Wedstrijddata F5B 2011

Dat we op meer verschillende velden een wedstrijd moeten zien te krijgen om zo meer mensen kennis te laten maken met onze sport is duidelijk. Daarnaast kan een schrapwedstrijd altijd opgelost worden door de wedstrijd die het verste weg is te laten schieten. Maar dit jaar zal ik proberen om ze allemaal te vliegen of mijn klanten moeten roet in het eten vliegen gooien.

Wel moeten we in de toekomst kijken naar "open" velden. Niets ten nadele van de Leidse, maar dat aanmelden van te voren kost toeschouwers van andere clubs. Ze kunnen nu niet op het laatste moment komen kijken omdat ze dan waarschijnlijk het millitaire terrein niet op kunnen.

Ik denk dat dit ook voor andere wedstrijdklassen soms een rem kan zijn op nieuwe aanwas. Vrijwel alle pylonwedstrijden worden gevlogen op vliegbases van de KLU, zo ook het overgrote meerderheid aan wedstrijden van de lijnslingeraars :rolleyes: onder ons.

De Leidsche wedstrijd is overigens dit jaar een verhaal apart. We zijn hiervoor uitgenodigd om het 75jarig bestaan mee te kunnen vieren. Er zullen nog een behoorlijk aantal andere wedstrijdklassen op dezelfde dag vliegen en ik ga er van uit dat er ook wel reclame voor gemaakt zal worden zodat iedereen die dat wil op tijd kan inschrijven om te komen kijken. In ieder geval is het leuk om (als de tijd het toelaat) ook eens bij de andere klassen te kijken en vice versa.

Hallo Theo,

inderdaad is de aanmelding een drempel maar men kan tot 1 dag vantevoren aanmelden.
Maar er wordt veel aandacht door de KNVvL aan geschonken, ook andere media zullen aan deze wedstrijden aandacht besteden, dus dat brengt F5B en de modelvliegsport in het algemeen in de aandacht.
Ik heb gisteravond de vergadering bijgewoond en stuk voor stuk waren het zeer enthousiaste medevliegers.
Waarschijnlijk, tenminste... dat waren de pylonman en ik al met elkaar eens, staan we rug aan rug te vliegen met de pylonjongens.
Dus het speedgebeuren heeft dan een enorm gebied tot zijn beschikking en de pylonjongens kunnen dan ook eens zien wat het is om hoger te komen dan 25 meter boven de grond en ook een keer rechtsom te keren.
Misschien stappen er daar wel een paar over naar F5B.
En ik wil wel een wedstrijdje EF1 meevliegen, dat valt onderling wel te regelen, modelletje is al besteld (Pogo van Eflite).

We hebben in de F5B een schrapwedstrijd, dus zou je er 1 kunnen laten vallen, maar ik wil toch benadrukken dat de wedstrijd bij de Leidsche iets heel aparts kan gaan worden.

Verder willen we nog ergens een inhaalwedstrijd inplannen, mocht het toch op 1 van de wedstrijden erg slecht weer zijn dan kunnen we er 1 inhalen.

Dan zal ik nog even vertellen waar we hopen de wedstrijden te houden.
Er ligt contact met de Gooi en Eemlandse club.
Ook met de Brabantse Luchtvaartclub en Gerben en ik zijn zondag op visite geweest bij Thermiek 58 in Nuth, ook daar werd positief gereageerd.
Nuth is voor iedereen vrij ver maar wel een erg mooi veld en mooie omgeving, eventueel zou je een hotelletje kunnen nemen en dan op de zondag gaan hellingzweven in de Eifel of Belgie.
Alle clubs moeten het overleggen met andere bestuursleden en daar gaat wat tijd overheen, dus nog even geduld.

GJ

Laatst bewerkt:
GJ... Klinkt veelbelovend!
Nuth? ... gelukkig niet zo ver vanuit Oost Groningen, rijdt ik dat met de Coupé in +2 uur via de 31

Laatst bewerkt:
Nee... je moet er geen 260 mee gaan rijden.
Maar tussen 200 en 235 kan je ermee met tankstops pardoes mee naar Italie blazen... dan is hij autobahn fest... geen octaan 100 tanken! Dan smelten de 3 middelste zuigers... en rijdt je 260...
We zijn een keer op een rustige pinkstermorgen naar de Ardenen afgezakt... dat ging sneller dan dat we naar Den Haag konden tuffen... het blijft een goudentipmobiel
back on topic...

Zal ik odoorn schrappen?

Odoorn.........

gaan we niet schrappen toch?
F5B wedstrijd vliegen betekent rijden. Voor mij is Leiden een heel eind. Lekker belangrijk!..;)

Ik was van plan om naar de wedstrijd bij de Leidse te komen, net zoals dit jaar Odoorn. Die heb ik vorig jaar overgeslagen. Om nu dit jaar weer bij de top 5 te kunnen komen moet ik toch alles meevliegen............

Dat de Leidse een jubileum jaar heeft wist ik nog niet. Maar dat van die militaire velden was eigenlijk in het algemeen.

Bas, Odoorn via de oosterburen had ik nog niet bekeken, maar mijn busje gaat niet harder dan 135 en dan slurpt hij die tank heel snel leeg.

Had ik dat geweten dat jullie naar Nuth zijn geweest, ik was er niet zo heel ver vandaan aan het indoor vliegen.

Laatst bewerkt:
Even nog over de Leidsche.
Het is officieel geen militaire basis meer, er zit nu een particuliere beveiligingsorganisatie dus de toegang is wat makkelijker geworden.
2e reden om voorinschrijving te doen is omdat men dan zicht houdt op hoeveel deelnemers maar vooral bezoekers er komen, met de beperkte organisatie die de Leidsche heeft is het natuurlijk onmogelijk om 10.000 man te laten komen.
Dan lopen de mensen tussen de rakken door en dat willen we ook niet hebben.

GJ

28.-29.5.2011 GER - Gommersheim
F5B,
F5F

De Datum van Gommersheim Eurotour, geloof dat Guntmar ook binnenkort de datum van Denemarken bekent maakt.

Gr Frank

Gommersheim is al weer een week of 3 bekend hoor.
Hebben we ook al op onze agenda.

GJ

Hmm dat is weer een stukje verder dan Sonderborg.
En de week voor Buttikon, Zwitserland. Nog maar eens goed over denken.

Groet,
Gerben

Jammer dat een camper op de boot nog veel duurder is dan een auto.. en zuipt veel meer.
Ik ben nu aan het kijken naar een Renault Espace of een Audi A6 2.8 Avant, als vervoermiddel naar de eurotour.
Zuipt ook maar dan kan je in ieder geval 200 over de autobahn stampen.
En anders gaat de AEG Caddy ingericht worden als slaapplek.
GJ

Back