jullie hebben het wel over tamiya wagens.
Zelf vind ik robbe en wedico het beste.
het grootse voordeel, je kan een robbe truck nemen en wedico onderdelen bij gebruiken.
Bijvoorbeeld:
luchthoorns, gereedschapkisten,
extra verlichting.
En de lichtset van robbe is 130,- euro. en dan hejke de superlichtset voor de truck. geheeld infra rood.
Die lichset van tamiay is daarintegen vele malen slechter, veel minder opties en de rpijs is ook hoger.
en tamiya is veel groter dan wedico (1:16) en robbe (1:16). De schaal die tamiya gebruikt is 1:14.
en als je een wedico truck neemt of robbe, je kan het zo duur maken als je wilt. Wil je veel extra dingen, dan betaal je daar ook voor.
nog een voordeel van wedico en robbe.
je kan een robbe truck hebben. een wedico 700 koppel schotel nemen. en je kan elke trailer/oplegger die de juiste kingpin. Achter je truck koppelen.
ik gebruik zelf een wedico chassis en robbe cabine. wat ik als enige moet doe is het chassis iets aan pasen zodat de cabine op het chassis past.
Zo is al eerder gezegt, dat de tamiya trucks te hard rijden. Das waar, maar je dat oplossen met een andere motor die tamiya levert.
als ook een versnellingsbqak in de truck wilt hebben, kan dat ook met robbe en wedico.
MVG
Vincent
PS: de meeste clubs rijden ze alleen met wedico of robbe.
kijk anders maar eens op deze site:
www.modelltruck.net
Dan kan je zien wat je allemaal met wedico onderdelen kan maken.