Wedstrijden met offroad mini's!

Wie wil er wedstrijden rijden met zijn offroad mini?

• Total voters
    22
  • Poll closed .
Welnu, dames en heren. Het onderwerp lijkt me duidelijk.
Ik ben een redelijk nieuwe gebruiker van dit forum, en met veel genoegen heb ik al diverse uren doorgebracht met het doorlezen van het miniRevo draadje (de 300 pagina mijlpaal is nog niet gehaald, maar het scheelt niet veel), en ik heb mijn minirevo inmiddels een half jaar.
Ik vind het een fantastisch ding om mee te rijden!
Ik heb er ook 2 wedstrijden mee gereden inmiddels. Bij MAC Vlijmen, in de manege in Rosmalen. Bij gebrek aan competitie van zijn eigen formaat, mocht mijn Revootje meerijden in de 2WD shortcourse.
Eerlijk is eerlijk, ik kwam uiteindelijk niet lekker mee met de grote jongens, maar ik heb een hoop schik gehad!
Wat mij vervolgens brengt tot de volgende vraag.
Ik weet dat er weinig te doen is in deze klasse. Zijn er uberhaupt minirijders (miniRevo, minislash, 1:18 Losi truckjes enzo), die het leuk vinden om eens een wedstrijdje te rijden?
Als er genoeg mensen zijn die willen, kunnen we met zijn allen vast wel een club overhalen om een extra klasse te starten op hun wedstrijddagen.
Arjan was ook zo soepel om me mee te laten rijden, waarvoor mijn dank, maar het is natuurlijk mooier om te rijden tegen auto's in het eigen formaat.

En wat betreft het rijden zelf: inderdaad, met zo'n kleintje op een 1:10 baan rijden is een uitdaging op zich. Maar, de eigen baan van MAC Vlijmen, bijvoorbeeld, is een leuke baan om te rijden met de mini! Ik heb daar gisteren nog gereden, samen met een Slashrijder met een rooie Proline kap (ben zijn naam ff kwijt), en ik kwam best lekker rond!:cool:

Denk nou niet: ik heb nog nooit een wedstrijd gereden, ik heb de ervaring niet, enzovoort en zo verder, maar ga gewoon voor de gezelligheid en de ervaring. Je kunt beter zo denken: er zit er vast wel eentje tussen die nog beroerder rijdt dan jij! Met die gedachte praat ik mezelf altijd moed in.

Dus! Wie o wie? Het wordt vast gezellig!

Ik kan beamen dat het rijden met zo'n kleintje op de baan van Mac Vlijmen een hele uitdaging is, want ik was er gisteren ook en heb even Jan zijn revotje mogen proberen. Ja ik ben dus diegene met rode proline kap:)

Ik vind het een leuk idee, al denk ik dat er nu wel een discussie gaat komen over het tekort aan tijd op wedstrijd dagen. Maar ook hiervoor zal vast een oplossing te vinden zijn bij genoeg interesse. Ook al heb ik geen mini rc wagen, toch ben ik voor een aparte mini klasse. Dat is het leukst voor de mensen die er een hebben.

Ha Robin!

Leuk dat je reageert. Je hebt misschien wel een punt, maar dat is van later zorg. Eerst maar eens zien dat we een clubje bij mekaar krijgen, en dan kijken we wel verder. Eventueel kunnen we dan onder mekaar iets organiseren...

Er zijn er al 3!

Vandaag nog gereden op vlijmen wat een lekker weer hè!! Ja hoor ik heb een paar mini's en wil graag mee rijden in een 1:16 slash wedstrijd!

Kijk...het begint al wat te worden met het 1:16 clubje:)

heerlijk weer vandaag ja. Morgen in de namiddag ben ik er weer als het ff meezit samen met slashbasher...

