Weer moeilijke keuze

Hello beste heli piloten,ik heb al wat lipotjes leeg gevlogen met mijne Walkera Lama 2-1 en begin nu al te denken aan een trapje hoger(FP).Een walkera cb100 of een Blade MSR hebben mijn voorkeur,maar kiezen tussen deze twee is zo moeilijk.De cb100 is voor mij de knapste,maar als ik Youtube filmpjes bekijk van beide dan lijkt de cb100 meestal wat meer te schommelen terwijl de Blade MSR erg stabiel lijkt.En er als een speer vandoor gaat en dan nog heel knap door de bochten scheurt.Is de Blade MSR echt fijner om te vliegen of is de CB100 gewoon wat moeilijker en een betere uitdaging en leerschool voor een nog wat moeilijkere helicopter.(bv.CP)De Solo pro lijkt mij ook wel wat.
Of als er nog ander kleine FP's goed zijn hoor ik het ook graag,maarja,dan wordt de keuze nog moeilijker denk ik.Wat een luxe hebben wij toch om kunnen te kiezen hee.;)

Laatst bewerkt:
Het gaat vaak tussen de MSR, CB100 en Solo Pro. Alle drie goede heli's met voor- en nadelen. Voor binnen zijn de MSR en Solo Pro iets prettiger, want kleiner en lichter. De MSR heeft een iets geavanceerdere rotorkop, maar is ook een stuk duurder dan de Solo Pro. Wil je de FP vooral als tussenheli gebruiken, om door te groeien naar een CP, dan wil je vast niet teveel uitgeven, en is de Solo Pro waarschijnlijk de beste keus. Wordt het meer een voorlopig eindpunt, dan wil je wellicht wat meer uitgeven, en zou de MSR ook kunnen.

Het gaat vaak tussen de MSR, CB100 en Solo Pro. Alle drie goede heli's met voor- en nadelen. Voor binnen zijn de MSR en Solo Pro iets prettiger, want kleiner en lichter. De MSR heeft een iets geavanceerdere rotorkop, maar is ook een stuk duurder dan de Solo Pro. Wil je de FP vooral als tussenheli gebruiken, om door te groeien naar een CP, dan wil je vast niet teveel uitgeven, en is de Solo Pro waarschijnlijk de beste keus. Wordt het meer een voorlopig eindpunt, dan wil je wellicht wat meer uitgeven, en zou de MSR ook kunnen.

Bedankt voor uw advies.
Ik weet nu nog niet of ik ooit zo goed wordt dat ik nog aan een CP zou durven beginnen,ben al bijna 58,maar wil toch zeker met bv een FP maatje Walkera cb180Z of Blade SR doorgaan(die SR is toch wel CP is geloof ik).
Om door te groeien is een Solo pro zeker goed dacht ik ook al,maar het mag ook een blijvertje zijn hee, om door de woonkamer of zaaltje te scheuren.De CB100 is dus de minste voor jou als ik dat mag stellen en zoja waarom?
Groetjes

persoonlijk zou ik ook niet voor een CB100 gaan, maar dat is gewoon mijn mening. zo een kleine heli heeft geen metaal nodig en als ie op de grond kwakt kan er iets onzichtbaars verbuigen, je ziet het niet, maar je hebt dan wel problemen.

met volledig plastiek is de heli veel lichter dus veel minder schade bij een ongeval, en plastic veer terug ofwel breekt het, en dan zijn de onderdelen veel goedkoper.

Bedankt voor uw advies.
Ik weet nu nog niet of ik ooit zo goed wordt dat ik nog aan een CP zou durven beginnen,ben al bijna 58,maar wil toch zeker met bv een FP maatje Walkera cb180Z of Blade SR doorgaan(die SR is toch wel CP is geloof ik).
Om door te groeien is een Solo pro zeker goed dacht ik ook al,maar het mag ook een blijvertje zijn hee, om door de woonkamer of zaaltje te scheuren.De CB100 is dus de minste voor jou als ik dat mag stellen en zoja waarom?
Groetjes

Voor mij is de Solo Pro ook zeker een blijvertje. Al zou ik ooit CP gaan vliegen, dan acht ik de kans best groot dat de SP regelmatig uit de "hangar" zal worden gehaald, puur voor de fun.

