supervlucht maar goed. we hebben er nog twee. Pauze.
    Vlucht drie. De scout breekt helemaal uit naar rechts, gelukkig goed kunnen corrigeren en hoog gestart, goede zoom. Vlucht makkelijk vol gevlogen en een redelijke landing, zo gaat ie goed. Even pauze, ik start snel door.
    Vlucht vier. Perfecte start met een super af-zoom. Schiet meteen door in het stuigend luchtruim, prachtige hoogte gehaald en rustig afgebouwd naar de finish. De landing was ok, tevreden afgesloten. Prima F3J-dagje.
    Ik ga wel even de lier (laten) controleren. Hier gaat regelmatig iets mis.
     
    Amigo II, Berrie, Lyckele en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Inmiddels zijn we in April aangeland, en is de termijn om de 3e winterwedstrijd te vliegen, verstreken.
    04-04 hebben de deelnemers de laatste gelegenheid gehad om de wedstrijd (uit te) vliegen. En de periode dat we de 3e wedstrijd konden vliegen hebben we qua weer zeer wisselende omstandigheden gehad. Dat niet iedereen op dezelfde dag en op dezelfde vlieglocatie vliegt, heeft ook zijn charme, maar aan de ander kant mis je toch het samen in groter verband vliegen. Maar gezien het feit dat Corona inmiddels meer dan een jaar ons dagelijkse doen en laten beheerst, was de virtuele competitie de enige mogelijkheid die past binnen de steeds wisselende regels vanuit de overheid.

    Even wat algemene gegevens over de 3e wedstrijd. Gevlogen is er:
    - op 3 locaties (Reuver, Vught en Ede)
    - op 5 data (7-3, 20-3, 22-3, 3-4 en 4-4)
    - door 7 deelnemers, waarvan 1 man de wedstrijd niet heeft uitgevlogen door materiaalpech
    - met 7 verschillende modellen (Xplorer 1 4000, Xplorer 1 3800, Xplorer 2.5 3500, Xplorer 2.5 4000, Prestige 2, Scout en Sharon)

    Voor de indeling is er een 2x4 matrix aangehouden. Pas na ontvangst van alle data is er middels loting bepaald wie tegen wie heeft gevlogen.
    Dat heeft na wat rekenwerk tot onderstaande uitslag geleid:
    upload_2021-4-6_12-31-11.png

    Rob, gefeliciteerd met je overwinning.


    De resultaten van de 3 wedstijden bij elkaar opgeteld levert het volgende eindklassement op:
    upload_2021-4-6_12-30-17.png

    We mogen Rob bovendien ook nog feliciteren als overwinnaar van de 1e Nederlandse virtuele wintercompetitie F3J

    Gezien het feit dat we nog niet van Corona af zijn, hebben we besloten om ook een virtuele voorjaarscompetitie op te gaan zetten. Hierover binnenkort meer op de F3J site en hier op MBF

    Hieronder nog een paar foto’s van deze 3e wedstrijd
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    jve vindt dit leuk.
  17. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Proficiat @rupke !!

    We gaan gewoon lekker door.
     

Deel Deze Pagina