Wedstrijdinformatie 2012

Zo nu tijd voor een barrel roll.

377937.jpg

377938.jpg

377939.jpg

377940.jpg

377941.jpg

377944.jpg

377945.jpg

377946.jpg

377947.jpg

377948.jpg

377949.jpg

377950.jpg

377951.jpg

377952.jpg

377953.jpg

377954.jpg

377955.jpg

377956.jpg

377957.jpg

377958.jpg

377959.jpg

377960.jpg

377961.jpg

377962.jpg

377963.jpg

Jawel er komen er nog meer.

Ton

Uiteraard ook effe een plaatje van de Beech van Gerard.

377964.jpg

377965.jpg

Misschien wel de laatste keer in deze kleuren op de wedstrijd een makover is op komst.

377966.jpg

377967.jpg

377968.jpg

377970.jpg

377971.jpg

377972.jpg

377969.jpg

377973.jpg

377974.jpg

377975.jpg

377976.jpg

377977.jpg

377978.jpg

377979.jpg

377980.jpg

Iets te ver ingezoomd.

377981.jpg

377982.jpg

377983.jpg

377984.jpg

377985.jpg

Oeps pech luchtdruk weg toch even schrikken, gelukkig viel de schade mee.

377986.jpg

377987.jpg

377988.jpg

377989.jpg

377990.jpg

377991.jpg

377992.jpg

377993.jpg

377994.jpg

Zo effe wegzetten maar heb er nog een paar.

Ton

Zo en dan nu de laatste plaatjes

377997.jpg

377998.jpg

377999.jpg

Zo dat waren ze en dan nu maar hopen dat er volgend jaar nog meer schaalvliegers de stap durven te maken naar het schaalwedstrijdvliegen.

Ton

Mooie foto`s Ton, bedankt daarvoor.

Jammer van het neusje van Gerald dat wordt weer even een touch up klusje.

En is de uitslag al bekend?

Grt,
Berto.

Als deelnemer die zijn carbon prop tegen de grond aan kreeg, en dus helaas niet heb kunnen vliegen ben ik ook benieuwd naar de uitslagen! De mooie foto's hebben we al!

Hoi Ton,

Als je nog wat mooie foto's hebt, die nog niet op het Modelbouwforum staan, dan graag mailden. Vervolgens plak ik ze dan in het verslag en is de zaak weer compleet.

Bert

Vooraankondiging vliegervergadering

[FONT=&quot]Hi scalefans,[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot] Alle vliegervergaderingen 2012-2013 zullen worden gehouden op zaterdag 12 januari 2013 in het voorlichtingscentrum van het[/FONT]

[FONT=&quot]Bouw & Infra Park[/FONT]

[FONT=&quot]Ceintuurbaan 2[/FONT]

[FONT=&quot]3847 LG Harderwijk.[/FONT]

[FONT=&quot]Het aanvangstijdstip is 10.00 ’s ochtends.[/FONT]

[FONT=&quot]Uiteraard wordt daar ook gesproken over het schaalvliegen.[/FONT]

[FONT=&quot]De agenda wordt eerdaags gemaakt en verstuurd.[/FONT]

[FONT=&quot]Groeten,[/FONT]

[FONT=&quot]Bert
[/FONT]

Gefeliciteerd Kim en Han met respectievelijk de eerste en de tweede plaats overall!! Zag gisteren de uitslagen in de Modelvliegsport. Kijken of ik volgend kaar een plekje omhoog kan kruipen!!

Bedankt, en jij ook gefeliciteerd, want ik zag dat jij ook in de lijst staat met je derde plaats! (Alleen jammer dat je naam verkeerd geschreven is.)

Hi scalefans,

Hierbij de link waar jullie de agenda van de vliegersvergadering en andere bijzonderheden kunnen vinden:

Subcommissie Schaal

Natuurlijk was die link al bekend, maar ter herinnering nog maar even extra.

Fijne jaarwisseling en alvast een heel mooi vliegjaar in 2013.

