Welk chassis icm met 10 turn BL en 60A esc

Ik ben hier en daar wat aan het inlezen over de onroad chassis/wagens aangezien ik me erg kan vinden in de Touring Cars.

Nu heb ik al een mooie set electronica:

10T 3500KV Velineon BL motor
60A ezrun esc
2,4GHz rx/tx

ik rij nu een Robbe street boss en ik verwacht dat deze niet een heel lang leven beschoren is op 3s en brushless, Aangezien ik 90% van mijn tijd op asfalt rij wil ik me toch gaan orienteren op een mooi onroad 4wd autootje.

Ik begrijp dat een TT01 van Tamiya een goede beginnersauto is maar hij niet echt bestand is tegen BL geweld. Ik ben al wat gewend qua RC met mijn Rustler op 3S, dus ik heb al wat ervaring.

Mijn wensen zijn als volgt, in volgorde van belangrijkheid:

- geschikt voor mijn huidige motor/esc
- onderdelen goed beschikbaar
- 4wd
- geschikt voor asfalt/recreatief en bescheiden competitie verband
- geen kogel diff's
- niet te duur, budget max 200 euro voor een roller

Wat is wijsheid? Een Tamiya? Een xray (duur?) een .... tja, ik weet het even niet. :help:

Een Tamiya TA05 is een goede auto voor recreatief gebruik en clubraces. Hij heeft wel een kogeldiff maar valt wel binnen je budget.

Had ik het goed begrepen dat kogeldiffs veel onderhoud vragen, daarom had ik het in mijn lijstje staan. Een TA-05 zal ik effe googelen.
Zit er nog logica achter de codering van Tamiya. je hebt TT TA TB TL en M.

xray t2 -t3
Sakuhara
Tamiya 415 - 416
Er zijn er genoeg denk ik , gewoon eens langs lopen bij een modelauto club en kijk waar de jongens mee rijden.

Suc6

Bedankt voor de tips. Ik ga mijn Rustler roller ruilen met de TA05 van Ptrb. Daar wil ik de Velineon 10T 3500kv met een Ezrun 60A ESC in gaan zetten.

Nu wordt het weer lezen geblazen, ik weet errug weinig af van het onroad gebeuren. De TA05 lijkt me een leuk platform om mee te beginnen. Iemand tips voor onderdelen en waar ze beschikbaar zijn? Als je Googled op Tamiya TA05 kom je niet veel winkels tegen.

Groet en bedankt
Patrick

Nou, na een paar runs en enkele uren onderhoud en studie verder vind ik het best een fijne wagen.
Toen iok de wagen kreeg was hij best een beetje aan aandacht toe, om het maar eens zo te stellen.

Ik heb beide diffs uit elkaar gehad, gereinigd en opnieuw opgebouwd. Beide midden pulleys vervangen, eentje was zo goed als glad. Beide riemen voor aramid riemen vervangen. Een diff tandwoel voor een nieuwe vervangen. Nieuwe alu shocks van PK gemonteerd, alle schroeven nagelopen, dolle boutgaten verholpen. Nieuwe slofjes en een nieuwe body (RX7 drift body) enz enz.

Al met al een wereld van verschil met een 2wd rustler!
De 10T velineon loopt super soepel in de TA-05. Je hoort zo goed als alleen het bandengeruis en de ESC toontjes zo stil is ie!
En natuurlijk bochtjes bochtjes bochtjes, heerlijk allemaal.

Nog even oefenen en dan een dagje circuit :D

Back