Weet iemand mooie vliegplekken in omgeving Heerlen

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Marvani, 26 feb 2011.

  1. happygc

    happygc

    Lid geworden:
    28 okt 2007
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Bocholtz (Limburg NL)
    Vliegen Heerlen

    Vanaf maart starten we met een aantal vrienden en collega's met heli-vliegen in de sporthal op ons werk (yep, luxe maar we hebben een full-size sporthal) in Heerlen.
    We willen beginnen met een uurtje per 2 a 3 weken.

    Iedereen is welkom, dus ook mensen met eenvoudige coax'jes.
    Verder gelden alle standaard regels voor sporthal vliegen (max. 450; alleen
    electro; dragen sportschoenen etc etc.)

    Indien veel belangstelling gaan we over naar 2 uur.

    een van ons zal zich ook bezighouden met instructie en kids ......

    Indien data en tijden bekend zijn zal ik deze op verzoek toezenden (met de adresgegevens).
    de kosten zullen gewoon worden gedeeld (dus huurprijs (+/- 30 p.u) gedeeld aantal piloten)


    @TC01 : Yep, heb woonplaats op Hombourg staan, kon je dus niet weten, maar zoveel Belgen kennen Avantis ook weer niet ;-)
     
  2. smeets116

    smeets116

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Landgraaf

    kom eens met duidelijke info. die afkorting vind ik nergens terug man. en post een link bij je commentaar, zodat we niet hoeven te zoeken zonder wat te vinden.

    ik begin bijna te geloven dat je onzin praat
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Al 12 hele berichten lang op het forum en dan al op zo'n sympathieke manier om meer informatie vragen :thumbsup:
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Tja, meneer Smeets, een beetje zoeken op de site van de Luchtverkeersleiding Nederland en Homepage - OPS helpdesk LVNL en natuurlijk de site van de KNvVL is voor jou zeker te veel werk. Daar staan alle regels waar de luchtvaart inclusief de modelvliegsport zich aan moet houden. Dit geld helaas ook voor de troep die je in de speelgoedzaken kan kopen.

    Dan heb je deze PDf nog die je zo kon vinden http://www.aviationlegislation.info/Pub_Wet/Het Limburgs luchtruim.pdf
    hier nog meer info Dutch VACC - EHBK - Maastricht Aachen Airport (English)
    en dit hier van de KNVvL http://www.knvvl.nl/uploads/g6wRcpRPYkwroa64IEkd3A/-smMyUZvojgX_AyHn9LkTA/EHBK_Airspace.pdf

    De CTR MAA betekend het gecontroleerde luchtruim om Maastricht Aachen Airport. Dit bestrijkt bijna geheel zuid-limburg, en heeft totaal niks te maken met de aanvliegroutes van Maastricht Aachen Airport. Deze CTR is een van de meest vreemde die het in Nederland en omgeving kent, alleen al de vorm is apart en zorgt al vaker voor problemen.

    Helaas zijn er nog heel veel mensen die denken dat ze god zijn en boven de wet staan en overal met hun modelvliegtuigen en heli's gaan vliegen. Dit kost dadelijk de nodige clubs de kop.

    Oh ja, meneer Smeets (helaas denk ik dat ik je niet persoonlijk ken), nu zelf eens alles lezen en uitpluizen, ik heb dat voor "mijn" club al eens gedaan, nu mag jij dat voor jezelf gaan doen, of ben je daar ook te lui voor................. ps, je kan ook een telefoontje plegen naar de luchtverkeersleiding, dan weet je het vrij snel zeker of je ergens zomaar kan modelvliegen.
     