Groeten,

Bert

Hallo mensen, ik weet niet of iemand de discussies meegekregen heeft in het kunstvluchtdraadje. Het gaat erover hoe je voldoende interesse houdt in deelname aan wedstrijden. Een mogelijkheid is het eenvoudige wedstrijdprogramma (vroeger RC3, nu F3A-C) te scheiden van de B vliegers (vroeger RC2). Daarmee komt op zo'n wedstrijddag dan wel ruimte vrij. Dan kunnen we allemaal eerder naar huis maar misschien ook wel leuk om te combineren:

Nou even schakelen......

We hebben van gedachten gewisseld over hoe interesse te krijgen voor deelname aan F3A vliegen, met de nadruk op weer interesse krijgen voor het F3A-C (oude RC3). De gedachte hierbij dat als eenmaal die interesse er is mensen gaan doorstromen naar de B en A niveau's. Het is denk ik nu aan de subcommissie om dit vorm te geven. Een mogelijkheid is het lokaal maken van het C-vliegen met eventueel een centrale finale.

Als B en C vliegen is gescheiden is kun je je afvragen wat je met de ontstane ruimte wilt doen op een B-wedstrijd. Een volgende vraag is namelijk hoe je het B vliegen interessant houdt. Niet iedereen kan/zal/wil doorstromen naar de A.
Qua programma wisselt dit al elke twee jaar.

Zelf dacht ik bijv aan het combineren met een wedstrijd schaalvliegen. Ik heb eens in hun draadje gekeken en ik krijg de indruk dat dit goed te combineren is. Tijdens de static beoordeling vliegen bijv de F3A vliegers. Je kunt dit eens proberen voor 1 wedstrijd in een seizoen.

Andere ideeen?

Volkert

Hier de discussie:

hoe-mensen-te-enthousiasmeren-voor-wedstrijddeelname

Geen idee wat jullie gedachten hierover zijn?

Volkert

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Volkert,

Het is goed om samen na te denken over het wedstrijdvliegen. Het is voor ons niet mogelijk om samen met jullie iets op poten te zetten omdat we momenteel genoeg wedstrijdvliegers hebben om een dag te vullen. Dit komt omdat we dit jaar de F4G klasse hebben geïntroduceerd en dit leverde ongeveer 8 extra vliegers op. Drie vluchten per dag en je ziet het probleem.
We hebben de sportschaalklasse behouden en dat zorgt voor een lage drempel, net als de RC3 van vroeger. Wat ons zorgen baart is de F4C klasse. Daar zijn, als het mee zit, vier deelnemers en dat is erg weinig voor een goede competitie.
Jouw voorstel om tijdens de statische beoordeling kunstvluchten te maken is niet mogelijk, omdat wij direct beginnen te vliegen met de sportschaal klasse, waar geen statische jurering gehouden wordt.
Natuurlijk is het wel mogelijk om met een schaal gelijkend kunstvlucht toestel aan de sportschaalwedstrijden mee te doen, waar het voornamelijk om het vliegen gaat. Altijd welkom dus.

Bedankt voor je inbreng en reactie,

Bert

Jury- en vliegerdag

Hi scalefans,

Op 14 april a.s. organiseert de subcommissie een jury- en vliegerdag. De bedoeling is om de kwaliteit van juryleden en vliegers op een (nog) hoger peil te brengen. Alle klassen kunnen meedoen, dus ook sportschaal. Maar nog belangrijker: de mensen die belangstellend zijn naar het wedstrijd schaalvliegen zijn ook van harte welkom.

Wel graag even opgeven via onderstaande link, dan weten we waarmee we rekening moeten houden. Ook de club waar we te gast zijn de BLC in Tilburg wil dat natuurlijk graag weten i.v.m. de catering die dag.

Opgave jury- vliegerdag | Subcommissie Schaal

Hopelijk kunnen we veel mensen ontmoeten de 14e :cool:

Tot dan,

Bert

Bert heeft mij gevraagd om het statische deel te doen als daar dus specifieke vragen over zijn laat dit even weten, dan kan ik me daar wat uitgebreider op voorbereiden om mogelijk dieper op in te kunnen gaan.

Of als je een model hebt die je wil inzetten voor de wedstrijden en daar vragen over hebt of samen wil bekijken voor eventuele verbeteringen door te kunnen nemen, neem deze dan gerust even mee inclusief je documentatie dan lopen we dat samen of met zijn alle even door.

Ton

Back