Wedstrijden F3K in Nederland

Om ervoor te zorgen dat er "echte" F3K wedstrijden gehouden kunnen worden in Nederland. Ben ik opzoek naar vrijwilligers die van F3K een sport willen maken. Houd er rekening mee, voordat je je aanmeld, dat dit tijd gaat kosten (en zeer waarschijnlijk (reis)geld).
Maar houd er ook rekening mee dat je lid zult moeten worden/zijn van de Knvvl. En mits je meewilt doen aan de F3K wedstrijden, je ook over een sportlicentie zult moeten beschikken.

Ik ken de weg niet, maar weet wel waar ik heen wil. En zie dan ook al 2 belangrijke punten:

Het eerste wat we zullen moeten doen, is F3K op de agenda te krijgen bij de Knvvl (subcommisie RB zweef). Met als doel om in 2007 een NK-F3K te kunnen organiseren.

Het tweede punt, is waarschijnlijk een nederlands F3K reglement.
Een (voorlopig) nederlands F3K reglementhebben we al, deze is beschikbaar op http://www.f3k.nl/reglement.htm

Dus wil je meehelpen om van je DLG hobby, een sport te maken. Meld je dan bij mij aan.

Volgens mij heeft Theo al acties ondernomen richting de Knvvl. Informeer eens bij hem.

Ik help Theo al bij het 'onderhoud' van http://www.f3k.nl en wil in dat kader graag meehelpen. Ik heb meer kennis van HTML dan van vliegen (nog wel :wink: )

Een sportlicentie? Da's toekomstmuziek. Eerst maar eens gewoon leren vliegen.

Leon

Er was een nederlandskampioenschap f3k, maar het animo was veel te laag. Ik weet bijna zeker als je "knvvlsport" een PB stuurt hij je een heel eind op weg kan helpen.......

Er was een nederlandskampioenschap f3k, maar het animo was veel te laag.

ha die Jeroen,

Dat klopt helemaal van dat NK. Dat was namenlijk in 1999 met een man of 10 -12 meen ik me te herinneren. de eerste NK was Bas B.
Daarna is er niets meer gebeurd; waarom is een ander verhaal....

Arno

@Arno,
Super, je hoort van mij.

@Wubbe
Je hoeft niet persé aan de wedstrijden mee te doen, als je wilt helpen om een F3K wedstrijdklasse in het leven te helpen :) Hulp op het webvlak is natuurlijk ook welkom ;)

@jeroens
Ik heb volgens mij genoeg "leads" om de volgende stappen te ondernemen. Maar wil voorkomen dat het "mijn" wedstrijdklasse gaat worden. Vandaar dat ik wat draagkracht/hulp zoek om de F3K-NL verder vorm te geven.

@ eric

Dat gaat de goede kant op :D ik waardeer je inzet maar ik kan je zelf niet helpen met het grote organiseren vanwege mijn leeftijd etc.

groeten martijn

@Martijn

Ik verwacht niet dat jij het hele land gaat afreizen om te helpen. Maar er zullen vast taken komen die jij wel kan doen. Als je wilt helpen, kun je gewoon aangeven dat je geen eigen vervoer hebt (en dat je pas 16 bent). Maak je geen zorgen, als je alleen al aangeeft dat ik ook namens jouw mag spreken, helpt dat al weer een heel stuk :)

Dus meld je aan...

oki, beetje net als martijn geld het ook voor mij dus :D

Mijn steun heb je zeker en ik zal doen wat ik kan, vooral nu het 1e jaar zal het niet veel zijn....

mijn steun heb je ook, een jammer genoeg ook op de zelfde manier als martijn.
maar ik vind het een heel leuk initatief!
super

Ik denk dat de meeste DLGers het mooi vinden als er een NL-kampioenschap komt(kijk maar naar de Poll) :D en ik denk dat als er genoeg animo voor is het ook wel zover komt dat er een soort van kampioenschap onstaat. Ik doe in ieder geval mee! heb al even met pappie overlegd :wink:

lees maar af aan de DLG meeting hoeveel animo er is voor een apparte wedstrijdklasse

aukesupereend zei:
lees maar af aan de DLG meeting hoeveel animo er is voor een apparte wedstrijdklasse

Bij een meeting gaat het vooral om het uitwisselen van ervaringen. Bij een wedstrijd gaat het om de competitie. Hoewel het een het andere niet uitsluit, ligt het aandachtsvlak toch ergens anders. Maar alle beide zijn leuk om te doen, natuurlijk.

Bij een meeting gaat het vooral om het uitwisselen van ervaringen. Bij een wedstrijd gaat het om de competitie. Hoewel het een het andere niet uitsluit, ligt het aandachtsvlak toch ergens anders.

