Wedstrijdinformatie 2011

Hi scalefans,

Als gloednieuwe voorzitter van de subcommissie schaal open ik een draadje dat bedoeld is voor alle wedstrijdinformatie. Primair hoop ik op die manier de wedstrijdvliegers goed en zo op tijd mogelijk van informatie te voorzien en anderzijds hoop ik het wedstrijdvirus (zonder verdere gezondheidsrisico's) op jullie over te brengen.

Natuurlijk zijn er veel KNVvL leden die rechtstreeks hun info op de betrokken site KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina kunnen vinden, maar er zijn ook andere gelegenheden waar men wedstrijden organiseert.

Dit even als de start, waarbij ik hoop dat er veel reacties zullen komen.

Bert

Hi scalefans,

Wedstrijdagenda 2011:

1e wedstrijd op zondag 15 mei a.s. bij de BLC in Hulten.
Hier wordt de Beneluxcup en het nationaal kampioenschap F4C en Sportschaal gevlogen. Hierbij worden de F4C modellen statisch beoordeeld.
Info vlieglocatie Brabantse Luchtvaart Club

2e wedstrijd op zondag 19 juni a.s. op vliegveld Valkenburg.
Hier worden het nationaal kampioenschap F4C en de sportschaal gevlogen. Hier wordt alleen gevlogen en dus geen statische beoordeling.
Deze wedstrijd zal, als alles doorgaat, een bijzonder karakter gaan krijgen. Vorig jaar hebben we daar een try-out gehad samen met 3-D helivliegers. Dit jaar zijn er uitgebreidere plannen. Nadere info volgt.
Info vlieglocatie Welkom bij de Leidsche Luchtvaart Club!

3e wedstrijd op zondag 21 augustus in Genk België.
Hier wordt de Beneluxcup en het nationaal kampioenschap F4C en Sportschaal gevlogen. Hierbij worden de F4C modellen statisch beoordeeld.
Info vlieglocatie

4e wedstrijd zo mogelijk op 18 of 25 september op nader te bepalen locatie.
Hier worden het nationaal kampioenschap F4C en de sportschaal gevlogen. Hier wordt alleen gevlogen en dus geen statische beoordeling.
Info vlieglocatie
Hier hebben we aanvragen voor lopen nadat Aeria Leeuwarden in vergadering heeft besloten dit niet te willen organiseren.

Dit seizoen is er ook een try-out voor een aanvullende klasse F4H. Met name bedoeld om zwaardere vliegtuigen een kans te geven ook wedstrijd ervaring op te doen. Met name wordt er nu gedacht aan de jet-masters, die ook door Nederlanders bezocht gaat worden. Gerald zal zich wel melden met nadere info hierover. Als dit slaagt hebben we er volgend jaar een extra klasse bij.

Groeten,

Bert

Beste mensen,

Bedankt voor de aanvullingen.
Nu kan men geen verhaal meer bedenken om niet naar de wedstrijden te komen.

Groeten,

Bert

Dit seizoen is er ook een try-out voor een aanvullende klasse F4H. Met name bedoeld om zwaardere vliegtuigen een kans te geven ook wedstrijd ervaring op te doen. Met name wordt er nu gedacht aan de jet-masters, die ook door Nederlanders bezocht gaat worden. Gerald zal zich wel melden met nadere info hierover. Als dit slaagt hebben we er volgend jaar een extra klasse bij.

Groeten,

Bert

Dat klopt, op mijn verzoek zal inderdaad op nationaal niveau voor het eerst de klasse F4G uitgeprobeerd worden. (...en niet F4H zoals Bert aangav maar ikzelf ook dacht...tis allemaal nie zo makkelijk....:hammer:)

F4G is een vrij nieuwe klasse op internationaal niveau en is al op meerdere grote evenementen met succes georganiseerd naast de standaard F4C wedstrijd.

