Weer politie speeltje > Cannachopper...

Ik denk niet dat je met stoorzenders ver komt ... ten eerste is er tweeweg verkeer met de heli ... en verder vliegen ze (gedeeltelijk) autonoom ... en stoorzenders zijn net zo illegaal als wiet-plantages

Maar een stoorzender kan ie niet ruiken!
Nee, maar omdat het hele zaakje op de 2,4 GHz werkt inclusief de video-downlink "ziet" de piloot (of de observator) de storing wel ... en voor de 2,4 GHz moet de stoorzender behoorlijk breedbandig storen, wat je alleen "veilig" kan doen als je in de middle of nowhere zit met als bijkomend "voordeel" dat je dan ook in 5 minuten uitgepeild bent ...

grootste probleem vind ik toch wel veiligheid. Stel dat dat ding neerstort op een paar kinderen die naast het huis van "een teler" aan het spelen zijn ..... ik moet er niet aan denken ......
"Het doel heiligt de middelen" .... ???

Het doet me denken aan "wegmisbruikers" waarbij een niet-herkenbare politieauto iemand met 180km/uur achtervolgt om een andere auto die 160km/uur rijdt te achtervolgen en in te halen . Dan zie je ook dat de politieauto halsbrekende toeren uithaalt om de andere auto in te halen ....

hoever moeten we gaan ....

Bas

Wat iedereen vergeet is dat de politie en die eenheden er voor zijn getraind en opgeleid zijn. Dat zij het wel mogen en wij niet lijkt me niet meer dan logisch.

Dus als hun 200 mogen in een achtervolging is voor jouw genoeg reden om het ook te mogen? James bond heeft ook een license to kill.......

Ja Tadango,

maar wat de politie vergeet, is dat het ding, semi-autonoom of niet, ook maar een stuk techniek is, wat kan falen. Daar heeft speciale training niet zo heel veel mee te maken! Het ding moet wel zeer uitgebreide zelfdiagnose protocollen in zijn software hebben zitten, en autonoom kunnen autoroteren én daarbij nog eens autonoom de veiligste landingsplek kunnen selecteren, en anders is het vliegen met zo'n ding precies even link als wanneer wij met onze modellen boven de bebouwde kom gaan vliegen.
En wij modelvliegers houden dan ook nog eens een continue "line of sight" verbinding met onze modellen!

De aandrijvingscomponenten, de servo's en aanverwante artikelen, zijn gewoon van dezelfde kwaliteit als wat er voor ons modelvliegers beschikbaar is. Maar als wij boven bewoond gebied vliegen is het link, en als de "speciaal daarvoor opgeleide" politie het doet is alles OK?

Sorry, maar ik vind dit OF waanzin die onmiddelijk moet ophouden, OF alle instanties die moeilijk doen over de komst of aanwezigheid van een modelvliegveld moeten ONMIDDELIJK hun mond houden!

(Maar waar kan ik solliciteren voor die politie modelbouw afdeling???:D)

Groet, Bert

We laten de politie werken met dezelfde beperkingen als de burger. Dag plisiewerk ...
Wat toegestaan is aan Ceasar, hoeft nog niet toegestaan te worden aan het rund.

Bert,

Dat vergeten ze niet en de controle is heel wat hoger dan ons speelgoed. Als je zo denkt mag er ook geen vliegtuig meer de lucht in......

nieuw filmpje

ik ga vanaf nu ook lekker midden in het centrum vanaf mijn dak terras de lucht in.

[URL="
- Cannachopper Tiel[/URL]

groet
M'n mond viel open bij het bekijken van dat filmpje, 2 meter naast voorbijrazende vrachtwagens opstijgen en landen, woa, kan je nog zo'n vette skillz hebben, maar echt veilig lijkt me dat niet....

Laatst bewerkt door een moderator:
De motor kan ten alle tijde uitvallen , hoe duur die ook is !!
En wij moeten gvd t voorbeeld nemen aan dit soort figuren met dit soort dingen ???
Kromme wetgeving hoor , maar t is nederland hè dus vrij normaal .

Ik ben er niet jalours op , vind t alleen jammer dat oom agent niks nuttigers kan doen dan dit soort dingen .
Ze zouden eens hier in den haag en omstreken moeten gaan vliegen met dat apparaat , ik vraag me ook af of dat ding boven een flat van 40 meter hoog ook zijn werk kan doen ??
Zicht is dan compleet 0 vanaf de grond .

met weinig wind naar buiten en er 3 gyro's op zetten? Dat word een stuk makkelijker vliegen boven schoorstenen etc.

<p>Er zit ook geen persoon aan de knuppels he....</p>

er zit dus wel een persoon aan de knuppels, ik heb met de politie gebeld en de electronica is hetzelfde als wat wij gebruiken. in dit filmpje zie je de zender. dus ff kristallen kopen en als je zo'n ding spot als en gek gaan wisselen en de controle overnemen :-D

[URL="
- CANNABIS SNIFFER HELICOPTER[/URL]

en hoe kan dat ding nou wiet ruiken als de hoofdrotor alle lucht keihard naar beneden blaast???

citaat van de desbetreffende agent: als hij 1 keer neerstort boven en woonwijk ofzo dan is het gelijk weer gedaan met de canna sniffer. en met ons plezier.

en zicht op de heli hoeven ze niet te hebben want er zitten twee camera's op

Laatst bewerkt door een moderator:
.... de electronica is hetzelfde als wat wij gebruiken. in dit filmpje zie je de zender. dus ff kristallen kopen en als je zo'n ding spot als en gek gaan wisselen en de controle overnemen :-D ... en hoe kan dat ding nou wiet ruiken als de hoofdrotor alle lucht keihard naar beneden blaast??? ...
Jammer genoeg levert de fabrikant standaard 2.4GHz RC bij dit speeltje, dan wordt overnemen toch "iets" lastiger ... en wat het tweede betrefd ... een heli vliegt niet door veel lucht snel naar beneden te blazen ... onder een heli op redelijke hoogte zal het praktisch "windstil" zijn recht onder de hoofdrotor ...

Back