Weer een nieuw merk FBL--BEASTX--

Dit vind ik nou bijzonder van dit forum!
Je blijft lezen en je verbazen.
Nu weer een staart dat drift met de BeastX

Ik ben dit jaar echt begonnen met helivliegen dus echt een beginner.
Ook al heel vroeg de BeastX besteld(2 stuks).
voor de aankomst van de FBL gevlogen met de futabe 520 gyro en dat vond ik al leuk, daarna de Protos 500 omgebouwd naar de BeastX .
Mijn duits is niet 100% maar toch RTFM gedaan 3X voor dat ik hem ben gaan instellen.En ik vlieg nu met de Protos probleemloos.
Strakke staart kan zelfs de knuppels loslaten voor 10 a 15 seconden en de heli blijf gewoon hangen.
De kretologie van gain enz begrijp ik geen zak van.
Een ding weet ik wel dat bij mij alles gaat zoals het hoort!
Heb ik nu geluk dat de eerste serie zo goed is gemaakt of maken andere vliegers nog kleine foutjes met instellen,terwijl de handleiding toch duidelijk is.

gr martin

Hoi Martin

Je hoeft je niet te verbazen hoor fouten maken is menselijk en die maakt iedereen wel een keer .

gr Jan

hoi
ik ben over mijn eerste beastx zo tevreden op mijn mp-xle dat ik er nog een heb gekocht voor op een hk600gt met een fbl rjx head
mijn vraag is echter of ik hem direkt op de servos kan aansluiten of gewoon
standaard aansluiten(indirekt)

gr hub

mBeast in verlengde Logo 5003D

Heel voorzichtig, ja en het gaat perfect met deze(2x) geweldige aanschaf!
GY401 weg en zo erg strak vliegbeeld.

Demovloef3-1.jpg

Weg met die hoepel dan!! ;)
Bijzonder dat dat trouwens goed gaat.
super :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Weg met die hoepel dan!! ;)
Bijzonder dat dat trouwens goed gaat.
super :thumbsup:

Hi Eric,
Laat mij maar even met die hoepel: bespaarde me al €'s !
Het gaat niet alleen goed, het gaat zelfs super! Waarom is dat bijzonder, het geeft nog meer stabiliteit en de mechanieken weten er echt niets van, het bijzondere zit in je hoofd: gewoon traagheidswet!

Laatst bewerkt:
Hi Eric,
Het gaat niet alleen goed, het gaat zelfs super! Waarom is dat bijzonder, het geeft nog meer stabiliteit en de mechanieken weten er echt niets van, het bijzondere zit in je hoofd: gewoon traagheidswet!

Die hoepel zou kunnen gaan resoneren waardoor je control loop over de zeik gaat.
Met mijn kds450 kon ik met training gear voor geen meter vliegen door trillingen.

hoi
ik zie net dat op de beastx site nu ook een nederlandsetaal forum is geopend
om problemen op te lossen ,dat is toch wel handig
en dat ze de pc software eind deze maand zullen uitbrengen

gr hub

Hi Eric,

Wat Danny inderdaad zegt, resonantie/trillingen...
en het risico van overcompenseren door een FBL systeem als je per ongeluk te grote uitslagen maakt op de cyclic stick als je heli aan de grond op de hoepel staat.
Zonder hoepel en met wat meer expo op je sticks vliegt het ook echt 100x beter.
Een hoepel is vooral van nut bij een flybar heli die last heeft van het grondeffect.
Met optoeren hoef/mag je namelijk niet aan de cyclicstick te komen met een FBL systeem, en je hoeft alleen maar wat pitch te geven om stabiel los te komen en hem neer te zetten.
Hoepel eraf is dan toch weer een stapje vooruit ;)
Maar als jij het fijn vind zo, prima natuurlijk.

Mooi die Nederlandse handleiding!
Zelf gemaakt?
Je kan ook directe linkjes plaatsen hoor.

Groetjes Eric

Laatst bewerkt:
Ja zelf gemaakt.
Bij ons op de club vliegt tegenwoordig zo beetje iedereen met een Beast, vandaar.
Is ook wel makkelijker als naslag, ook de bijbehorende kaart is vertaald.

Laatst bewerkt:
Leuk, al die reacties!
Op het Beast-forum is er nog veel meer te zien en het Ned. deel is nog vrij leeg: idee om daar wat ervaringen te posten? Het gaat hier maar mondjesmaat tenslotte!
De mBeast-toepassing voor FBL is voor mij in ieder geval een "oogopener" en v.w.b. prijs/kwaliteit ongekend baanbrekend!

Ja zelf gemaakt.
Bij ons op de club vliegt tegenwoordig zo beetje iedereen met een Beast, vandaar.
Is ook wel makkelijker als naslag, ook de bijbehorende kaart is vertaald.

Hoi Pardoez,

prachtig initiatief om een Nederlandstalige handleiding te maken maar op pagina 28 van de handleiding staat een foutje.

Als je de pagina gaat bekijken zal de fout je wel opvallen, dit wou ik toch effen melden.

Grtz,
Dirk

Tja, niet te geloven...... Goed gezien.
De fout is er nu uit (of juist in :-) )

De nieuwste NL versie 1.3 staat erop.

En nog bedankt voor de waakzaamheid............

Heb je de BeastX heren al attent gemaakt op je vertaling, misschien handig om het daar ook te posten :) ?
Ik heb me trouwens ook op dat forum aangemeld.

Grt,
Eric

Heb je de BeastX heren al attent gemaakt op je vertaling, misschien handig om het daar ook te posten :) ?
Ik heb me trouwens ook op dat forum aangemeld.

Grt,
Eric

Dat heb ik niet gedaan, weet niet of ze het wel leuk vinden,
heb het tenslotte zonder toestemming gedaan en was ook eigenlijk alleen bestemd voor ons zelf.

PS, heb vandaag op mijn Trex 600ESP met direct to swash servo's ook de beastX getest,
maar moet helaas wel constateren dat mijn V-Stabi VERSIE 5 beter is.

Op mijn 700E vind ik dat juist weer niet, blijft raar allemaal.

Laatst bewerkt:
Voor mijn Compass 6HV heb ik ook een BeastX besteld.
De FBL conversie van Compass vind ik wel zooo cool dat ik hem wilde proberen.
En de BeastX is niet zo duur als FBL systeem dus we proberen het eens.
Ik ben benieuwd hoe hij zich verhoudt ten opzichte van de VBAR.

Back