Weer politie speeltje > Cannachopper...

De politie heeft weer een nieuw speeltje erbij.
Heb even gezocht, kan alleen onderstaande plaatje gevonden krijgen (bron). Kwam ook www.cannachopper.com tegen, maar daar kom je niks verder.

minichopp02891457.jpg

Als bovenstaande plaatje klopt, coaxiaal dus.

Iemand anders al meer plaatjes/filmpje/info gevonden?
Zelfstandige vlucht of gestuurd?
Iemand misschien nog een voorraadje drugs die ik kan lenen (dan kan ik 'm misschien lokken voor een foto :rolling:)

Bron:nu.nl (directe link)

Cannabishelikopter voor het eerst de lucht in

Uitgegeven: 28 april 2009 09:52 Laatst gewijzigd: 28 april 2009 09:54
AMSTERDAM - De politie zet vanaf dinsdag de 'cannachopper' in om de marihuanateelt aan te pakken. De onbemande minihelikopter heeft geur- en detectiemateriaal aan boord, waarmee naar wiet kan worden gespeurd.

m1cz4pvabq6c.jpg
Bij het telen van cannabis komt een sterke geur vrij en worden hete lampen gebruikt, wat met gevoelige apparatuur te detecteren is.
De helikopter is niet langer dan een halve meter en daardoor nauwelijks vanaf de grond te zien, meldt een woordvoerder. Het apparaat kan vooraf worden geprogrammeerd en kan acht uur onafgebroken in de lucht blijven.
pixel.gif

Cannasniffer

Het toestel bevat onder meer een warmtesensor, een infraroodcamera en een zogenoemde cannasniffer, waarmee bij schoorstenen afgezogen lucht wordt geanalyseerd.

Achterhoek

Het nieuwe opsporingsmiddel van de politie beleeft dinsdag de eerste operationele vlucht in de de Achterhoek. Welke locaties worden onderzocht, wil de politie van tevoren niet bekendmaken.
Op een beurs eind vorig jaar vond al een eerste demonstratie plaats. De politie heeft hoge verwachtingen, al stelt de woordvoerder droogjes vast dat 'de neus van een hond natuurlijk ongeëvenaard blijft'.

Hij zal echt niet coaxiaal zijn :P
Ik denk wel dat het een flink ding zal zijn

EDIT: waarom hebben ze allemaal kappen eromheen gebouwd? En waarom een CP en geen FP? Want ik denk niet dat ze er 3d mee gaan vliegen :P

wat ik nog het mooiste vind in het hele verhaal en ik citeer :
De onbemande minihelikopter kan acht uur onafgebroken rondvliegen
wat klopt hier niet zo n lipo zoek ik ook nog :-D
en een benzine heli lijkt mij niet zo heel erg stiekem of er moet wel een hele goede uitlaatdemper opzitten

EDIT: waarom hebben ze allemaal kappen eromheen gebouwd? En waarom een CP en geen FP? Want ik denk niet dat ze er 3d mee gaan vliegen :P

Op mijn foto zie je hetzelfde toestel zonder die kappen ;)

CP is niet alleen om mee 3D te vliegen. Wel eens een 1:1 FP heli gezien? Die hoeven toch ook niet 3D te vliegen.:D Bovendien kun je met CP met een constant toerental vliegen wat een stuk stabieler vliegt. En met die camera aan boord is dat wel een vereiste.

Tim de Boer

Mooi voorbeeld van wildvliegen. Dit ding krijg ik niet graag op mijn hoofd. Heb onlangs voor het eerst een echte grote heli gezien (rex van nando) en wat ontzettend verbaast over hoe hoog het toerentall van de rotor is. levensgevaarlijk.

Wel beter dan constant een cirkelende helicopter op zaterdagavond boven de buurt.

Is het nou daadwerkelijk die heli met die camera in die bol? Dat lijkt hetzelfde systeem als van Flycam(of hoe dat heette) heeft wel eens in de Kijk en in de Ingenieur gestaan. Maargoed hoe dan ook, op die foto van NOSHeadlines is er toch duidelijk een benzinetankje te zien..

Was een tijd geleden bij Orkaan Katrina ook een kerel die een Logo 14 op de zelfde manier had omgebouwd, zag er vrijwel hetzelfde uit maar dan electro.

Marijn

Daar ligt de klompenmaffia vast niet wakker van...En idd na het lezen van dit topic weten ze ook dat het ding in no time ter aarde stort wegens gebrek aan brandstof. Ik heb liever dat de plutten gaan 'leveren' voor belastinggeld ipv belachelijk dure speeltjes het weiland in sturen.

Edit: wel een mooie machien natuurlijk :)

Laatst bewerkt:
Ik zou er gewoon met een andere rc heli tegen aan vliegen om mijn teelt te beschermen
Posted via Mobile Device

tja, iemand die de wet niet volgt moet maar de gevolgen dragen.
ik hou mijn hart vast echter voor de toekomst.
Flying drones will be all around !

Back