Wat is die nieuwe klasse dan?
Eigenlijk bijna hetzelfde als F4C maar dan voor large-scale modelen. Gewicht is niet meer limiterend behalve dan nationale aeroclub restricties, dus 25kg mét brandstof. Vroeger had je ook officieuze F4C-large klasse maar is een paar jaar geleden afgesloten, nu dan opnieuw F4G.

Waarom in nederland?
Omdat er op nationaal niveau geen mogelijkheid is om met grote modelen te strijden/oefenen voor nadere contesten. Daarnaast bied ik hiermee de jet klasse een mogelijkeid om te proeven en kijken naar competitie. Dit jaar vindt bijvoorbeeld de jetworld masters 2011 plaats te Dayton, amerika maar deze jongens kunnen nergens uit de voeten in NL om eens wat competitie te oefenen. Los daarvan zijn alle grote modellen die niet in F4C passen welkom!

Ik hoop ook dat er steeds meer en meer betonbanen bij komen zodat we ook aan die wens kunnen voldoen. Helaas zit Leeuwarden er dit jaar niet bij (hopelijk volgend jaar?) maar we kunnen rekenen op voormalig basis Valkenburg en waarschijnlijk nog een nader te noemen veld maar daar komen we later op terug.

In het turbine forum heb ik er een uitgebreider verhaal in gezet, voor jet geinteresseerden zie ook: [129144] jet-schaal-wedstrijden-nederland-f4g-jwm-dayton-2011-a

Dusss......, wie komt?? :D

Groetjes,
Gerald

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraagje komt deze F4G klasse ook mee met de beneluxcup naar Genk ??
Groetjes
ps had ook alzoiets gelezen op jetforum

Een vraagje komt deze F4G klasse ook mee met de beneluxcup naar Genk ??
Groetjes
ps had ook alzoiets gelezen op jetforum

Hoi Erik,

Wat mij betreft wel, maar voor de duidelijkheid: we hebben dit nog niet met de Belgen kortgesloten.
De subcommissie heeft volgende week overleg en dit zal dan ook een bespreekpunt zijn.

Bert

Hoi Erik,

Wat mij betreft wel, maar voor de duidelijkheid: we hebben dit nog niet met de Belgen kortgesloten.
De subcommissie heeft volgende week overleg en dit zal dan ook een bespreekpunt zijn.

Bert
Ik denk dat het geen enkel probleem hoefd te zijn, de regels zijn gelijk en daarmee ook de formulieren dus er hoefd niets extra's geregeld worden. Zodoende kunnen we er zelfs een "open" kampioenschap van maken zodat het ook niet uitmaakt waar je vandaan komt. Maarrrr, da's aan de voorzitter ha ha ;).

Grt,
Gerald

Ik denk dat het geen enkel probleem hoefd te zijn, de regels zijn gelijk en daarmee ook de formulieren dus er hoefd niets extra's geregeld worden. Zodoende kunnen we er zelfs een "open" kampioenschap van maken zodat het ook niet uitmaakt waar je vandaan komt. Maarrrr, da's aan de voorzitter ha ha ;).

Grt,
Gerald

Het gaat niet om de wedstrijd zelf dat lukt wel, maar we zijn daar te gast en komen dan met heel veel extra :cool: vliegers en daar moeten ze wel op berekend zijn. Ook moeten we aan prijzen denken en zo.
Wat goed zou zijn is dat we n u al een beeld krijgen van geïnteresseerden zodat we de zaken concreet kunnen maken.
Dus heren of dames F4G vliegers meld u nu aan, dan kunnen wij aan het regelen.

Bert

Hi scalefans,

Nog weinig berichten gezien voor deelname aan de F4G afdeling, hopelijk komt dat spoedig.

We hebben alvast in de subcommissie verschillende zaken besproken en we hebben in elk geval besloten om voor de wedstrijden voorinschrijvingen te vragen. Dit heeft te maken met de aanschaf van prijzen, zodat we niet overhouden als er maar één of twee deelnemers aanmelden.
Dit geldt voor alle klassen, dus sportschaal, F4C en F4G. Als jullie nog mensen kennen die niet het forum bezoeken dan gaarne deze mensen op de hoogte brengen.

