wedstrijd F3A-C/B utrecht

Discussie in 'F3A' gestart door bert de eerste, 22 aug 2009.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Kilovolten direct naast het veld beschikbaar..N stuk of 9 lijnen.
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik moet bijna lachen Niek:D
     
  3. Wim Parmentier

    Wim Parmentier

    Lid geworden:
    3 mei 2005
    Berichten:
    110
    Locatie:
    De Meern
    220v en 12V ruimschoots aanwezig, je kan je pruttel gerust thuis laten.
    Alleen het grote probleem is dat onze firma List en Bedrog ook die dag aanwezig zijn...
    Kan niet garanderen dat er een (vrijwillige) bijdrage gedaan zou moeten worden. Ze trekken rustig de stekker eruit. :)
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hehehe, ok, dan moet het goedkomen:) (gaat ook maar om max 1 accu die geladen moet worden)
     
  5. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Uhm, dit zijn F3A vliegers, grote accu's en krachtige laders... Voor zover ik Utrecht ken is het wel verstandig je voeding mee te nemen.
     
  6. hezik

    hezik Guest

    De accubak heeft een capaciteit van 400Ah en die wordt continu met 10A bijgeladen.

    Als alle electrovliegers geen voeding meenemen, wordt het wellicht wat zwaar voor de accubak.

    Dat bedoelde Alexzzz echter niet, het ging hem er om of ie een generator moest meenemen, dat hoeft dus niet perse.
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Het ging mij er idd om dat ik mijn 10s pakket minimaal 1x kan laden, anders moet de generator mee of ik moet een 3e vlucht overslaan:) (voor zover die er uberhaupt komt)
     
  8. Wim Parmentier

    Wim Parmentier

    Lid geworden:
    3 mei 2005
    Berichten:
    110
    Locatie:
    De Meern
    Natuurlijk we hebben er weer een met sterallures... Alsof hans, ik en vele andere vliegers baby pakketjes gebruiken????? Ehhhhhmmmm 10s2P voor in mijn piper van 3.60 is zeker zo een baby pakket he? Of is een flightpower 10s 4500 30 evo voor mijn Three-Dee MPE ineens toch ook een babypakket geworden? En dat totaal geloof ik nu 4x?
    Het zijn echt niet alleen de F3A vliegers hoor... Die krachtige laders gebruiken!!! Zal mijn Eneco koffertje wel meenemen, pffff
    Beetje Jammer :hammer:
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nouw sorry hoor, ik wilde niemand beledigen... En ik zeg nergens dat anderen kleine pakketjes gebruiken, Het enige doel van mijn post was ervoor te zorgen dat de f3a vliegers niet helemaal op de 12V van jullie moeten vertrouwen.
    Ik heb met Quicky wedstrijd dat ooit gedaan, die 12V lijn kon ik mijn zender mee opladen maar veel meer niet... (en dan moet je met 3 accu's, 2 lader 9 keer laden achter elkaar:( 1 ronde vroegtijdig moeten stoppen omdat een accu niet vol genoeg was)

    Maare, hans meij laad op jullie veld ook met z'eigen voeding... (toen ik er was wel iig) en zo zijn er meer.


    Ik zal zelf hooguit 1tot 2 keer 'een klein baby pakketje' laden ;) 5s 5000.
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    De 'sterren' zijn afgl woe avond al geweest ;-)

    By de weg, Nando is de meest bescheiden persoon die ik ken.
    Beetje verkeerd overgekomen denk ik.
     