De CB100 is een prima heli, maar groter, zwaarder en daardoor sneller schade bij een ongelukje. En het vliegt relaxter in de woonkamer met een kleinere heli, voor mijn gevoel.

Dan zal ik de CB100 maar (voorlopig;))uit mijn kopke zetten denk ik.
Dan gaat het tussen de Blade MSR en de Solo Pro.Welke zet ik dan het best op mijn briefje aan de goede Kerstman(dus de prijs maakt niet uit:D),maar wel hoe hij (binnen) vliegt,niet te rap stuk,vliegtijd,batterijen makkelijk (snel?)opladen,makkelijk onderdelen te bekomen enz...en Ja,de Solo pro red is voor mij de knapste .Alhoewel de blauwe SOAR mij ook geweldig aanspreekt,maar die zie ik nergens te koop,is dit een voorloper van de Solo Pro of...?
En tenslotte,hoe komt het dat er zo weinig te vinden is over de Nine Eagle free spirit SX 220A? Is hij niet populair,en zoja waarom?
Ik zal ze hier wel effe bezig houden met mijn vragen zie.:pc:

Laatst bewerkt:
als je een blauwe canopy wil kan je altijd een robbe nano arrow nemen, dezelfde heli, maar standaard met blauwe canopy, je kan ook de canopy alleen bestellen en deze bijhouden als reserve want in de eerste week kan het wel zijn dat je een paar scheurtjes oploopt in je canopy.

Kwa vlieggedrag heb ik geen idee welke de betere is.

als je een blauwe canopy wil kan je altijd een robbe nano arrow nemen, dezelfde heli, maar standaard met blauwe canopy, je kan ook de canopy alleen bestellen en deze bijhouden als reserve want in de eerste week kan het wel zijn dat je een paar scheurtjes oploopt in je canopy.

Kwa vlieggedrag heb ik geen idee welke de betere is.

Ja,die Robbe ken ik ook,maar die kost mij 119 eurokes en de Nine eagles kan ik kopen voor 98 eurokes bij een online-shop die hier nogal goed bevonden wordt.;)

Dan zal ik de CB100 maar (voorlopig;))uit mijn kopke zetten denk ik.
Dan gaat het tussen de Blade MSR en de Solo Pro.Welke zet ik dan het best op mijn briefje aan de goede Kerstman(dus de prijs maakt niet uit:D),maar wel hoe hij (binnen) vliegt,niet te rap stuk,vliegtijd,batterijen makkelijk (snel?)opladen,makkelijk onderdelen te bekomen enz...en Ja,de Solo pro red is voor mij de knapste .Alhoewel de blauwe SOAR mij ook geweldig aanspreekt,maar die zie ik nergens te koop,is dit een voorloper van de Solo Pro of...?
En tenslotte,hoe komt het dat er zo weinig te vinden is over de Nine Eagle free spirit SX 220A? Is hij niet populair,en zoja waarom?
Ik zal ze hier wel effe bezig houden met mijn vragen zie.:pc:

Wil je een Soar dan moet je naar eBay. Ik heb zelf een Soar staart en canopy besteld, kan ik een Solo Pro zo ombouwen.

De Free Spirit is groter, dus minder handig voor binnen. Zet je de MSR op je lijstje, doe er dan een goede zender bij. De RTF zender heeft geen display, de stand van de trims kun je alleen horen door te luisteren naar piepjes die je hoort als je de trims versteld. Bij de Solo Pro zit dan een stuk betere RTF zender.

@Indoorvlieger,waar heb je die besteld als ik vragen mag?
En de MSR is al duur genoeg vind ik,en dan nog een duurdere zender erbij?Ik denk het niet.En eigenlijk vind ik hem niet zo mooi.

Laatst bewerkt:
kijk eens op ebay voor een solo pro V2. Ik heb die van mij via ebay in china besteld voor 55 euro incl verzenden en had hem binnen 8 dagen in huis

En het vliegt erg leuk zo in de huiskamer geweldig dingetje.

Back