We willen ook proberen om via dit forum beslissingen door te geven over het weer. M.a.w. als het weer heel slecht lijkt te worden dan kunnen we het beste een wedstrijd van tevoren afblazen in plaats van de deelnemers eerst te laten reizen.

Er is nog geen definitieve datum en plaats bekend voor de wedstrijd in september. Zodra dit bekend is volgt een mededeling.

Groeten,

Bert

Hi scalefans,

Nieuws van het wedstrijdfront.

De laatste wedstrijddag voor Sportschaal, F4C en F4G staat nu gepland op 25 september a.s. We zijn dan te gast bij Modelvliegclub De Brik op Deelen.
Helaas kunnen hier geen jets meedoen i.v.m. de afspraken die de club heeft met de Koninklijke Luchtmacht.
De club probeert in overleg tot andere afspraken te komen. Mocht dit tot wijzigingen leiden, dan horen we dat.

De voorbereidingen voor 19 juni zijn zodanig dat daarover nieuws geventileerd kan worden::banana:
Deze dag zal in het teken staan van de Dutch Nationals. In Engeland kent men al jaren een dergelijk evenement waar zich duizenden bezoekers melden. In Nederland moet dat natuurlijk ook gaan gebeuren.
Diverse disciplines zullen in wedstrijdverband deze dag invullen. Het gaat dan op F3J zweven; F5B zweven (zeer spectaculair); Pylonracen in de Quickie-klasse; Modelpara's, die nu vallen onder de subcommissie schaal en natuurlijk de schaalklassen Sportschaal; F4C en F4G.
We hopen op veel deelnemers en natuurlijk bezoekers.:razz:

Groeten,

Bert

Ik heb zelfs gelezen dat ze een Wereld Record poging willen gaan doen.:banana:
Jammer, dat het niet bij de deur is. (en valt ook samen met berenvliegen in Weert)
Een praktische vraagje (uit interesse) hoe gaat dat gebeuren met de Frequenties (alleen 2,4 :wink:) ??

He Eric,

Goed op de hoogte lijkt het. De wereldrecordpoging is inderdaad besproken, maar nog niet rond. Als dat zo is dan publiceer ik dat z.s.m.

Voor wat betreft de frequenties: De 2,4 is natuurlijk geen probleem en als het om de 35 Mhz gaat zullen we de mogelijkheden van een verdeling onderzoeken. Dit is allemaal in ontwikkeling, maar er wordt aan gedacht.

Groeten,

Bert

Hi scalefans,

Een antwoord op de reactie van Eric levert tegelijk een vraag op.
Het frequentie verhaal hebben we besproken en de vraag is de volgende:

Willen diegenen, die dit forum bezoeken en dit dus lezen, reageren als ze van plan zijn mee te gaan doen op 19 juni op MVKValkenburg. Graag een reactie met vermelding van de te gebruiken frequentie. Natuurlijk geldt dit alleen voor de 35 MHz dus als je 2,4 GHz gebruikt hoef je niet te reageren.

Voor ons is wel van belang te weten wie er dit jaar met de sportschaal, de F4C en de F4G mee gaan doen. Als je dat niet op het forum kwijt wilt, stuur me dan even een PB-tje.

Hopelijk komen er veel reacties. :cool:

Groeten,

Bert

Hoi,

Ik ben van plan weer mee te doen met sportschaal (de WACO krijg ik echt niet op tijd af!), ook op 19 juni. Ik vlieg op 35MHz, kanaal 78 maar dit kan ik aanpassen als het nodig is zonder kristallen.

Hi scalefans,

Bedankt Kim, je staat genoteerd.
Hopelijk hebben al die andere deelnemers 2,4 want anders loop het nog niet storm.

Op onderstaande link vind je het gewijzigde nieuwe reglement, nodig voor een goede wedstrijdvoorbereiding.

KNVvL Modelvliegsport - Downloads

Succes met het voorbereiden en hopelijk zien we veel mensen die er eerder nog niet waren.

Groeten,

Bert

Back