  11. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Nando,

    als jij 'm sjouwt, mag je je lader wel aan mijn 12V 65Ah accu prikken hoor! ;-).
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hmmm, geloof dat ik de generator toch maar meeneem, toch ruimte genoeg in de auto:D

    Net nog wat laatste trainingsvluchtjes gemaakt voor de wedstrijd, met een harde crosswind ook nog eens, dat blijft toch lastig:)

    Oja, kan zijn dat ik zaterdag lichamelijk compleet gebroken ben, moet morgen 70m2 grindtegels bij iemand uit de tuin scheppen om vervolgens bij mezelf te droppen, maar goed, genoeg smoesjes, we gaan het wel zien zaterdag:D
     
  13. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    daar heb ik ook al aangedacht, blijft een rare gedachte.

    is er een p11-B bekend?
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Helaas nog niet;

    Te vliegen programma

    Henny wist me vorige wedstrijd al wel te vertellen dat hij het nieuwe B programma op een kladje had staan......
     
  15. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    om 1 pakket te laden sleur jij een generator mee ?

    dat kun je toch makkelijk met je auto klaren zeker ?
     
  16. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Het veld in Utrecht ligt er mooi bij, morgen wordt er nog eens gemaaid en gewalst, en het hekje aan de rechterkant is (speciaal voor de wedstrijden) zo laag mogelijk gemaakt (weghalen mocht helaas niet).

    Ook de club is er helemaal klaar voor. Dus als het weer een beetje meewerkt wordt het a.s. zaterdag hopelijk een mooie wedstrijddag.

    Namens de club wil ik iedereen die zaterdag naar Utrecht komt er aan herinneren dat er op het erf van de boerderij beslist niet harder dan stapvoets (5km/uur) mag worden gereden.

    Houdt u zich hier alstublieft aan, wij willen graag nog lang op ons veld blijven en een goede verhouding met onze verhuurder is voor ons van groot belang.

    Tot ziens zaterdag.
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik neem een voeding mee ;) vind ik wel zo prettig.
     
  18. Wim Parmentier

    Wim Parmentier

    Lid geworden:
    3 mei 2005
    Berichten:
    110
    Locatie:
    De Meern
    Misschien reageerde ik dan een beetje finnig, maar er zijn 4 aansluitingen van 220V buiten.
    en een 12V 400A aansluiting buiten.
    Als het daar al niet meer mee te laden is? dan weet ik het geloof ik ook niet meer.
    Maar bij mij komt dit over als, dat F3A vliegers apparte spullen hebben, immers Nando zei dat ze grote pakketten en dikke laders gebruiken....
    Hans zijn koffer weleens goed bekeken? Er staan er bij ons op een normale vliegdag altijd meerdere naast elkaar...
    Hans, Zikken, Rubin... die kennen jullie, maar ondergetekende en nog een paar helivliegers.
    En dan heb ik het alleen nog maar over de 220V. als je ziet hoeveel 12V laders op de kast geparkeerd staan, daar wordt je af en toe eng van. gaat allemaal goed.
    Dan wordt er een zwerm F3A vliegers losgelaten op ons veld, en dan zou het ineens niet genoeg meer zijn? Ehmmm moeten wel helemaal een a twee keer laden? Terwijl ze om de beurt gaan vliegen? Met wachttijden tussen het vliegen door?
    Begrijp me niet verkeerd, zelf heb ik ook zo een pruttel, alleen voor de vreemde velden...
    Heb em al wel helemaal 2x moeten gebruiken.
    Maar met 4x 10S pakketten kom je echt een heel eind hoor.
    Hoop dat het voor jullie een beetje mooi weer wordt.
    Ik ben nu eindelijk ook wel eens nieuwsgierig, hoe het er aan toe gaat..
    Succes allemaal, Wim :)
     
  19. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Die deelnemerslijst is nog even stevig gegroeid zeg de afgelopen dagen.
    27 man pff.
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Ja, dat wordt volle bak.. nah, 't is niet anders.

    Mbt. het hele laadverhaal; er is een 16A groep 240 aanwezig en 400Ah 12v accubak, die vol is en betrouwbaar. Dat zou toch voldoende moeten zijn.

    Waar Iceman geprikkeld op reageerde, is de suggestie dat F3A bijzonder zou zijn, daar is men bij ons op de club nogal wars van, uiteindelijk zijn we allemaal mensen die met ons speelgoed buiten spelen ;)
     

Deel Deze Pagina