Ben bezig met een vleugelset voor een LS3. Totale spanwijdte 3220, per vleugelhelft 1560 mm.
Ik bouw dit keer eens niet in schuim, maar met 32 ribben per vleugelhelft, waarna ik de hele vleugel ga indekken met 1.5 mm balsa. Ik heb alle profielen afgedrukt met Profili op zelfklevende etiketten, compleet met building tabs. Opgeplakt op 3 mm balsa en uitgesneden, werkt perfect. Alsof je een kit bouwt met supernauwkeurig stanswerk!
Ik heb geen gebruik gemaakt van washout (lagere instelhoek tip dan wortel). De instelhoek is over de gehele vleugel gelijk. Nu vraag ik me toch af of ik dat niet toch had moeten doen. :?: Ervaringen? Op het web vindt ik verhalen voor en tegen.
Het geheel is nu nog niet ingedekt, dus ik zou de tip TE nog wel kunnen ondersteunen. Maar als het ook zonder kan dan laat i het liever zo, die building tabs ondersteunen nu elke rib.
Oh ja, het profiel is Worthman FX 60-126, de vleugel krijgt rolroeren en stoorkleppen
Groeten
Arthur
Ik bouw dit keer eens niet in schuim, maar met 32 ribben per vleugelhelft, waarna ik de hele vleugel ga indekken met 1.5 mm balsa. Ik heb alle profielen afgedrukt met Profili op zelfklevende etiketten, compleet met building tabs. Opgeplakt op 3 mm balsa en uitgesneden, werkt perfect. Alsof je een kit bouwt met supernauwkeurig stanswerk!
Ik heb geen gebruik gemaakt van washout (lagere instelhoek tip dan wortel). De instelhoek is over de gehele vleugel gelijk. Nu vraag ik me toch af of ik dat niet toch had moeten doen. :?: Ervaringen? Op het web vindt ik verhalen voor en tegen.
Het geheel is nu nog niet ingedekt, dus ik zou de tip TE nog wel kunnen ondersteunen. Maar als het ook zonder kan dan laat i het liever zo, die building tabs ondersteunen nu elke rib.
Oh ja, het profiel is Worthman FX 60-126, de vleugel krijgt rolroeren en stoorkleppen
Groeten
Arthur