Wedstrijdinformatie 2012

Hi scalefans,

De subcommissie heeft overleg gehad en daar is uitgekomen dat we de 15e april geen jury- vliegersdag organiseren. Er zijn teveel afwezigen.

Helaas dus.

Groeten,

Bert

Eén reden voor de jury/vliegersdag was om alle neuzen weer eens in dezelfde richting te zetten qua naleving van de regels, toch? ... figuren correct begrijpen en vliegen, wanneer de jury iets wel of niet moet afkeuren, enzovoort.

Is het een idee om dat dan maar hier in dit draadje te bediscussiëren?

Henri,

Dat kan natuurlijk nooit kwaad, al zal het nooit vergelijkbaar kunnen zijn aan een praktijkles.

Ik denk er al aan om een dergelijk onderwerp ook op de KNVvL site (afdeling schaal) neer te zetten. Zie: Subcommissie Schaal

Laat maar komen die verhalen en voorbeelden.

Groeten,

Bert

Hoi Bert,

Ik vind het jammer dat het word afgelast. OK, ik kan niet aanwezig zijn, omdat ik in Malta woon. Maar hier in Malta hebben we ook zo'n soort van probleem, in plaats van het te verplaatsen naar later in het jaar, wordt het afgelast. Mijn advies, organiseer het later, want het is meer belangrijk om het niveau in de F4C te verhogen in Nederland.

Veel succes.

Edwin

Hoi Edwin,

Leuk om een reactie van over de landsgrenzen te krijgen. Je hebt gelijk, het is nodig om jury en vliegers op "vlieghoogte" te brengen. Om die reden moet een dergelijk evenement ook eigenlijk doorgaan. Als je een praktische invulling wilt moet je een vliegterrein ter beschikking hebben om het vliegen te beoordelen. Dan is het voor de plaatselijke club wel leuk als je voldoende deelnemers hebt, je neemt een stuk van de vliegtijden van de plaatselijke leden weg. Bovendien bereik je dan te weinig mensen.
Omdat er te weinig deelnemers waren is die beslissing gevallen.
Natuurlijk houden we dit nog scherp, maar straks beginnen ook de wedstrijden en moeten we daar weer zijn. Kortom: druk, druk.

Groeten,

Bert

Natuurlijk kun je op één dag meedoen! Het gebeurt wel vaker dat er mensen meedoen die niet naar alle wedstrijden komen.

Eigenlijk stoort dit draadje wel in vliegende schaalmodellen.
Zou het liever in een apart gescheiden draadje zien.
Misschien iets waar de mods kunnen aan werken?
Ben zelf ook mod op een ander forum en dit wordt gescheiden.
Verhalen over bouw moeten nu eenmaal los staan ten opzichte van wedstrijden.
Als de tijd rijp is zal de bouwer zich wel melden om deel te nemen aan een wedstrijd.
Fier als deze is over zijn bekomen resultaat.

Johan.

Beste Johan,

Dit draadje gaat over vliegende schaalmodellen. Natuurlijk moeten ze gebouwd worden, maar ermee vliegen is nog belangrijker en dat is wat we doen tijdens de schaalwedstrijden.
Als het je stoort ben je kennelijk, als herbeginner, nog niet toe aan deelname aan een schaalwedstrijd. Kom eens kijken stel ik je voor, dat opent wellicht mogelijkheden. Qua leeftijd hoef je het niet te laten hoor!!

Groeten,

Bert

hallo,

zou het kunnen om op 1 dag mee te doen of moet je meerdere wedstrijden dan vliegen.

Groeten,
Niek

He Niek,

Het antwoord heb je al van Kim, maar ik wil er nog aan toevoegen dat de jeugd de toekomst heeft. Ik heb destijds goedbedoelde adviezen in de wind geslagen en dientengevolge te laat begonnen met het wedstrijd vliegen.
We garanderen je hulp op allerlei gebied en een ontspannen wedstrijdsfeer.

Kom gauw langs met één van je vliegtuigen.