Nounounou, slechts 1 dag verder en nu al 10 reacties, en 100% score!
Wat een feest. Ik gaat maar eens voorzichtig peilen naar de mogelijkheden bij de verschillende NL clubs.
Eigenlijk moet het aantal aanmeldingen nog een beetje groter zijn om een heat vol te krijgen. Zoals Barefoot zegt, als je kunt ben je erbij! De kans dat we een datum kunnen vinden dat ook daadwerkelijk iedereen kan, is niet heel erg groot.
Maar. Ik ga ermee aan de slag!

Die aanmeldingen komen vanzelf wel .
Het is pas 1 dag oud.
Er zijn genoeg mensen hier op het forum met een merv of een slashje.

Heb alleen 1 twijfel komen de 1/18 wel met de 1/16 mee?
De 1/18 zijn echte minis.
De merv is tog zeker wel een stuk groter.
Met een stuk meer power/puch denk ik op een baan.

Hoi Michael,

Daar heb je een punt. Mijn eerste gedachte is om toch maar zoveel mogelijk rijders bij mekaar te krijgen, en als er genoeg van een specifiek type/ schaal zijn, dan kun je opsplitsen.
Een organiserende club probeert toch zijn heats zoveel mogelijk vol te krijgen op een wedstrijddag. Dus, dat is helemaal afhankelijk van wie er uiteindelijk met wat voor een rijtuig op komt dagen!

1/18 is top

hallo kleine jan.
ik heb je de laatste keer in rosmalen zien vliegen met je 1/18.
je ging als een kanon rond ,maar het was wel een ongelijke strijd.
maar je moet eens met arjan babbele er zijn zover ik weet minstes 7 man bij de club met een 1/18.
ik ben al minstens 15 jaar lid en heb het al vaker aangekaart om een extra klasse te maken voor de 1/18.
het is ook een leuke beginers klasse (goed koop).
mischien kun jij iets voor elkaar krijgen.
ik hoop dat het je lukt als buiten stander.
wie weet mischien de volgende wk rosmalen 1/18 klasse,zo ja ben ik er bij.

Ik heb (nog) geen 1/16 of 1/18 wagentje.

Dat er geen wedstrijden zijn met die klasse is de reden dat ik een 1/10 slash heb.

Wanneer er wedstrijden/banen komen in deze klasse komen dan koop ik er ook één.

Maare welk wagentje is nu veruit favoriet hier?

Laatst bewerkt:
Slash

..met een Slash 1/16 op mach indoor/ off road, een leuke baan en qua formaat/ lay out lijkt hij wel gemaakt voor 1/16's/ 1/18's. MVB Bergschenhoek, outdoor off road. Meer stuurmanskunst nodig ivm met de kuilen maar met allemaal 1/16's/ 1/18's hebben we allemaal dezelfde handicap, als het straks het mooie er aan komt een leuke baan op een prachtige lokatie.

OKee dan. Er staat een wedstrijd speciaal voor onze mini's op de kalender!
En wel bij MAC Vlijmen, op 17 juli. Check de site maar, dan kun je het zelf zien op de wedstrijdkalender!
Het heeft nu nog geen zin om te praten over splitsen in 1:16/1:18, eerst maar eens zien wie er daadwerkelijk op komt dagen!
Ik ben nog bezig met andere clubs, en als we het voor mekaar krijgen om meerdere wedstrijden te rijden dit jaar, zal ik een overall klassement in mekaar fabrieken eind van het seizoen! Een wall of fame, zeg maar!

heb hier ook nog een lrp shark en een mini erevo, moest er eens een wedstrijd georganiseerd worden rij ik zeker mee. is eens iets anders dan de 1/10 wedstrijden :)
vind het wel ferm hoe ze in engeland met de lrp sharks/ duratraxx vendeta/ ftx blaze.. rijden gewoon een indoor hal met wat jumps enz.
spijtig dat dat hier in belgie niet is .

Heren (en dames?),

De datum van 17 juli is door MAC Vlijmen geprikt, maar is geen harde datum. Is er iemand die liever een andere datum heeft? Geef het door!

Back