E
Erik Stronk
Guest
Na anderhalf jaar in stukken op de kast te hebben gelegen, wil ik mijn Robbe Spitfire (foamie) weer tot leven brengen.
Reden van de crash (de tweede op rij :? ) was een tekort aan power bij de start.
Voordat ik mijn Spit ga herstellen (toch weer een paar avondjes klussen) wil ik onderzoeken of er inmiddels een motor / prop combinatie te verzinnen is die mijn Spit (veel 8) ) meer power geeft.
Wat gegevens van de Spit:
Spanwijdte: 1100mm
Total surface area: 23,8 dm2
Vlieggewicht:
- met besturing,
- met accu [7 x Sanyo RC-2400],
- met Speed 600 Race - 7,2v [prop 7x3]
Totaal gewicht 1250gram.
De Spit is gebouwd om met 7 cellen te vliegen en voorzien te worden van een directdrive motor (zonder vertraging). De motor (Speed 600 size) moet klem in de romp zitten, en dit beperkt het aantal motor mogelijkheden volgens mij :?: :!:
Wie kan mij wat tips geven voor een nieuwe (optimale) motor / prop combi?
Groet,
Erik
Reden van de crash (de tweede op rij :? ) was een tekort aan power bij de start.
Voordat ik mijn Spit ga herstellen (toch weer een paar avondjes klussen) wil ik onderzoeken of er inmiddels een motor / prop combinatie te verzinnen is die mijn Spit (veel 8) ) meer power geeft.
Wat gegevens van de Spit:
Spanwijdte: 1100mm
Total surface area: 23,8 dm2
Vlieggewicht:
- met besturing,
- met accu [7 x Sanyo RC-2400],
- met Speed 600 Race - 7,2v [prop 7x3]
Totaal gewicht 1250gram.
De Spit is gebouwd om met 7 cellen te vliegen en voorzien te worden van een directdrive motor (zonder vertraging). De motor (Speed 600 size) moet klem in de romp zitten, en dit beperkt het aantal motor mogelijkheden volgens mij :?: :!:
Wie kan mij wat tips geven voor een nieuwe (optimale) motor / prop combi?
Groet,
Erik