  5. smeets116

    smeets116

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Landgraaf
    club? je bedoeld die verenigingen die nooit reageren op een email, of die al jaren een ledenstop hebben? of de club waar je lid van bent en waar je elke keer achter iemand aan moet rennen of je een les kunt krijgen? en de heli instructeur je lekker laat staan om iemand vliegtuigles te geven? zo'n club?

    jongens daar bedank ik me voor.

    ik heb me vorig jaar een r-rex 500 gekocht, waarmee ik dacht mooi mee te kunnen leren vliegen op een vliegclub. Alleen heb ik het nu langzaam gehad met de hobby en de club. in ben maar gaan hoveren in mijn achtertuin. en de meeste tijd oefen ik met phoenix

    ik heb het bestuur gevraagd om te kijken of ik vliegles kan krijgen. blijkbaar zijn er nu helemaal geen heli-instructeurs meer.

    Dus wat moet je dan?

    Ik trek mijn conclusies; heb het wel een beetje gehad met de rc vliegwereld. Jammer, ik was wel geboeid voor een korte tijd.

    groet Ton
     
  6. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    dan zit je toch bij de verkeerde club.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    jup...

    De club waar ik nu zit heeft ook lang maar 2 instructeurs gehad, en beide hadden het erg druk met werk.
    Dus erg weinig instructie tijd.
    Momenteel ben ik en nog een collega in de club gekomen, we konden beiden al vliegen, en zijn aangesteld als instructeur
    Dus bij onze club is het instructieprobleem nu opgelost.

    Maar er zullen vele clubs zijn die gewoon niet zo gek veel helivliegers onder de leden hebben, laat staan mensen die ook instructeur waardig zijn.

    Een ledenstop doe je niet zo gek veel aan, teveel mensen op een klein veld kan een club ook kapot maken (te weinig vliegtijd per persoon)
    Feit dat de ledenstop blijft zegt eigenlijk dat je een goede club te pakken hebt, weinig verloop van leden
    Je kan wel vragen of ze instructie willen geven, je hoeft immers niet meteen lid te zijn om les van iemand te krijgen

    Maar je vliegt met de heli voor de heli en je eigen plezier toch?
    Waarom knap je af op de hobby, alleen omdat de clubs in je omgeving vol zitten?
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074

    Dat klopt, bij de MVC Swentibold is nog plaats, ook voor heli vliegers, en we hebben geen gekke vliegtijden voor heli's zoals andere clubs. We hebben nu ook enkele leden die je op de goede weg kunnen zetten met lessen en instructie. Heel veel zul je toch zelf moeten doen.
     
  10. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Amusant draadje ... als altijd weer de strijd tussen wild en club vliegen.

    Even mijn mening:

    Ik ben ooit begonnen als wildvlieger. Eerste met heli's mijzelf (ja het is mogelijk) leren vliegen (coax, FP, Trex450), later vliegtuigen electro, toen ook brandstof. Met deze laatste stap toch maar eens een club gezocht. Zat toen met een .40 brandstof profiel 3D kist op een voetbalveld te vliegen, gekkenwerk als ik er zo op terugkijk.

    Mijn eerste clubbezoek was rampzalig. Alles wat hierboven beschreven werd, Lomp behandeld, kon niks, mocht niks, etc. Had toen mijn buik vol van dat 'club gelul'. Gelukkig toen bij mijn huidige club gekomen (ook Swentibold) waar ik geaccepteerd werd met wat ik vloog en voor wie ik was. Ondertussen een paar jaar verder en instructeur voor plankvliegers. Dat vergt nogal wat tijd (vlieg zelf minder als vroeger) en geduld maar maakt het ook wel leuk om nieuwe mensen op weg te helpen. Zoals gezegd door Theo moeten mensen niet altijd alles over 1 kam scheren. je hebt goede en minder goede en dat zou altijd zo blijven.

    Moraal van het verhaal: Niet praten over iets als je niet weet waar je het over hebt, geef alles een kans, kijk goed rond, luister en behandel elkaar met respect (ook "jochies als Theo" die ouder zijn als de poster denkt). Niet iedere club is slecht, niet overal wordt je in de steek gelaten en niet overal besta je uit lucht. Het is net waar je terecht komt. En daar moet je even voor zoeken.

    Zo en nu naar bedje toe :)
     

Deel Deze Pagina