Groeten,

Bert

He Niek,

Het antwoord heb je al van Kim, maar ik wil er nog aan toevoegen dat de jeugd de toekomst heeft. Ik heb destijds goedbedoelde adviezen in de wind geslagen en dientengevolge te laat begonnen met het wedstrijd vliegen.
We garanderen je hulp op allerlei gebied en een ontspannen wedstrijdsfeer.

Kom gauw langs met één van je vliegtuigen.

Groeten,

Bert

de wedstrijden die er nu aankomen vinden mijn ouders te ver weg.
maar als het mag van mijn ouders en het kan dan wil ik wel 5 oktober meedoen, om dit is nog een redelijke afstand.
of als er mensen zijn die in de buurt of dicht langs oldenzaal komen en mij op willlen halen zodat ik eens kan kijken( vliegen)

Groeten,
Niek

de wedstrijden die er nu aankomen vinden mijn ouders te ver weg.
maar als het mag van mijn ouders en het kan dan wil ik wel 5 oktober meedoen, om dit is nog een redelijke afstand.
of als er mensen zijn die in de buurt of dicht langs oldenzaal komen en mij op willlen halen zodat ik eens kan kijken( vliegen)

Groeten,
Niek

Hoi Niek,

5 oktober is geen optie, 14 oktober wel.
Eén of je beiden ouders mogen ook gerust een dagje meekomen, wij deden dat ook als onze kinderen gingen sporten.
Kun je ander vervoer regelen, prima.

Tot ziens,

Bert

Hoi Niek,

5 oktober is geen optie, 14 oktober wel.
Eén of je beiden ouders mogen ook gerust een dagje meekomen, wij deden dat ook als onze kinderen gingen sporten.
Kun je ander vervoer regelen, prima.

Tot ziens,

Bert

mijn ouders vinden dit te ver weg,
maar als er iemand anders misschien bij of langs oldenzaal?
waar ik mee mee kan, dan wil ik zeker wel een dag kijken.
zijn er mensen?

Groeten,
Niek

Hoi Niek,

Ik denk dat je het over de wedstrijd op Deelen hebt, maar die is op 14 oktober, en niet de 5e. Ik rij vanuit Heesch, dus voor mij zit je helaas absoluut niet op de route.

HI scalefans,

De eerste wedstrijd van het seizoen komt eraan. Zondag 29 april a.s. in Hulten. Voor adres en route zie de eerste bladzijde van dit draadje.

Graag wil ik van jullie weten wie er komen en in welke klasse je mee gaat doen. Het is geen militair terrein, maar om inzicht te krijgen in het deelnemersveld graag opgave via een PB-tje of e-mail aan mij. Dan weten wij wat er aangeschaft moet worden en dergelijke.

Dus denk niet ze weten wel dat ik kom, maar geef je op. Eventueel via de KNVvL site: Wedstrijd Tilburg 29 april 2012 | Subcommissie Schaal

Groeten,

Bert

De vereisten voor het meedoen staan op de Modelvliegsport website onder reglementen.
Gelden voor de modellen in de sportschaal dezelfde documentatie eisen, of vervalt hier de statische beoordeling?

Laatst bewerkt:
De vereisten voor het meedoen staan op de Modelvliegsport website onder reglementen.
Gelden voor de modellen in de sportschaal dezelfde documentatie eisen, of vervalt hier de statische beoordeling?

Documentatie is niet vereist.
Statische beoordeling vervalt dus.
Kom je ook Rob.

Groeten Han

Beech bijna klaar!!

Documentatie is niet vereist.
Statische beoordeling vervalt dus.
Kom je ook Rob.

Groeten Han

Beech bijna klaar!!

Dag Han,

Ook? :smile: Was je van plan te komen. Dan toch iets nieuws, n.l. van tevoren even opgeven. Voor ons van belang i.v.m. de aanschaf van prijzen en dergelijke.
Natuurlijk rekenen we op jou, maar nog geen opgave. Geldt trouwens voor meer mensen, denk ik.

Groeten,

Bert

Back