Als ervaren wedstrijdvlieger durf ik te stellen dat ook bij wedstrijden volop ervaringen worden uitgewisseld. Dit is a. bijzonder leerzaam en b. zorgt ervoor dat het nivo konstant opgekrikt wordt....
Nu klinkt dit laatse misschien een beetje "streberisch" maar willen we niet allemaal het beste uit onze modelvliegaktiviteiten halen, zo lang mogelijk vliegen en zo safe en hoog mogelijk gooien .......

Arno

De animo om mee te helpen blijft een beetje achter. Misschien ligt dat aan mijn vraagstelling en misschien ook niet :oops:

Misschien moet ik het verdelen in 3 soorten, zodat de grens tussen "alles" en "niets" wat ruimer is.

1) Aktief vrijwilliger om het F3K te promoten en mogelijk te maken in Nederland. Werkzaam vanuit het kernteam F3K ontplooi je aktiviteiten met als doel F3K in Nederland. (natuurlijk, kun je dan ook zelf nog vliegen)

2) Re-Aktief vrijwilliger om het F3K te promoten en mogelijk te maken in Nederland. Je kunt gevraagd worden om als vrijwilliger iets te doen op wedstrijddagen denk hierbij aan een dagtaak (bv scores bijhouden/berekenen of bij je eigen/buurt club iets te vertellen over F3K) (natuurlijk, kun je dan ook zelf nog vliegen)

3) Passief vrijwilliger, kleine korte taken (bv, westrijdformulieren ophalen bij de vliegers) uitvoeren tijdens wedstrijddagen (natuurlijk, kun je dan ook zelf nog vliegen)

Het lijkt misschien een slechte personeelsadvertentie, maar ik wil voorkomen dat we als kernteam F3K-NL straks bij de knvvl komen en geen achterban hebben (op papier)
Als we bij de Knvvl komen, met 2 aanspreekpunten (type 1) en een handvol (type 2) en een heleboel ( :) ) type 3 maakt ons een stuk geloofwaardiger en daadkrachtiger.
Type 1 is minimaal bezet, maar kunnen we mee vooruit.

En je bent vrijwilliger, dus moet je vliegtuig nog repareren kun je gewoon NEE zeggen. Het gaat erom dat we een lijstje hebben met personen die F3K een warm hart toedragen en willen meehelpen om de wedstrijd te doen slagen.

Dus kom op, meld je aan!!

Eric,

Voor "handjes"en promotie van het F3K gebeuren in Nederland kun je me altijd benaderen natuurlijk. Met de jaarlijkse DLGmeeting en de site f3k.nl ben ik qua promotie volgens mij al aardig aktief.
Ik heb -en daar doen wilde verhalen de ronde over op dit forum- vorig jaar kontakt gehad met Peter Zweers en Peter Keim (KNVvL) om eens te kijken, en niet meer dan dat, wat er bij komt kijken om een heus NK te organiseren. Het aantal potentieële deelnemers was nog te gering en daarom is het dit jaar bij de meeting gebleven en is de nadruk op het promoten komen te liggen. Om aktief zitting te nemen in het F3Kteam binnen de KNVvL met als gevolg het bijwonen van vergaderingen e.d. heb ik geen interesse. Meedenken, handjes of kleine deeltaken zijn geen probleem.
Er kan natuurlijk ook van alles op de site geplaatst worden!!

Also als aktiv Aktief vrijwilliger is een beetje moeilijk vanuit duitsland maar op een wedstrijd kan je me rustig ergens voor indelen.

CU henk

Kijk daar heb ik iets aan, mensen die wat willen doen voor de sport.
Bedankt en reken maar dat ik jullie weet te vinden als ik iemand nodig heb. Persoonlijke voorkeuren en wensen proberen we rekening mee te houden. Als vrijwilliger kun je altijd NEE zeggen, alleen als werknemer is dat wat moeilijker ;)

@Theo
Is het mogelijk iets op de site te plaatsen over het in ontwikkeling zijn van de wedstrijdklasse F3K-NL? Misschien een kort nieuws item.

Is het mogelijk een F3K.nl email account te krijgen? Een gewoon mail-forward account is al genoeg.

En wat er in het verleden is gebeurd of juist niet. Of juist wel, maar anders begrepen door de andere partij. Maakt mij niet zoveel uit en hoop dat anderen daar net zo over denken. DUS.....

Goed bezig Erik :).

Net wat henk trouwens ook zegt. Voor/op een meeting/wedstrijd mag je me best ergens voor indelen. áls ik er ben, dan help ik graag mee.

Back