Weer een nieuw merk FBL--BEASTX--

@ Funky : Ik heb mijn MB eergisteren toe gekregen en had direct de geupgrade versie firmware. Hopelijk kunnen we snel van een grafische interface genieten want 34 euro incl verzending voor enkel die firmware te kunnen aanpassen ... dan zijn we ferm in de aap gelogeerd...
Mocht je het bij jou niet het geval zijn mag je altijd mijn USB pluggetje gebruiken om te upgraden.

@ Dennis : Welke setting had je dan verkeerd waardoor die zo onbestuurbaar was, misschien goed om te vertellen zodat de toekomstige gebruikers niet onnodig dezelfde fout maken he. Alvast thx.

Bij menu punt J moet je 6 graden cyclic afstellen. Dit is natuurlijk erg gemakkelijk, maar je bladen moeten IN LIJN lopen met je staart. Door de hitte en het gezellige gesprek was ik dus ergens anders met mijn hoofd, waardoor de bladen dus haaks op de staart stonden. Ik had de BeastX wel ingesteld op 6 graden, maar omdat de bladen niet in de juiste positie stonden klopte hier niks van.

Als gevolg hiervan stuurde de BeastX veels teveel tegen waardoor alles wiebelde. Na enkel de 6 graden cyclic goed te zetten deed hij het perfect!

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp je uitleg niet. Zal eerst de handleiding moeten lezen vrees ik. Tenzij je het anders kan verwoorden.

p1.jpg

p2.jpg

Als je de bladen dus niet parallel aan de staart hebt lopen, klopt de 6 graden niet.

Ik vlieg normaal gesproken met mid stick 5 graden dan hover ik dus ,mijn 0 ligt onder mid stick hoe stel ik punt J dan af ?

Na mijn idee moet ik dan de stick naar 0 graden terug zetten af heb ik dat verkeerd .

Laatst bewerkt:
Mocht je het bij jou niet het geval zijn mag je altijd mijn USB pluggetje gebruiken om te upgraden.

Bedankt voor het aanbod, als ik 'm binnen heb laat ik wel horen welke versie erop staat.

Zal wel nog een weekje duren eer mijn Beam ermee uitgerust is, maar ik hoop toch tegen eind volgende week de maiden te doen (gesteld dat de MB maandag of dinsdag binnen is....). Ben benieuwd, heb mijn T250 en mijn Furion al met Mini VBar gevlogen, dus ik hoop een vergelijkbaar resultaat te bekomen...

Ik haal de ballings van de bladhouders even los en zet de kop dwars op de staart en til hem dan aan de bladhouders op

jan

hoi jan met hub
volgens mijn mening stel je de beast eerst liniar in ,pitch curve van 0-25-50-75-100
bij futaba
dan stel je de 6 graden af van punt j
en save je de zaak door verder te gaan met k
ongeveer +en-12 graden
daarna gewoon de menu's afhandelen
dit zijn gewoon de instelingen waar op de beast werkt
daarna kun je gewoon de pitch curven wijzigen na eigen behoefte
zonder dat je de goede werking beinvloed

ik heb zelf in het midden gebied sneller pos en neg pitch ingesteld
vind ik pretiger
ik heb mijn curve 0-20-50-80-100
werkt gewoon perfect

gr hub

@Hub
Je instellingen methode klopten bedankt.

Afgelopen woensdag de Revolution klaar gekregen en een test vlucht gemaakt alles werkt perfect op de staart na hij drift naar rechts af in normale mode ,dus hier nog wat verbetering aangebracht.
Vandaag weer getest helaas geen verbetering moet de staat 30% tegen trimmen dan houd hij hem recht maar verloopt nog steeds .
zonder iets aan de aansturing te hebben gedaan moet ik 30% trimmen terwijl ik met de spartan altijd zonder trimmen heb gevlogen zonder problemen .
Maar goed de beast houd hem niet recht ,na het trimmen draait de staart vrij snel na recht stuur ik dit tegen houd hij hem weer een tjdje en drift dan heel langzaam af naar links geef ik meer gain is dat net weer teveel en schud de staart.
Iemand een idee ?

Jan

Laatst bewerkt:
hoi jan,
drift van de staart had ik ook soms af en toe voor de update
na de update is ie strak
je hebt hem toch geupdate of niet
niet trimmen van de staard
trim beste uit zetten,hij ziet trimmen als een stuuring aan
ik ga er van uit als je de beast opstart en klaar is voorgebruik dat het lampje blauw brand voor fbl
zoja dan zou ie headinghold op de kop en staard moeten hebben
als je de slider van de staard na links of rechts stuurt moet ie blijven staan
kun je zo uitproberen zonder te vliegen
met de gain op staardwaarde zou ie moeten blijven staan
met gain verhogen of verlagen krijg je drift niet weg

gr hub

Hoi Hub

Ik vlieg niet met HH op de staart gewoon normaal mode dus lampje violet en ik bedoel de gain van de gyro die ik dus op de zender verstel ben bij 70% begonnen en toen per 10% omhoog gegaan maar hij blijft driften pas als ik 30% trim gebruik staat hij redelijk stil maar dat is maar een moment en dan gaat hij weer driften naar rechts stuur ik dit tegen staat hij even stil en gaat vervolgens naar links driften maar veel minder snel als naar rechts .

Grt Jan

Hoi Hub

Ik vlieg niet met HH op de staart gewoon normaal mode dus lampje violet en ik bedoel de gain van de gyro die ik dus op de zender verstel ben bij 70% begonnen en toen per 10% omhoog gegaan maar hij blijft driften pas als ik 30% trim gebruik staat hij redelijk stil maar dat is maar een moment en dan gaat hij weer driften naar rechts stuur ik dit tegen staat hij even stil en gaat vervolgens naar links driften maar veel minder snel als naar rechts .

Grt Jan

En waarom zou je niet met heading hold gaan vliegen?
In normal mode zal hij altijd blijven driften ongeacht je gain instellingen.

hoi
de giro in normaal modus doe je hardwarematig bij stellen
eerst gain standaard 70%,trim in de midden
en dan gaat ie bij het hoveren meestal 1 kant uit driften
dit doe je bijstellen hardwarematig door het aanstuur stangetje in te draaien of uit te draaien,hierdoor blijft de slider van het hek op de zelfde plaats staan in de midden maar verander je de pitch hoekvan het hek tot een tegensturing van ongeveer 5-7graden
als ie niet meer drift kun je de gain instellen na gewenste strakheid
(p.s in de zender moet de revomix altijd uit)

moet zo lukken

gr hub

Back