Wedstrijddata F5B 2011

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
De kalender is rond.

http://www.f5b.nl/

Hieronder de F5B wedstrijddata voor 2011:

23 april Dalfsen http://www.rmf-friendship.nl/
19 Juni Leiden http://www.leidscheluchtvaartclub.nl/
9 juli Nuth http://www.thermiek58.nl/
6 augustus Wijk en Aalburg http://www.mvaalburg.nl/
3 september Zeewolde http://www.gooieneemlandvvm.nl/

2 wedstrijden tellen mee voor de BeNeLux cup.

Hieronder staan de data en lokaties.

22 Mei BE Thumaide
9 Juli NL Nuth
6 Aug NL Wijk en Aalburg
18 Sep BE Kortrijk


De Beneluxcup is een leuke manier om kennis te maken met onze mede-F5Bérs van over de grens. En om te kunnen genieten van de glooiende omgeving en de "chien-chaud" (...ja hot-dog ) en andere Belgische lekkernijen.

Van de 4 georganiseerde wedstrijden zullen de beste 3 tellen voor de BeNeLux cup.
De resultaten zullen gepubliceerd worden op de F5B.nl website.
Iedereen is van harte welkom om een rondje over de grens te komen vliegen.
Heb je interesse zou het leuk zijn als je dat in dit draadje laat weten, kunnen we de Belgische vrienden vast voorbereiden op onze komst .



We zoeken nog mensen die mee willen helpen bij de wedstrijden, rakken bezetten en helpers/tijdwaarnemers voor de vliegers...



Grts Gert-Jan
 
Laatst bewerkt:
Jos, de zon staat meestal boven je hoofd, in de lucht en rond 12 uur in het zuiden....
Als dat niet zo is dan ben je op een andere planeet of er is iets mis met je horloge.

Even serieus, bij de vorige wedstrijd had niemand last van de zon, zal dus nu ook wel niet zo zijn.
De hoogspanningsmasten staan ook ver genoeg, 250-275 meter van de piloot, heeft ook niemand last van gehad.
Ik ben de vrijdag voor de wedstrijd op het veld, eventueel kan het parcours gedraaid worden.
Hotel heb ik net geboekt, ik zal ook het restaurant even mailen dat ze weer mooie dames in moeten huren...

GJ
 
Ok ok, ik vraag het maar. Want je weet hoe ik over Stompetoren denk.

Zal zien wat mogelijk is.

;)

P.s. misschien de RW4 invliegen?
 
Jos,
dat filmpje heb ik geschoten. We hebben een prachtig veld, maar helaas moeten we die per 1 april inleveren. Waar we daarna gaan vliegen is nog niet 100% zeker.
Ik kan eens een balletje opgooien maar verwacht er niet teveel van...
 
ons veld gaat maandag op de schop. Ze gaan dan beginnen met de rode klei eruit te halen voor de productie van dakpannen. Maar niet getreurd, we schuiven een klein stukje op en als ze klaar zijn hebben we over een half jaar weer een heel nieuw vliegveld op de originele plek.
De tijdelijke locatie is groot genoeg om te vliegen. Ik moet alleen nog even kijken maandag of ze de klei in depo gaan leggen of direct afvoeren. Als hij in depo gaat dan komt er weer een berg naast ons veld te liggen.
 
Theo, ik zit voor werk de komende maanden in Brabant en later 2 weken in een hotel in limburg, dus ik kom wel een keer aanwaaien, met model, tijdens werktijd...
Dat heet gesponsord vliegen..


GJ
 
Bel me van te voren even, dan weet je tenminste zeker dat ik vrij ben.

Ik moet toch maar weer eens een rondje gaan vliegen met de siren. Nu vooral indoor vliegen.........
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het geeft ook heel goede zonnebrillen waarmee je direct in de zon kan kijken en er nog steeds geen last van hebt. Kijk eens hier Untitled Document voor die brillen. De lijnvliegers gebruiken die veelvuldig en als ik mij niet vergis heeft Luc ook zo een bril in gebruik.
 
We hebben afgelopen seizoen wat wedstrijden gevlogen in NL, Belgie, en Duitsland en er is altijd wel wat. Of dat nou de zon is die ergens in het rak hangt, moeten landen op een postzegel, extreme turbulentie in landingsgebied, scheve rakken, windrichting waardoor je eigen door de rakken wilt landen, obstakels/bomen in de vliegrichting, rakken die spontaan omvallen, of dat er onregelmatig gedrukt wordt op de rakken.

De organisatie doet zijn best en optimale situatie neer te zetten voor de deelnemers, binnen de mogelijkheden van een veld. Het zal je verbazen hoe beperkt de mogelijkheden zijn als je met alles rekening moet houden (obstakels, verboden vlieggebieden, zon, wind etc). Uiteindelijk zijn de omstandigheden voor iedereen hetzelfde en zul je daar mee om moeten kunnen gaan.

Handig om te onthouden wanneer deze 1e wedstrijd valt: 23 April valt in het paasweekeind.

Groet,
Gerben
 
Tjeming, naar Odoorn wordt 3,5 uur in de auto enkele reis......... Dat wordt denk ik slapen in de bus.........
 
Bas,

We willen zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met F5B.
Onder andere via het forum, ook door de wedstrijden zoveel mogelijk op "nieuwe" velden te organiseren. De Leidse is de eerste nieuwe locatie voor dit jaar, zoals GJ al heeft laten weten wordt er nog gewerkt aan de andere locaties. Hopelijk kunnen we dit jaar veel op nieuwe locaties vliegen, en zo nog meer mensen enthousiasmeren voor de F5B.

Groet,
Gerben
 
Gerben,
Maakt mij totaal niet uit. Het een kwestie van bijtijds inplannen, anders lukt het niet meer in verband met aanstaande activiteiten op de OLC.
Of de locatie van invloed is op het kennismaken. Zal vooral een stukje communicatie zijn.
Wat Theo ook zegt... 3,5 uur tuffen is een beste tijd. Geld voor mij ook. Het is hier ook zo een uitgestekte toendra... zag laatst weer een reetje struinen...
Beetje centraal gelegen is altijd handig voor alle windstreken.
That's all!
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Back
Top